Birçok küresel markaya tedarik yaparak, sürekli teknoloji transferi ile kendimizi geliştiriyoruz

“Üretici bir firma olarak hem iç piyasa satışta hem de ihracat yaptığımız ülkeler için sürekli ürün geliştiren ve yeni modeller sunuyoruz. Bu dinamiklerimizi devam ettirerek pazar payımızı artırmak için hedeflerimiz var. Ayrıca müşterilerimize tüm kanallardan ulaşabilmek için hem aktif satış noktalarımızı hem de e-ticaret aktivitelerimizi artıracağız.”

Simfer Türkiye Satış Direktörü Özgür Ölteş

Pandemi süreci devam ediyor. Geçen yıl sağlık ve ekonomiyi önemli ölçüde vuran salgının gölgesinde 2021 yılı sizce nasıl başladı?

Yeni yıldan en büyük beklentimiz elbette tüm insanlık için sağlık. 2021 hayatın her alanında normalleşmeyi beklediğimiz bir yıl olarak başladı. Planlarımızı ve satış hedeflerimizi pandemi şartlarına göre oluşturarak çalışmalar yapıyoruz. 2021 yılı ikinci yarıyılda yurt içi pazarda ciddi bir hareketlilik bekliyoruz. Üretici firma olmanın avantajlarıyla talebi karşılayabilecek ender markalardan biriyiz.

Siz şirket olarak 2021 yılında nasıl bir hedef ve strateji ile hareket ediyorsunuz?

Üretici bir firma olarak hem iç piyasa satışta hem de ihracat yaptığımız ülkeler için sürekli ürün geliştiren ve yeni modeller sunuyoruz. Bu dinamiklerimizi devam ettirerek pazar payımızı artırmak için hedeflerimiz var. Ayrıca müşterilerimize tüm kanallardan ulaşabilmek için hem aktif satış noktalarımızı hem de e-ticaret aktivitelerimizi artıracağız.

Yurt içi pazarını kanal bazlı yönetiyoruz. Her kanalın özgül koşullarına göre politikalar belirliyoruz. Tüm kanallarda büyüme hedefimiz var. Talebin birikmesi ile cadde mağazacılığı yapan, tek ve çoklu şubeleri olan, tüketiciye senetli satış yapan noktaların önünün çok açık olduğunu düşünüyorum. E-ticaret tarafına gelen düzenlemeler, e-ticaret yapan veya yapacak olan bayilerimize yetki belgeleri düzenleyerek, kanala özel ürün ve fiyat politikasıyla, fiyat istikrarı sağlayıp, haksız rekabeti markamız adına önlemiş olacağız. Toptan kanalda marka bazlı Simfer ve Oscar olarak toptancılarımızı belirleyeceğiz. Simfer tarafında ulaşamadığımız noktalara toptan kanal üzerinden hizmet vereceğiz.

Pandemi ile birlikte evde geçirilen sürenin artmasıyla tüketicilerin satın alma eğilimleri de oldukça değişti. Sektördeki genel trendleri ve son dönemdeki değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Hepimizin gözlemlediği şekilde alışveriş eğilimleri son dönemde e-ticarete yöneldi. Bu sürekli devam eden bir süreçti aslında ancak pandemi ile çok fazla dijital kanalların önemi arttı. Hem biz, hem rakiplerimiz, hem de bayilerimiz bu gelişmelere göre altyapılarını geliştirmeye çalıştılar. Biz e ticaret satış alt yapımızı pandemiden önce oluşturduğumuz için ürünlerimizin dijital satış kanallarındaki tüm ihtiyaçları için zaten hazırdık. Artık pandemi ile değişen satın alma süreçleri bu şekilde devam edecek ve mağazacılık sisteminde temelden değişikliklere yol açacak.

Pandemi süreci sağlık, hijyen, sağlıklı beslenme gibi konularda bilincin yükselmesine neden oldu. Evde geçirilen sürenin artması ve özellikle sağlıklı beslenmenin önemi markımıza karşı talebi çok arttırmıştır. Midi Fırın kategorisinde bireysel hayatın eve taşınması küçük ebatlı ürünlere tüketiciyi sevk etti. Geniş ve kalabalık aileler için ankastre fırınlarda 4 tepsili, 80 lt fırınlara talep kaydı.

Marka olarak son dönemde daha sık satılan ve öne çıkan ürün gruplarınız hangileri? 

Uzmanlık alanımız pişirici ürünler. 42 yıl önce soba ve kuzine fırınlarla başlayan üretim hayatımız bizi bu kategoride ülkenin ve ön Asya’nın en tecrübeli ve kaliteli üretim yapan firması haline getirdi. Birçok küresel markaya tedarik yaparak, sürekli teknoloji transferi ile kendimizi geliştiriyoruz. Bildiğim kadarıyla fırın konusunda bizden daha eski ve tecrübeli bir marka pazarda yok. Midi fırınlar, ankastre setler ve derin dondurucu öne çıkan kategorilerimiz.

Özellikle 3 ürün grubumuz satışlarda ön plana çıktı. Ankastre grubumuzdaki yeni nesil ince panel ve geniş iç hacim modellerimiz çok beğenildi. Midi fırında farklı litrelerde ve birçok modelde seçenek sunmamız ile küçük ev aletlerinde söz sahibi olduk.

Derin dondurucu modellerimizde de rakiplerimizde bulunmayan gizli dondurma teknolojisi ile ön plana çıktık.

Covid-19 ile birlikte tüketicilerin evde geçirdiği süre arttı. Bu noktada derin dondurucuların önemi de bir kez daha öne çıktı. Sağlıklı ve uzun süre saklanabilecek ürünler, yiyecekler açısından değerlendirdiğinizde derin dondurucuların önemi nedir sizce?

Ülkemiz her mevsimde farklı tarımsal ve hayvansal ürünlerin bulunduğu ve yetiştiği zengin bir coğrafya. Zaten bazı mevsimsel ürünlerin saklanması bizim mutfak kültürümüzde vardı. Derin dondurucu artık bu kültürümüzün vazgeçilmez bir parçası oldu. Geçmişte ek bir ürün olarak düşünülen derin dondurucular artık mutfaktaki olmazsa olmaz ürünler arasına girmeye başladı.

Gelecek dönem için genel hedef ve stratejileriniz neler olacak? Simfer olarak kısa vadede nasıl bir strateji ile hareket edeceksiniz?

Firma olarak hem satış kanallarında, servis hizmetlerinde ve yeni ürün geliştirme gibi çalışmalarda her yıl belirli büyüme hedeflerimiz var. Bu hedeflerimiz aynen devam edecek. Türkiye’nin yanı sıra Avrupa’da e-ticaret sitelerinde en çok satan midi fırın markasıyız. Ve diğer ürün gruplarında ciddi bir pazar payımız var. Bunu daha da artırmak istiyoruz. Ayrıca Amerika pazarında yeni ürünler ile yüksek satış hedeflerimiz var.

2021 yılı içerisinde kalıbı, tasarımı ve üretimi bize ait olan mutfak grubun da küçük ev aletlerine giriş yapacağız. Ar-Ge tarafı hazırlıklarını tamamladı, üretim aşamasındayız. Bayilerimizle beraber heyecanla bekliyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*