Dijital uygulamaları hayata geçirmek firmalar için artık bir zorunluluk

“Küçük ev aletleri pazarı, dünyada gelişen 3 ana akım olan “Dijitalleşme”, “Sağlıklı Yaşam”, “Kolaylık” ekseninde üretilen inovatif ürünlerle büyüyor ve önümüzdeki yıllarda da yine bu eksende büyümeye devam edecek.”

Fakir Hausgeräte Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Erdoğan Kalkan

Dijitalleşme süreci küçük ev aletleri ve beyaz eşya sektörünü nasıl etkiliyor?

2000’li yıllarla birlikte başlayan dijitalleşme 20 yıl gibi kısa bir sürede hızına yetişmek için fazlaca efor sarf edilmesi gereken bir konu halini aldı. Küçük ev aletleri pazarı, dünyada gelişen 3 ana akım olan “Dijitalleşme”, “Sağlıklı Yaşam”, “Kolaylık” ekseninde üretilen inovatif ürünlerle büyüyor ve önümüzdeki yıllarda da yine bu eksende büyümeye devam edecek. Hızlı gelişen teknoloji dünyasında insanların yaşam kalitelerini artıracak inovatif ürünler her zamankinden daha büyük bir ilgi ve merakla beklenir oldu. Tüketici, almak istediği ürünün özelliklerini detaylı olarak incelerken tüm seçeneklere şans veriyor ve bu da küçük ev aletleri sektöründe rekabeti artırıyor. Zaman kavramının çok değerli olduğu günümüzde, işini kolaylaştıracak ve sağlığına iyi gelecek ürünlere yönelen tüketici artık ne almak istediğini net olarak biliyor.

Özellikle sağlıklı yaşam trendinin büyük oranda yaygınlaşması, bu yönde yapılan yatırımlar, artan ürün çeşitliliği ve yeni fikirler pazarı günden güne büyütmekte. Fakir Hausgeräte olarak hem tüketiciyi yakından tanımamız hem de Ar-Ge gücümüz sayesinde inovatif ürünlerimizle pazarda önemli bir konuma sahibiz. Dünyanın en yeni trendlerini ürünlerimize yansıtmak adına Ar-Ge departmanımız ile insanların hayatını kolaylaştıracak yeni teknolojiler ve ürünler geliştirmeye yönelik sürekli olarak önemli çalışmalara imza atıyoruz.

Siz marka olarak dijitalleşmeyle ilgili ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? Dijitalleşmeyi çalışmalarınızda nasıl kullanıyorsunuz?

Dijitalleşmenin her alana girmesi ve yeni teknolojilerin kullanılmasıyla beraber geleneksel perakendeciler, günümüz rekabet piyasasında pay kapmak ve sürekli değişen tüketici ihtiyaçlarına hızla cevap vermek adına iş süreçlerini iyileştirmek zorunda kaldığı bir dönemden geçiyoruz.

Dijital teknoloji; iş süreçleri, operasyonlar ve çalışanların çalışma şeklinden kaynaklanan müşteri deneyimlerine, sunulan ürün ve hizmetlere kadar bir perakende satış kurumuna her açıdan rahatlık, kolaylık, özelleştirme ve otomasyon sağlayan bağlayıcı dokudur.

Teknik dönüşüm açısından, bilişim gücü depodan mağaza katına kadar neredeyse tüm perakende işlevlerini dijitalleştirerek satıcılara zamanın onda birinde müşterileri ve kurum süreçleri hakkında 10 kat daha fazla öngörü sağlamaktadır. İşlemleri optimize etmenin amacı, perakendecilerin yalnızca olaylara tepki vermekten gerçek zamanlı olarak, hatta önceden yanıt vermeye geçiş yapmasını sağlamaktır.

Dijital satış kanallarının, geleneksel bayi satışlarını nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz?

Perakende çok kanallı ve çok yönlü bir sektör. Akıllı perakende dönemini yaşadığımız şu günlerde her bir adımın hesaplanarak atılması gerekiyor. Müşteriler fiziksel mağazaya gerek duymadan alışveriş yapıyor, artık her tüketici kendine özgü bir marka deneyimi yaşamak istiyor. Böyle bir ortamda perakendeciler ellerindeki büyük veriyi değere dönüştürerek değişime hızlı yanıt verebilmeyi hedeflemelidir. Yeni tüketim alışkanlıklarıyla şekillenen geleceğin şirketleri birbiriyle bağlantılı, çevik ve veriyle şekillenen perakende deneyimleri sunmalıdır.

Perakendeciler, stokta yer alması gereken bir ürünü bulamayan bir mağaza yetkilisi gibi mağaza içi sorunlara daha az tolerans gösteren müşterilere hizmet verirken atılan yanlış adımlar için yüksek bir bedel ödemektedir. Günümüzde online olarak ürün arayan müşteriler, mağazaya ulaştıktan sonra daha fazla amaca yönelik harcama yapan kişilerdir. Ne istediklerini bilirler, bunu hızlı ve sorunsuz olarak almak ister. Eğer, yardıma ihtiyaçları olursa da bilgili, teknik donanımlı personelin çözüm sunmasını beklerler. Gerçek zamanlı ürün, müşteri, stok ve sipariş ayrıntılarına erişim veren mobil iş gücü cihazları en yeni teknoloji araçlarıyla çalışanlarının müşteri hizmetlerini kalitesini ve hızını artırmaya yardımcı olan dijital uygulamaları hayata geçirmek firmalar için artık bir zorunluluk.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*