2021 yılında küçük ev aletleri sektörünün hareketliliğinin hız kesmeden devam edeceğini düşünüyoruz

SEM Ev Aletleri Satış ve Pazarlama Direktörü Mustafa Yayar

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2020 yılı şirketiniz / kurumunuz açısından nasıl geçti?

Elektrikli küçük ev aletleri sektörü, pandemi süreci ve ekonomik kriz şartları altında bile satış hacmini korumaktadır. Bu ürünlerin sunduğu konfor ve makul fiyat ve ödeme vadeleriyle Türkiye gibi fiyat esnekliği yüksek pazarlarda krize rağmen küçülmeyen bir sektördür. Yılda 500 binden fazla evlilikleriyle ve genç nüfusun talepleriyle iç pazarda talep artmaktadır.

Şirket olarak 2020 yılında ülke genelinde yaygınlaşma stratejimizi eyleme geçirerek ürünlerimizi mağaza raflarında sergileme fırsatı yakalamış olduk. Nitelikli kalite, zamanın teslim, tutarlı fiyat ilkesi, tüketicinin ihtiyaçlarına cevap veren ürün üretimi ile halkımızın beğenisi kazandığımızı düşünüyoruz. Ülkemizin Avrupa’ya olan jeopolitik konumu, istihdam gücü, rekabetçi fiyatlar ile 2020 yılı ihracat açısından gayet başarılı yıl olmuş bu ihracat rakamlarını da olumlu yansımıştır.

Küçük ev aletleri sektöründe şarjlı dik süpürgeler, robot süpürgeler, hava temizleme cihazları, Gıda hazırlama, saç kurutma makineleri, şarjlı diş fırçaları ve tam otomatik espresso makineleri cirosal olarak en çok büyüyen ürün gruplarını oluşturdu.
 
Pandeminin hem sağlık hem de ekonomik açıdan büyük etkilerinin olduğu bir yıl geçirdik. Sizce pandemi 2020’yi nasıl etkiledi, 2021 ve sonrası için nasıl değişimler öngörüyorsunuz?

Salgın nedeniyle üretim faaliyetleri dünya genelinde ciddi yavaşlama göstermiş, birçok sektör ağır hasar almış durumdadır. Global düzeyde olduğu gibi Türkiye ekonomisi de salgından olumsuz bir şekilde etkilenmektedir. Türkiye ve dünya, hem ölümlere yol açan bir salgınla hem de milyarlarca insanın refahını olumsuz etkileyecek eşi benzeri görülmemiş derinlikte bir ekonomik krizle yüz yüzedir. Bu yüzden, salgının kontrolü için alınacak tıp ve halk sağlığı tedbirleri kadar, bu tedbirlerin ekonomik etkilerinin de dikkate alınması gerekmektedir.

Pandemi COVID-19 salgını küresel bir sağlık krizidir. Ancak, bu salgına karşı ülkelerin aldığı önlemler, devamında eşi benzeri görülmemiş bir ekonomik felaketi de beraberinde getirerek, Dünyanın neredeyse %90 civarında bir kesiminde bir şekilde sosyal izolasyon uygulanmaktadır. İnsanlar kısıtlama sebebiyle sokaklara çıkmıyor, işyerleri kapanıyor, uçuşlar yasaklanıyor, insanlar işinden oluyor.

2021’in hikayesi aşı olacak. Şu ana kadar gelen sevindirici haberler sayesinde küresel büyümenin 2021’de hızlı şekilde toparlanacağı beklentisindeyim. Ancak acı olan düşük gelir grupları için işler bu denli kolay (yüksek borçlanma sebebiyle) olmayacak. Birçok ülkenin ekonomik olarak geride kalacağını düşüyorum.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

Firma olarak 2020 yılında kişisel bakım ürün çeşitliliğimizi yapılan yeni yatırımlar ile zengin hale getirmiş bulunuyoruz. Pişirme kategorisinde hava ile pişirme cihazı üretimi yapılarak ülkemizde adımızı ilklere yazdırmayı başardık. Üretim makine parkurumuza ilave yatırımlar yaparak yıllık üretim adetlerimizi %10 artırmayı başardık.
 
Genel olarak 2021 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

2021 yılında küçük ev aletleri sektörünün hareketliliğinin hız kesmeden devam edeceğini düşünüyoruz. Buna istinaden üretim proseslerimizi ve makine parkurumuzu yenileyip kapasite olarak artırmış bulunuyoruz. Ürün çeşitliliğini artırarak değişen yaşam ve mutfak kültürünü uygun ürünleri imalat için yatırımlara başlamış bulunmaktayız. Pandemi ile beraber zorunlu olarak evde geçirilen süre arttığı için mutfakta kullanılan ev aletleri daha fazla kullanılmıştır. Kullanım ile beraber ürünlere olan talep artmış bulunmaktadır. Bu artış hızının bu yılda trendini koruyacağını düşünüyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*