TCL Gurme Türk Kahvesi Serisi kadın girişimcileri destekliyor

10 yılı aşkın süredir yurtdışında Türk kahvesi kültürünü tanıtan, gastrodiplomasi kavramının Türkiye’deki öncüsü ve sosyal girişimci Gizem Şalcıgil White namı diğer Turkish Coffee Lady, Türkiye’nin hazinelerini tanıtan yepyeni bir gurme Türk kahvesi serisini ABD’de kahve severler ile buluşturuyor.

Türkiye’nin kültürel miraslarından ilham alan kahve harmanları ülke markasına katkıda bulunmak adına İstanbul, Mardin, Kapadokya, Ege, Zeugma, Göbeklitepe, Patara ve Efes gibi tarihi kentlerin isimlerini temsil ediyor. Turkish Coffee Lady tematik ürün serisinin içinde geleneksel, dibek kahvesi, damla sakızı, kakule, karamel, çikolata, fındık ve çilek lezzetlerinde sekiz adet farklı aroma bulunuyor. 2017 yılında hayata geçirilen bu girişimin üçüncü yıldönümü nedeniyle, ilk dört harman www.turkishcoffeelady.com sitesinden 31 Temmuz tarihi itibariyle ön satışa sunulacak. Harmanları özel olarak gastronomi uzmanı Cenk Girginol tarafından hazırlanan, mikrosanat dehası Hasan Kale’nin telve ile
çizdiği eserleriyle tasarlanan kahve markası, Göksu Global işbirliğinde 2020
sonbaharında lanse edilecek.

Kurucu Gizem Şalcıgil White “Doğu ve Batı arasında kültürel köprüler kuran Anadolu toprakları, yüzyıllar boyunca medeniyetlerin buluşma noktası olmuştur. 500 yıllık Türk kahvesi kültür ve geleneğimiz, Birleşmiş Milletler’in İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirasinın temsili listesinde bulunmaktadır. Turkish

Coffee Lady, kültürel diplomasi aracılığıyla yüzyıllardır süregelen Türk gastronomi geleneklerinin tanıtılmasını ve aynı zamanda kadınların toplumsal kalkınmadaki önemine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, Kovid- 19 sürecinde kadın girişimcileri desteklemek adına tasarlanan tematik kahve harmanlarının her bir paket satışından yüzde 5’lik bir gelir kadın girişimliğini destek amaçlı bağışlanacaktır. Sözkonusu bağışlar aracılığıyla, 8 Mart 2020 tarihinde Washington’da kurulan Turkish Coffee Lady Vakfı’mızın liderlik ve mentörlük programlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Programın Türkiye’deki çalışmalarının direktörü olan Doç. Dr. Göknur Akçadağ, Nişantaşı Üniversitesinin Tarih Bölümünün Başkanıdır ve 2011-2018 arasında Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, AR-GE ve Proje, Dış İlişkiler Daire Başkanlıklarını yürütmüştür.

Kendisi ayrıca Birleşmiş Milletler Kadın Örgütü, “UN Women’s Economic Empowerment Platform”unun global temsilcilerinden birisidir” diye konuştu. Girişimin kurucularından Ahmet Şerif İzgören de “Küresel çapta içinden geçtiğimiz pandemi döneminde en çok olumsuz etkilenen gruplar arasında kadınların sahip olduğu işletmeler bulunuyor. Bizlerde bu koşullarda Turkish Coffee Lady olarak Virginia eyaletinde 2,5 yıldır işlettiğimiz Türk kahvesi kafemizin hizmetlerini dijital ortama taşımaya karar verdik. Kadın dostu olan işletmemizin hayat amacı kahve sohbetleri ile toplumlar arasında kültürel köprüler kurmaktır. Kadınların toplumu kalkındırmanın taşıyıcısı olduğuna inanarak yeni e-ticaret platformumuzda diğer kadın girişimcilerin de değerli çalışmalarına yer veriyoruz. Dayanışma içinde bu zor süreci beraberce aşacağız” şeklinde açıklama yaptı. Turkish Coffee Lady’nin yeni dijital mağazası Inomoon Dijital Ajansı tarafından yaklaşık 4 ay süren bir çalışma kapsamında hazırlandı. Dijital mağazada kahve ürünlerinin dışında geleneksel Türk çayı, gurme lokum ve baklavalar, çeşitli hediyelik esyalar ve aksesuarlarda yer alacak. Ayrıca popüler aplikasyon Faladdin’in günlük fal seçeneğinin de sunulduğu platformda ziyaretçiler 15 dakikalık fal seansları için de rezervasyon yapabilecekler. 2012 yılından beri dünyayı “Turkish Coffee Truck” isimli kamyonla ve gönüllü bir ekip ile gezen Gizem Şalcıgil White, bu kültürel diplomasi projesini iki ortağı ile beraber 2017 yılında kurdukları Turkish Coffee Lady isimli sosyal girişim ile devam ettirmekte ve kadın istihdamını desteklemektedir.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*