Philips kişisel sağlık çözümleri ile tüketicilerinin yanında

“Günümüzün hızlı gelişen ve değişen dünyasında tüketici odaklılık her zamankinden daha önemli. Tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını ve tüketim alışkanlıklarını anlamak, çok hızlı ve proaktif bir şekilde aksiyon almak gerekiyor. Biz de kullanıcılarımızı dinliyor, isteklerine yanıt verecek ürün ve hizmetlerimiz ile hayatlarını iyileştirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

Philips Kişisel Sağlık Ortadoğu ve Türkiye Genel Müdürü Milena Elmasoğlu

Uzun yıllardır hem süpürge hem ütü hem de kişisel bakım ürünleri kategorisinde Türkiye pazarında sürdürdüğünüz liderliğinizi neye borçlusunuz?

Philips olarak, dünyada 129, Türkiye’de ise 90 yıldır faaliyet gösteriyoruz; tüm trendleri ve kullanıcı iç görülerini yakından takip ediyoruz. Bir ülkede 90 yıl var olmak, onun bütün geçmişine tanıklık etmek ve onu çok iyi tanımak demek. Türkiye’de hemen hemen her hanede bir Philips ürünü bulunuyor. Philips ile Türkiye’nin birçok noktasında inovatif çözümlerimizi tüketicilerle buluşturuyoruz. Günümüzün hızlı gelişen ve değişen dünyasında tüketici odaklılık her zamankinden daha önemli. Tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını ve tüketim alışkanlıklarını anlamak, çok hızlı ve proaktif bir şekilde aksiyon almak gerekiyor. Biz de kullanıcılarımızı dinliyor, isteklerine yanıt verecek ürün ve hizmetlerimiz ile hayatlarını iyileştirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2019 verilerine göre yüzde 20’lik pazar payımızla Philips Kişisel Sağlık ile Türkiye’deki küçük ev aletlerinde pazar lideriyiz. Philips Kişisel Sağlık İş Birimi olarak, sağlıklı ve kaliteli yaşamı destekleyen küçük ev aletleri (mutfak aletleri, elektrik süpürgesi, ütü) kadın ve erkek bakımı, ağız ve diş bakımı ürünlerinin yanı sıra Philips Avent markamız ile anne-bebek sağlığında çözümler sunuyoruz. Philips olarak, kullanıcıların ihtiyaçlarını ve sorunlarını doğru şekilde anlayabildiğimiz takdirde onlara daha iyi yardımcı olabileceğimizi biliyoruz. Bu kapsamda 2019 yılında IPSOS iş birliğinde ikincisini gerçekleştirdiğimiz Türkiye Sağlık Trendleri Araştırması’na göre, araştırmaya katılanların yüzde 33’ü elektrikli süpürgeyi sağlıkla özdeşleştirirken, yüzde 71’i ev temizliğinin sağlığını olumlu yönde etkilediğini düşünüyor. Araştırmaya katılanların yüzde 74’ü ise evde soluduğu havanın temiz olmasına dikkat ediyor. Yine aynı araştırmanın sonuçlarına baktığımızda, yemek yeme alışkanlıklarını, sağlıklı yaşam kavramı ile özdeşleştiren katılımcıların yüzde 70’i ev yemeği tüketmeyi tercih ettiğini söylerken, yüzde 57’si her gün taze, meyve/sebze suyu içmeye özen gösteriyor.

Ar-Ge, Philips’in diğer önemli yatırımlar yaptığı bir alan. 100’den fazla ülkede 80 binin üzerinde (HealthTech) çalışanınız var. Özellikle Türkiye’de bu alandaki çalışmalarınız nelerdir?

Anne karnından başlayarak, yaşamları boyunca bireylerin daha sağlıklı ve daha kaliteli bir hayat sürdürebilmeleri için gereken koşulları oluşturmaya katkıda bulunuyoruz. Bu doğrultuda geliştirdiğimiz inovatif ürün ve hizmetlerimiz ile müşterilerimizin her zaman yanında olan bir şirketiz. Dünyada 100’den fazla ülkede 80 bin (HealthTech) çalışanımız var. Bugün 7 kıtada 60 Ar-Ge merkezine sahibiz.

Kişisel sağlık alanında da önemli projeleriniz bulunuyor. Bunlardan kısaca bahseder misiniz? Özellikle sosyal sorumluluk anlamında bu projelere nasıl yaklaşıyorsunuz?

Philips Türkiye bünyesinde bulunan küçük ev aletlerinden elektrik süpürgesiyle ilgili çok önemli bulduğumuz bir projemiz var. Philips olarak, ev içerisindeki tozlu havanın ve alerjenlerin, solunum yolları vasıtasıyla sağlığa olumsuz etkisinin altını çizmek, evlerimizde daha temiz ve sağlıklı bir hava için ‘Sağlığınıza Toz Kondurmayın’ kampanyamızı hayata geçirdik. Bu projede amacımız ev içerisindeki temiz havanın sağlığa olumlu etkisini gündeme taşırken, olumsuz (yorgunluk, hassasiyet, alerji) etkilerini de en aza indirmek için neler yapılabileceği konusunda bilinç yaratmaktı. Torbasız süpürge kategorisinde, en yüksek vakum gücüne* sahip yeni MarathonUltimate serimiz, projemizin ana kahramanı. Yeni Marathon Ultimate Serisi, ev tozları, polen ve hayvan tüyleri dahil olmak üzere en ince tozları bile yüzde 99.9 oranında hapsederek, ev içinde sağladığı temiz hava ile daha kaliteli bir yaşam alanı sunuyor. Alerji rahatsızlığı olan kişiler için ortamda alerjenleri temizleyen, engelleyen ve azaltan ürünlere verilen İngiliz Alerji Federasyonu (British Allergy Foundation-BAF) sertifikasına sahip.

Tüm bunların yanı sıra pratik, her an elinizin altında ve tozlarla savaşta baş yardımcınız olacak yeni teknoloji ürünlerimizi de tüketicilerimizle buluşturmaya devam ediyoruz. Maksimum kolaylık sağlayan kablosuz süpürgemiz Philips SpeedPro Max, 360 derece çekim gücü ile tüm yönlerden çekiş sağlarken tek geçişte daha fazla tozu toplayarak, kullanıcılarına daha sağlıklı bir yaşam alanı sunuyor. Powerblade dijital motoru ve üçlü filtreleme sistemi sayesinde güçlü toz çekişi için yüksek hava akışı sağlayan SpeedPro Max, alçak mobilyalar da dahil ulaşılması en zor köşelere bile erişim imkânı sunuyor.

“Sağlığınıza Toz Kondurmayın” uzun soluklu ve kapsamlı bir proje, pazarlama planlarımıza AVM etkinliğimiz ve sosyal medya yatırımlarımız ile başlattık. İlerleyen günlerde alanında uzman kişilerle ve derneklerle farkındalığı arttırmayı amaçlayan projelerimiz olacak.

Diğer yandan Philips Avent olarak birçok projemiz bulunuyor. Örneğin doğum izninden iş hayatına yeni dönen annelerimiz için kurguladığımız Süt Saatim projemiz var. İş hayatında çalışan anneler, doğum izninin ardından çalışma hayatına döndüğünde psikolojik olarak zorlanabiliyor. Bu önemli dönemde, annelerin ihtiyaç duyduğu en önemli destek bebeklerini anne sütü ile yeterince besleyebileceğini bilmek ve hijyenik, konforlu, mahremiyeti olan bir ortamda süt sağabilmek. Philips Avent olarak bu bilinçle yola çıkarak doğum izninden dönen  annelerimize bu konuda destek sağlamak amacıyla ‘Philips Avent Süt Saatim Projesi’ni gerçekleştirdik.

Philips Avent Süt Saatim Projesi, 2015 yılının Emzirme Haftası’nda başladı ve 5 yıldır devam ediyor. Projemiz çerçevesinde, Süt Saatim Projesi’ne başvuran şirketlere, kuracakları süt sağma odaları konusunda hijyen, mahremiyet ve konfor standartları çerçevesinde danışmanlık hizmeti sağlıyoruz. Şu ana kadar 224 şirkette 22 binin üzerinde kadına ulaşmayı başardık. Philips Türkiye olarak son derece inanarak hayata geçirdiğimiz Süt Saatim Projesi’ni Ortadoğu’da da uygulamaya başladık. Bu projemiz ile Ekim 2018’de Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından ‘Kadının Güçlendirilmesi’ alanında ödülüne layık görüldük. Projenin daha çok kadına ulaşılabilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Prematüre bebekleri destekleyen çok önemli bir projemiz var. Türkiye’de her yıl doğumların yüzde 10’u prematüre olarak gerçekleşiyor ve yılda 140 bin bebek prematüre doğuyor. Biz de bu gerçekten yola çıkarak, Prematüre bebek aile danışmanı İnci Candemir ile prematüre bebek ailelerine destek olmak amacıyla ‘Prematüre Bebek Destek Projesi’ni hayata geçirdik. Bugüne kadar uzmanlar ve sağlık profesyonelleriyle birlikte 500 yeni doğan yoğun bakım hemşiresine ve 2 bin aileye prematüre bebek bakımı ile ilgili eğitimler vererek bilinçlendirme çalışmaları yaptık. Birçok hastanede emzirme odalarını iyileştirerek prematüre bebek sahibi ailelere özel alanlar sağladık. ‘Prematüre Bebek Destek Projemiz Minik Kahramanlar’ özelinde prematüre bebek aile danışmanı İnci Candemir ile hastanelerdeki ihtiyaçları gidermek, sağlık profesyonellerinin daha mutlu çalışmasına katkıda bulunmak, prematüre bebek ve ebeveynlerin yanında olmak için çalışıyoruz. Bu doğrultuda 2020 yılında da desteğimizin kapsamını büyütmeyi hedefliyoruz.

Satış-pazarlama stratejiniz neye dayanmaktadır?

Türkiye’de faaliyet gösterdiğimiz 90 yıl boyunca Türkiye’nin gelişimine, değişimine tanıklık ettik. Yaptığımız araştırmalar sayesinde Türk tüketicimizi iyi tanıyor, onların alışkanlıklarını biliyoruz. Bu araştırmalardan elde ettiğimiz veriler ile ürünlerimizi, hizmetlerimizi ve projelerimizi geliştiriyoruz. Günümüzün hızlı gelişen ve değişen dünyasında tüketici odaklılık her zamankinden daha da önemli. Tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını ve mecra tüketim alışkanlıklarını anlamak, hızlı ve proaktif bir şekilde aksiyon almak gerekiyor. Doğru tüketiciye, doğru noktada, doğru ve kişiselleştirilmiş mesajlarla ulaşmak ve iki yönlü iletişim kurmanın çok önemli olduğunu düşünüyoruz.

Milena Elmasoğlu

Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nden mezun oldum. Philips’e 1998 yılında katıldım. Philips Tüketici Ürünleri Bölümü’nde Pazarlama Müdürlüğü, Yeni Kanallar Satış Müdürlüğü ve Servis Müdürlüğü pozisyonlarında farklı ekiplerde ve projelerde yer aldım. Ardından 6 Sigma Uluslararası Proje Yöneticiliği, Philips Ortadoğu ve Türkiye Müşteri Hizmetleri ve Ticari Pazarlama Direktörü olarak görev aldım. Son olarak, Philips Türkiye Kişisel Sağlık Ürünleri Genel Müdürlüğü görevini sürdürdüm. 22 yıldır Philips Ailesi’nin bir ferdiyim ve şu anda Philips Kişisel Sağlık Ürünleri Orta Doğu ve Türkiye Genel Müdürü olarak görevime devam ediyorum.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*