Tüketici ihtiyaçlarının sürekli yenilenmesi, inovasyon ve teknoloji sektörün kalbinde yer alacak

King CEO’su Musa Üstün

2024 yılı genel olarak markanız ve şirketiniz özelinde nasıl geçti?

2024 yılı “King” markamız açısından büyüme ve yenilenme yılı oldu. Şirketimiz özellikle ürün yelpazesini ve kalitesini geliştirme anlamında önemli adımlar attı. Yeni ürün kategorilerimizle hem yerel hem de uluslararası pazarda tüketicilerimizin beklentilerini fazlasıyla karşılamayı başardık. Özellikle “King” ile özdeşleşmiş ürün gamımızı genişleterek pazarda köklü kimliğimizi korumaya devam ettik. 2024 yılı dijitalleşme ve e-ticaret alanındaki yatırımlarımızın meyvelerini verdiği bir dönem oldu. Online satış kanallarımızdaki büyüme oranımız, şirketimizin hedeflerinin üzerinde gerçekleşti. Aynı zamanda zincir ve bayi satış kanallarımızı, geçtiğimiz yıllara kıyasla hem ciro hem de satış noktası bazında önemli ölçüde artırarak büyümemizi sürdürdük. Müşteri memnuniyet oranlarımızı gözle görülür seviyelerde artırarak hem satış sonrası hizmetlerde hem de müşteri deneyiminde önemli iyileştirmeler sağladık. Yetkili servis sayımız 2022 yılında 157, 2023 yılında 274 iken bu sayıyı 2024 yılında 333 Yetkili servis noktasına çıkararak Türkiye’de neredeyse ilçe ilçe yayılırken, Azerbaycan ve Kuzey Kıbrıs’ta da servis ağımızı oluşturduk. Aynı doğrultuda ürün kalitemizin de artmasıyla, gelen şikâyet oranını azami ölçüde indirmeyi başardık. Teknofest, Zuchex ve Coffex gibi sektörün önde gelen fuar organizasyonlarında yer alarak hem üreticiler hem de tüketicilerle bir araya geldik. Bu organizasyonlarla, tüketicilerimizle doğrudan iletişim kurarak görüş ve önerilerini dinlerken, aynı zamanda markamızın vizyonunu ve ürünlerimizin kalitesini daha geniş kitlelere aktardık. Katıldığımız tüm organizasyonlarda markamızın, organizasyonun parlayan yıldızı olarak lanse edilmesi bizi onurlandırdı. Bu başarılarımızı ödüllerle taçlandırdık. Bu sayede önümüzdeki yılı daha büyük şevkle planladık. Şimdi ise hedeflerimize emin adımlarla ilerlemeye devam ediyoruz.

Sektör özelinde 2024 yılını değerlendirebilir misiniz? 2025 yılında sektörü neler bekliyor?

2024 yılı, elektrikli ev aletleri sektöründe dönüşüm yılı olarak değerlendirilebilir. Özellikle tüketici davranışlarının hızlı değişimi sektörümüzde yenilikçi teknolojilere yatırım yapılmasını kaçınılmaz hale getirdi. Grafiklere baktığımızda akıllı ev teknolojilerinin yaygınlaşması ve enerji verimliliği odaklı ürünlere olan talebin artışının söz konusu olduğunu görüyoruz. Enflasyonun ve faizin etkisiyle, ihtiyaç kalemlerinde (Çay – Kahve makineleri gibi ürünler) fiyatın tüketici nazarında daha fazla önem arz ettiği bir yıl oldu. Bu değişim, sektördeki şirketleri fiyat ve performans dengesini korumaya her zamankinden daha fazla odaklanmaya yönlendirdi. 2025 yılında küçük ev aletleri sektörünü birçok heyecan verici gelişme bekliyor. Tüketici ihtiyaçlarının sürekli yenilenmesi, inovasyonun ve teknolojinin sektörün kalbinde yer almasını sağlayacağını öngörüyoruz. Ayrıca akıllı ev teknolojilerinin hızla yayılmasıyla birlikte, küçük ev aletlerinde kişiselleştirilebilir özelliklerin ve yapay zekâ destekli ürünlerin yani kullanıcıların hayatını kolaylaştıran, aynı zamanda estetik açıdan şık duran ürünlerin daha fazla talep görmesi bekleniyor…

2025 yılı için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Yeni yıldan beklentileriniz nelerdir?

2025 yılına yönelik stratejilerimiz, global ölçekte büyüme ve inovasyonu temel alan bir vizyon çerçevesinde şekillenmektedir. Öncelikli amacımız, müşteri memnuniyetini en üst düzeye taşımak ve 71 yıllık köklü geçmişimizle King markamızı “Evinizin King’i” sloganıyla her eve ulaştırmaktır. Bunun yanı sıra, ürün portföyümüzü zenginleştirerek farklı coğrafyalardaki tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun çözümler sunmayı hedeflemekteyiz. Pazarlama ve müşteri deneyimi alanında dijitalleşmeye ‘KİNGPRO’ markamızla öncelik vererek, tüketicilerimizle daha etkili ve verimli bir iletişim sağlamayı hedefliyoruz. Ayrıca fuarlar, festivaller ve benzeri etkinliklerde müşterilerimizle daha sık bir araya gelerek, onlara kişiselleştirilmiş ve benzersiz bir deneyim sunmayı amaçlıyoruz. Bununla birlikte, çalışanlarımızın profesyonel gelişimini destekleyen programlarla da kurumsal kültürümüzü güçlendirmeye devam edeceğiz. Yeni yıldan beklentimiz ise, sektörümüzdeki yenilikçi dönüşümlerin hem yerel hem de global pazarda tüketici taleplerini daha üst seviyede karşılayacak bir zemin oluşturmasıdır. King olarak, bu değişimin bir parçası olmaktan ve tüketicilerimize en iyi hizmeti sunmaktan gurur duyuyoruz. 71 yıl önce başladığımız bu başarı yolculuğumuz ilk günkü coşku ve heyecanını koruyacak, “Evinizin King’i” olarak girdiğimiz evlerde tebessüm oluşturmaya ve ülkemize hizmet etmeye devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*