Önümüzdeki yıllarda iklimlendirme sektöründe nesnelerin interneti ve yapay zekâ önemli rol oynayacak

Samsung Electronics Türkiye İklimlendirme Çözümleri Kıdemli Müdürü Okan Tutcu

Soğutucu, klima ve hava temizleme cihazları, beyaz eşya sektörünün önemli alanlarından birini oluşturuyor. Genel olarak bu alandaki trendleri ve sektörün durumunu değerlendirir misiniz?

Türkiye; Orta doğu, Asya, Avrupa ve Kuzey Afrika piyasalarının hepsini ilgilendiren çok önemli bir piyasa konumunda bulunuyor. Türkiye’de iklimlendirme sektöründe birçok oyuncu var. Distribütörler üzerinden çalışan firmalar olduğu gibi pazarda bizim gibi doğrudan hizmet veren firmalar da var. Rekabet noktasında çok ciddi bir rekabetin olduğunu söyleyebilirim. Bununla birlikte Türkiye’de iklimlendirme, inşaat sektörüyle paralel ilerleme gösteren bir sektör. İnşaat, geçtiğimiz yıllarda ciddi anlamda büyümüştü ve iklimlendirme sektörü de bu büyümeden iyi bir fayda sağlamıştı. Son zamanlarda ise inşaat sektöründe yavaşlama ve ekonomide kur ve Covid-19 pandemisi kaynaklı değişkenlikler oldu. İklimlendirme sektörü de haliyle bu değişkenliklerden etkilendi.

Samsung özelinde bakacak olursak, Türkiye iklimlendirme sektöründe aracısız, doğrudan hizmet vermeye başlayarak çok kuvvetli bir yapı kurduk. Sektörde olmayan yeni ürünleri pazara sunduk ve kullanıcılarımıza özel hizmetler ürettik. Son 4 – 5 yılda her yıl çift haneli rakamlarla büyüyerek ilerledik. Geride bıraktığımız 2019 yılı da geliştirmiş olduğumuz inovatif ürünlerle, sektörde son yıllarda kurmuş olduğumuz satış öncesi ve sonrası üst düzey hizmet yapımız ile bizim açımızdan verimli geçen bir yıl oldu. Tabii bu başarımızda bayi teşkilatımızın, dağıtım ve satış sonrası teknik hizmetlerimizin de payı büyük. Kurduğumuz bu güçlü yapı sayesinde artık Türkiye’nin her yerine ulaşan geniş bir servis ağımız bulunuyor. Türkiye’deki en iyi hizmeti veren servis organizasyonu Samsung’da diyebilirim. Split klimalardan, ısı pompalarına ve VRF sistemlerine kadar çok geniş bir ürün gamıyla iklimlendirme sektöründe hizmet veriyoruz.

Firma olarak bu alanda yaptığınız yatırımlardan bahseder misiniz? Bu alandaki ürünleriniz ve hizmetleriniz nelerdir?

Samsung markası olarak birçok sektörde pazar lideri olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Marka olarak geliştirdiğimiz teknoloji ve yenilikleri, sahip olduğumuz bilgi birikimini son yirmi yıldır iklimlendirme alanında da uygulamaya başladık. Gündemimizde pandemi olduğu için havadaki kirleticileri filtre üzerinde tutan Tri-Care Filtre, SPI iyonizer ve PM 1.0 teknolojilerine değinmek isterim. Bu filtre teknolojilerimiz ortamdaki zararlı maddelerden güvenle korunabilmeyi sağlıyor. Ayrıca 2020 yılında kullanıcıların beğenisine sunduğumuz yeni split klimalarımızda Varlık Sensörümüz sayesinde odanızda olsanız da olmasanız da odanızı verimli soğutabiliyorsunuz. Varlık Sensörü odada herhangi bir hareket olup olmadığını tespit ediyor ve enerji tasarrufu sağlamak için otomatik olarak Wind-Free moduna geçerek yüzde 43’e varan enerji tasarrufu sağlıyor. Bunlara ek olarak Yapay Zekâ Soğutma Teknolojimiz de klima kullanım alışkanlıklarınızı öğrenerek iç ortam sıcaklığını, dış hava sıcaklığını, kullanım alışkanlıklarınızı anlık ölçümleyerek hem maksimum konfor sağlıyor hem de elektrik tüketiminizi önemli ölçüde düşürebiliyor. Üstelik elektrik tüketiminizi ister telefonunuzdan ister klimanızın üzerindeki ekrandan anlık ve geçmişe yönelik olarak da takip edebiliyorsunuz. Bu teknoloji birçok üreticide olmayan benzersiz bir teknoloji.

Bunların yanı sıra tasarımıyla ön plana çıkan IF Design ödüllü 360 Kaset Klimayı da sektörle tanıştırdık. Kare ve dikdörtgen tasarımdaki kaset klimalardaki üfleme kanatlarını da kaldırarak ortama 360 derece hava üfleyen bir cihaz geliştirmiş olduk. Bu cihaz homojen bir şekilde havayı 9,5 m çapında tavana paralel olarak gönderip soğuk havanın aşağı doğru homojen dağılmasını sağlıyor.

Ayrıca tek modülde minimum alanda maksimum kapasiteyi veren 30 HP gücündeki Heat Pump VRF dış ünitemiz, metrekare fiyatlarının çok değerli olduğu projelerde alanı en efektif şekilde kullanmamızı sağlayarak müşterilerimize kazanç oluşturacak alanlar yaratıyor.

Bunların dışında Wind-Free Rüzgârsız Serinlik Teknolojisini geliştirdik. Wind-Free teknolojisi hava hızını 0,15 m/s’nin altına düşürerek ASHREA standartlarına göre ortamda hava hareketi olmadan ortamın serin tutulmasını sağlıyor. Samsung’un üstün teknolojisini gösteren ürünlerden biri olan Wind-Free Klima, rahatsız edici bir rüzgâr oluşturmadan konforlu bir serinlik düzeyi sağlıyor. Hava, yumuşak bir şekilde klima üzerinde yer alan binlerce mikro hava deliğinden dağılıyor. Özellikle bebek ve çocuk odalarında da rahatça klima kullanmamızı sağlayan Samsung’un benzersiz rüzgârsız soğutma teknolojisi, klima nedeniyle şikâyetçi olunan tutulma, esinti nedeniyle hasta olma vb. sıkıntılardan tüketicileri kurtarıyor. Böylece rahatsız edici hava akımlarından uzak, insanı üşütmeyen gerçekten konforlu bir iç mekân elde edilmesini sağlıyor.

Gelecek dönemde firma olarak bu alanda nasıl bir strateji ile hareket etmeyi düşünüyorsunuz?

Koronavirüs salgınıyla birlikte firmalar faaliyetlerini yeniden gözden geçirmeye başladı. Ortaya çıkan yeni trendler geleceğe damgasını vuracak teknolojiler üzerine yeni planlar yapılmasını da gerekli hale getirdi. Gelecekte özellikle bulut, makine öğrenimi, nesnelerin interneti, yapay zekâ ve sanal gerçeklik alanlarında ses getirecek yenilikler olacağını düşünüyorum. Bulut ile şirketler her yerden verilerine rahatlıkla ulaşmanın kolaylığını yaşıyor ve bulut teknolojileri sayesinde hızlı aksiyon alabiliyorlar. Bulut teknolojileri gibi makine öğrenimi de gelecekte ön plana çıkacak. Makine öğrenimi sayesinde iş süreçlerinde hatalar en az seviyeye indirilebilecek. Nesnelerin birbirleri ile iletişim içerinde olduğu bir dünya da aynı şekilde önem kazanacak. Bu dünya içerisinde sanal gerçeklik teknolojilerinin de aynı şekilde daha çok gündeme geleceğini düşünüyorum.

Önümüzdeki yıllarda iklimlendirme sektörü için de özellikle nesnelerin interneti ve yapay zekâ alanındaki teknolojik gelişmelerin ve inovasyonların önemli rol oynayacağını söyleyebilirim. Biz de hem bu yeni trendleri hem de müşterilerin beklentilerini dikkate alarak geleceğe dönük stratejilerimizi belirliyoruz. Dünyada Ar-Ge’ye en fazla yatırım yapan ilk bir kaç firmadan biriyiz. Yenilikçi ürünler geliştirebilmek adına Ar-Ge çalışmalarına günde 40 milyon dolar harcıyoruz. Aynı yüksek bütçeli yatırımları son 15 yıldır İklimlendirme sektörüne de yapmaya başladık. Samsung’un çalışma şekli şöyle: İlk önce son kullanıcıya soruyoruz. Klimadan bahsediyorsak “Sizin bir klimadan beklentiniz nedir?” sorusunu yöneltiyoruz. Gelen cevaplara göre bir sonraki ürünü geliştiriyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*