Türk kahve makinalarını Türkiye’de, Türk üreticilerimiz ile projelendirdik

Groupe SEB Türkiye Pazarlama Direktörü Ege Pekkınran

Küçük ev aletleri sektöründe kahve makineleri kategorisinin son dönemdeki gelişimi hakkında neler düşünüyorsunuz?

Gün geçtikçe gelişen ve büyüyen kahve pazarındaki gelişmeler TEFAL ailesi olarak bizi sevindirirken aynı zaman da çok da heyecanlandırıyor. Geçtiğimiz yıllarda Türk kahve makinelerinin başı çektiği bu gelişme, özellikle Pandemi dönemi ve evde daha çok vakit geçirmemiz ile birlikte tum kategorilerde gözlemlenmeye başladı. Sadace Türk kahve makineleri değil, filtre kahve ve hatta otomatik espresso makinelerinde de yukarı yönlü bir gelişme söz konusu.

Pazarın cirosal ve adetsel olarak büyüklüğü nedir? Sizin pazar içerisindeki konumunuz nedir?

Son dönemde içecek pazarı, küçük ev aletleri (KEA) pazarının süpürgeden sonra en büyük kategorisi haline geldi. Ocak-Haziran döneminde içecek pazarının KEA sektörünün üzerinde bir büyüme gösterdiğini görüyoruz. Tüm KEA pazarının büyümesinin yaklaşık %25’ini Türk kahve makineleri oluşturuyor.

Tefal olarak bu büyümeye kayıtsız kalmadık ve 2019 yılında ilk otomatik Türk Kahve makinemiz olan Köpüklüm’ün lansmanını gerçekleştirdik. Tefal Köpüklüm kısa sürede, özellikle Tefal Shop’larda çok ciddi satış rakamları elde ederek pazardaki yerini aldı. Hedeflediğimizin üzerinde bir satış başarısı elde ettik. Sadece tek model önerisiyle de durmadık. Kategoriyi yeni ürünlerle dinamik tutmaya devam etmek adına geçtiğimiz Mayıs ayında Köpüklüm Compact serimizin lansmanını yaptık ve Türk Kahve makinası ailemizi genişlettik.

Şirket olarak kahve kategorisinde yer alan ürünleriniz nelerdir?

Groupe SEB olarak; Tefal, Krups ve WMF markalarımız ile Türk kahve makinesi, filtre kahve makinesi, tam otomatik espresso ve kapsül makineleri ile tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilen en geniş ürün gamına sahibiz.

2019 yılında gerçekleştirdiğimiz TEFAL Köpüklüm lansmanımız ile tüketicilerimize mükemmel ve dengeli Türk kahvesi sunduk. İster közde ister normal pişirme opsiyonlarına sahip olan Köpüklüm, şık ve benzersiz tasarımı ile kısa sürede mutfakların ve pazarın vazgeçilmezleri arasında yerini aldı.

2017 yılında Groupe SEB bünyesine katılan WMF markamız ile de tüketicilere yüksek kaliteli Alman tasarımı ile filtre kahve ve espresso makineleri sunuyoruz. Piyasadan farklı olarak KITCHENminis® serisi, tek ya da iki kişilik mutfaklar için kompakt tasarımıyla az yer kaplayıp enerji tasarrufu sağlarken bakır ve grafit gibi renk seçenekleriyle mutfaklara şıklık katıyor.

Bu kategoride özelinde yaptığınız Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Son yıllarda içecek sektöründeki büyüme ve özellikle Türk kahve makinesinin gelişimi TEFAL olarak odağımızı bu kategoriye daha çok çevirmemizi sağladı. Yaklaşık 1,5 yıl gibi bir sürede Köpüklüm ürünümüzü sıfırdan tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Takip eden 1 yıllık süreçte de daha ulaşılabilir fiyat segmentinde yer alarak zahmetsiz bol köpüklü Türk Kahvesi keyfini geniş bir hedef kitleye ulaştırmak adına ailemize Köpüklüm Compact serisi katıldı.

Yılın ikinci yarısında yine sürpriz bir lansmanımız olacak. Üstelik bahsettiğim tüm Türk Kahve makinalarını Türkiye’de, Türk üreticilerimiz ile projelendirdik. Tasarımından, içindeki teknolojisine üzerinde titizlik ile çalıştık. Bu hem Tefal ailesi hem de ülkemiz adına çok sevindirici bir gelişme.

Önümüzdeki dönemde kahve kategorisinde tüketicileri neler bekliyor?

Pandemi sürecinin devam ettiği, evlerimizde daha çok vakit geçirmemiz gereken bu dönemde piyasaya sürülen ürünler sayesinde tüketicilerimiz ne sevindirici ki kahve keyfinden vazgeçmek zorunda kalmayacak.

Biz de Tefal ailesi olarak Türk kahve makinalarında yerli ürün geliştirmesine devam ederken, filtre kahve ve espresso makinalarında küresel ürün gamımızın gücünden faydalanacağız.

Türk tüketiciler tarafından özellikle Türk kahve makinelerinin mutfak tezgahında konumlandırılması tasarımın ön plana çıkmasını sağlayan bir unsur oluyor. Ayrıca kullanım kolaylığı, temizleme kolaylığı ve geniş fincan kapasitesi de öne çıkan detaylar olarak tüketicilerin seçimlerini etkiliyor. Biz de tüm bu ayrıntıları dikkate alarak yeni ürün gamımızı büyük bir heyecanla geliştireceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*