Arzum olarak bizim önceliğimiz Türk kahvesi

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı

Küçük ev aletleri sektöründe kahve makineleri kategorisinin son dönemdeki gelişimi hakkında neler düşünüyorsunuz?

Biliyorsunuz, kahve dendiğinde Arzum olarak bizim önceliğimiz Türk kahvesi. Benim için de çok değerli ve yakından takip ettiğim bir konu. 500 yıllık çok değerli bir kültürümüz. Türk kahvesi, 2013 yılında UNESCO tarafından “somut olmayan kültürel miras” olarak tescillendi. Bu tarihi adım ile birlikte Türk kahvesinin küresel pazarlara açılmasında makinalaşma ile birlikte önemli bir avantaj sağlandı. Biz de Arzum OKKA ailesi ile bu bariyeri ortadan kaldırmayı hedefledik ve başarılı olduk. Türk kahvesi açısından değerlendirecek olursam; özellikle zamanla yarışan, daha fazla konfora ve pratikliğe ihtiyacı olan büyük şehirlerde elektrikli cezve yerine gelişmiş makinelere hızla geçiş olduğunu söyleyebilirim. Şu anda da Türkiye pazarında 10 farklı markanın Türk kahvesi makinesi bulunmakta. Keyifli bir rekabet var. Türk kahvesinin yanı sıra diğer kahve makinelerine de olan ilgi yüksek Türkiye’de.

Kahve, günümüzde artık bir yaşam bir biçimi. Bazılarımızın çalışma arkadaşı, bazılarımızın sohbet… Covid-19 pandemisinde ‘Evde kal’dığımız günlerin en başından bu yana işlerine evden devam eden tüketicilerimiz ofis alışkanlıklarını da eve taşıdı diyebiliriz. Zaten yükselişte olan kahve makinelerine olan ilgi bir anda daha da arttı.

Pazarın cirosal ve adetsel olarak büyüklüğü nedir? Sizin pazar içerisindeki konumunuz nedir?

Şu anda Türkiye’de günde ortalama 1,02 fincan kahve içiliyor. Kişi başına tüketilen yıllık Türk kahvesi miktarı ise yaklaşık 600 gr. düzeyinde. Dünyada günde yaklaşık 2,2 milyar fincan kahve içilmesine rağmen Türk kahvesi, pazardan sadece yüzde 10 pay alabiliyor. Hedefimiz, Türk kahvesi tüketiminin yüzde 20 paya çıkması. Şu anda dünyanın 40 ülkesinde Arzum OKKA’larımız var. Son 2 yılda, özellikle Arzum OKKA Türk Kahvesi Makinesi ile ihracatta önemli bir artış yakaladık. Arzum OKKA’yı yaklaşık 40 farklı ülkeye satarak, Türk kahvesinin dünyaya yayılım misyonunu gururla devam ettiriyoruz. İhracatımızın yüzde 50’sini Körfez ülkelerine, yüzde 35’ini Avrupa’ya ve kalan yüzde 15’ini Kuzey Afrika ve ABD’ye gerçekleştiriyoruz.

Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürünleriniz nelerdir?

Her geçen gün OKKA ailesine yeni ürünler katıyoruz. Türk kahvesi makinesi kategorimizde OKKA ailemizin yanında bir de Mırra Türk kahve makinemiz bulunmakta. OKKA Ailemiz; Arzum OKKA, Arzum OKKA Grandio, Arzum OKKA Minio, Arzum OKKA Minio Duo, Arzum OKKA Minio Pro, Arzum OKKA Grandio Duo, Arzum OKKA Grandio Touch ve Arzum OKKA Beangourmet’ten oluşuyor. Filtre kahve makinesi kategorimizde de 3 ürünümüz var. Brewtime Filtre Kahve Makinesi, Brew’N Take Kişisel Filtre Kahve Makinesi ve Brewtime Delux Filtre Kahve Makinesi.

Tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisi nasıl? Beklentiler ve tercihler konusunda bilgi verebilir misiniz?

Markalar her geçen gün tüketicilerin beklentileri doğrultusunda ideal lezzet, kullanım kolaylığı ve tasarımla ilgili yenilikler yapıyor. Mesela biz Arzum OKKA ile dünyada bir ilke öncülük ettik ve işleri kolaylaştırdık. Arzum OKKA, su haznesinden aldığı su ile kendini otomatik olarak yıkama özelliğine sahip. Atık suyu ise yine ayrı bir haznede saklıyor. Bu sayede siz kahvenizi yudumlarken makineniz yıkanmış ve yeniden kullanıma hazırlanmış oluyor. Arzum OKKA, bu özellikleriyle ev ya da ofislerin tüm mekânlarında rahatlıkla kullanabiliyor. Tüketiciler hem lezzeti, hem kullanım kolaylığını hem de zevklerine hitap eden tasarımları bekliyorlar bizlerden. Biz OKKA ailesi ile hem aradıkları lezzeti, hem fonksiyonelliği hem de çok çeşitli renk seçeneği ile tüketicilerimizin yanındayız. Yaşam alanlarına uyum sağlayacak yenilikçi renkler ve tasarımlarla bu konuda ne denli ciddi olduğumuzun da altını çiziyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*