Pandeminin de etkisi ile derin dondurucu, midi fırın ve ankastre fırınlara ekstra bir talep oldu

2020 yılında pandeminin de etkisi ile derin dondurucu, midi fırın ve ankastre fırınlara ekstra bir talep vardı. Ankastre satışlarımızda adet ve ciro bazında sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. 2020 ciromuzun önemli bir kısmını ankastre ürünlerimiz teşkil ediyor.

Simfer Pazarlama Müdürü Aslı Aydoğdu

Ankastre, beyaz eşya sektörünün en büyük ve önemli gruplarından birini oluşturuyor. Sizin bu alandaki hizmet ve çözümleriniz nelerdir? 

 80’li yıllarda Türkiye pazarına giren ankastre fırınlara, 90’lı yıllardan itibaren ocak ve aspiratörler daha sonrada davlumbazlar eklendi. İlk zamanlar tek tek satılan ürünler zaman içinde set haline geldi ve ankastre setler Türk mutfaklarında yer almaya başladı. Ancak 2000’li yıllardan sonra toplu konut projelerinin çoğalmasıyla ankastre ürünlere olan ilgi daha da arttı ve ankastre setler solo beyaz eşya pazarında yadsınamaz bir yer edindi. Yeni ve modern yaşam tarzının sembolü haline gelen ankastre ürünler mutfakların baş tacı haline geldi.

Yıllar içerisinde rekabetin artmasıyla ve teknolojinin geldiği nokta itibari ile ankastre beyaz eşya üreten firmalar oldukça üst düzey ürünler sunmaya başladılar. Biz de bu markalardan biriyiz. Simfer olarak 43 yıllık tecrübemizi Kayseri Serbest Bölge’de bulunan pişirici fabrikamızda ortaya koyarak ürettiğimiz ankastre setleri hem Türkiye’ye hem de 150 ülkeye ihraç ediyoruz. Pişirici grubunda dünyanın en büyük ilk 5 fabrikasından birine sahibiz, sahip olduğumuz teknolojiye yakışır kıymette ürünler üretiyoruz. Ar-Ge’ye çok önem veriyoruz. Tasarım, işlevsellik ve yenilikçi teknolojileri mutfaklara taşımak, daha az enerji tüketen, çevreci ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik fonksiyonları ile tüketicilerimizin hayatını kolaylaştıran ürünler üretmeye özen gösteriyoruz. Tasarımın günlük hayata entegrasyonu üzerine yoğunlaştık. Günlük hayata uyum sağlayan, fonksiyonel, kaliteli ve uygun fiyata ulaşılabilen ürünler üretmeye odaklanıyoruz. Hem üretim tesisimiz ve üretim proseslerimiz ile hem de ürünlerimiz ile doğa dostu, daha az enerji tüketen ürünler üretiyoruz.

Sadece ürettiğimiz ürünlerle değil verdiğimiz hizmetle de tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırmak temel önceliklerimiz arasında. Tüm bu emeklerimizin karşılığını da markamıza artan taleple, giderek büyüyen pazar payımızla, aldığımız ödüllerle alıyoruz. Son 10 yıldır şikayetvar.com’da müşteri memnuniyetinde birinci marka olmanın gururunu yaşıyoruz.

2020 satışlarınız ve cironuz içerisinde ankastre grubunun payı nasıl oldu?

Bizim ürün grubumuzda midi fırınlar, tam boy fırınlar, mikrodalga fırınlar, set üstü ocaklar, ankastre fırın-ocak-davlumbazlar, dikey ve yatay derin dondurucular, klimalar, iç mekan ve dış mekan ısıtıcılar yer alıyor. 2020 yılında pandeminin de etkisi ile derin dondurucu, midi fırın ve ankastre fırınlara ekstra bir talep vardı. Ankastre satışlarımızda adet ve ciro bazında sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. 2020 ciromuzun önemli bir kısmını ankastre ürünlerimiz teşkil ediyor.

Genel olarak ankastre grubu özelinde tüketicilerin beklentileri, ihtiyaçları ve son dönem satın alma eğilimleri nelerdir? 

Pandemi sebebiyle evde ve dolayısıyla mutfakta daha fazla vakit geçirdiğimiz bir dönemden geçtik ve geçiyoruz. Bu dönem mutfağımızda yer alan ürünlerle daha haşır neşir olduğumuz, ürünleri yakından tanıma fırsatı bulduğumuz bir dönem oldu. Dolayısıyla ürünlerle ilgili beklentiler, talepler giderek arttı. Eskiden ürün tercihlerinde tasarım ve dayanıklılık ön planda tutulurken yeni dönemde tercih nedenleri detay özelliklere inerek daha kişiselleşti.

Ankastre fırınlarda; bu yıl özellikle geniş aileler için ekstra geniş hacimli fırınlar ön plana çıktı. Biz de ürün gamımıza 80 litre fırınları dahil ederek tüketicilerin bu ihtiyacına cevap verdik.Hassas pişirme, zaman ayarı, kendi kendini temizleme özelliği, çevre dostu olması ve enerjiden tasarruf etmesi satın alma tercihini en çok etkileyen kriterler. Daha detaya inersek; aynı anda birden fazla ve farklı yemek pişirebilme, hızlı ön ısıtma yapma, yoğurt ve ekmek mayalama, buz çözme, ızgara pişirme seçeneklerini sıralayabiliriz. Ayrıca kadınlar için çok önemli tercih kriterlerinden biri de kolay temizlenebilir cam kapaklar ve buhar ile temizleme fonksiyonu… Davlumbazlarda her zaman olduğu gibi güçlü emiş gücü, sessiz çalışma ve uzaktan kumanda tercih sebebi. Tasarım açısından cam davlumbazların daha çok ilgi gördüğünü söyleyebiliriz. Ocaklarda ise Türk mutfağına uygun, büyük tencereler için ekstra geniş yüzeyli 65 cm ve 70 cm ocaklara olan ilgi arttı. 80 litre fırınlarımız ile eşleştirdiğimiz geniş yüzeyli ocaklar bu yıl en rağbet gören ürünlerimiz oldu. Otomatik gaz kesme emniyeti ile yüksek sıcaklıklara ve darbelere karşı daha dayanıklı olan 8 mm kalın cam ocaklar maksimum güvenlik açısından en çok tercih edilen kriterler arasında.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*