Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı büyümeyi sürdürüyor

GfK TEMAX® raporunun ilk çeyrek sonuçlarına göre tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2019’un ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %7,5 büyüdü. 14,2 milyar TL ciro değeri elde eden pazarın haricinde 2019 ilk çeyreğinde büyümeyi büyük beyaz eşya sektörü sürükledi. Küçük ev aletleri de büyümeye katkı sağlayan diğer bir sektör oldu.

Büyük Beyaz Eşya: ÖTV indiriminin olumlu etkisi devam ediyor

Kasım ayında uygulamaya alınan ÖTV indiriminin satışlar üzerinde 2019 ilk çeyreğinde de pozitif etkisi olmuştur. Özellikle Mart 2019’da satışlar yüksek bir seviyeye ulaşmıştır.  2019 ilk çeyreğinde, yaklaşık olarak 3.5 milyar TL’ye ulaşan büyük beyaz eşya sektörü geçen sene aynı döneme göre %35’lik cirosal büyüme performansına sahip olmuştur.

Büyük beyaz eşya sektöründe, tüm ürün gruplarında iki haneli büyüme gözlemlenirken sadece fırın ürün grubunun büyüme seviyesi daha düşük bir seviyede kalmıştır.

Küçük Ev Aletleri: İnovatif ürünlerle pazar büyüyor

Küçük ev aletleri sektörü, 2019 ilk çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre %16 oranında güçlü bir büyüme elde etti ve 1,4 milyar TL ciro seviyesine ulaştı.  Gelişen teknoloji ile pratikleşen ürünler büyümeyi tetiklemekte. Yeni nesil Türk kahve makinelerinin ve filtre kahve makinelerinin etkisi ile sıcak içecek hazırlama ve bunun yanı sıra ütü en çok büyüyen kategoriler oldu.

Gıda hazırlama ünitelerinde power blendarlar büyümeye devam ederken saç kurutucu ve şekillendiriciler ortalamanın altında büyüdü.

Telekom küçüklüyor

Telekom sektörü 2019’un birinci çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %6,4 oranında daralarak 6.5 milyar TL’lik ciroya geriledi. Bu daralmada akıllı telefon ürün grubunda gerçekleşen taksit sınırlaması regülasyonu ve döviz kurundaki artışın fiyatlara yansıması etkili oldu.

Akıllı saatler ve mikrofonlu kulaklıklar %40’ın üzerinde cirosal büyümeyle bir önceki çeyrekteki performansını sürdürmeyi başardı.

Tüketici Elektroniği: UHD TV büyüme trendi devam ediyor.

Tüketici elektroniği sektörü 2019 ilk çeyrekte 1,7 milyar TL’lik ciro elde ederek 2018 ilk çeyreğine göre biraz düşüş yaşamıştır.

Televizyonlar 2018 yılının ilk çeyreğine göre hafif düşüş yaşasa da sektördeki diğer ürün gruplarına göre daha iyi bir performans göstermiştir.  UHD TV iki haneli büyüme ile ürün grubuna pozitif katkı sağlamaya devam ederken, 51’-59’ inç ve 70’ inç üstü ürünler pozitif büyüme gösteren segmentler olmuştur.

ÖTV indirimiyle tüketici teknolojisi pazarı büyümeye devam etti.

Türkiye tüketici teknolojisi pazarında 2019 yılının ilk çeyreği geride kalırken, 2018’in ilk çeyreğine göre %7,5’lik bir büyüme elde edilmiştir.

Kasım ayında başlayan ve 2019 ilk çeyreği boyunca devam eden ÖTV indiriminin etkisiyle büyük beyaz eşya sektörü yüksek büyüme oranı yakalarken, pazar büyümesini de sürüklemeyi başardı. Küçük ev aletleri de çift basamaklı büyüme yakalayan diğer bir sektör olurken, diğer sektörlerde ise daralma yaşandı.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*