Satıcılıktan yayıncılığa geçiş hikayem

Satıcı güler yüzlü, sabırlı, bilgili, yaratıcı, çözüm odaklı ve bunun gibi onlarca özelliği taşımalıdır. Ancak tüm bu özellikleri taşıdığı halde kotasını tamamlayamayan satıcı asla iyi bir satıcı olarak kabul edilmez. Bana göre kota tamamlayamamak kişinin kötü bir satıcı olduğunu göstermez ancak bulunduğu ekosistemde büyük satıcıların arasında, insanın kendisini bodur bir ağaç gibi hissetmesine sebep olur. Uzun yıllar iş hayatımı bu duyguların yoğun olarak yaşandığı beyaz eşya sektörün de satıcılık yaparak geçirdim. Amacım büyük ağaçların arasında asla küçük bodur bir ağaç olarak kalmamaktı. Ancak büyük ağaçların, gururla tepeden baktığı bir ormanda yeri geldiğinde baltayla kesilip yerle bir edildiğini ya da orman ekosistemdeki diğer canlıların çeşitli sebepler yüzünden yok olma riski ile karşı karşıya kaldıklarını gördükçe o ormanın içinde; savaşçılığı, özgürlüğü ve hızı ile doğayı temsil eden bir “Kurt “olmayı ve bu ormanda yaşayan diğer canlılara, sağlıklı ve uzun soluklu yaşayabilmeleri için farkındalık yaratmayı kendime hedef olarak seçtim. Amacım, ağaçların arasında kaybolmadan, aç susuz kalmadan, onuruyla, bilgisiyle, sabrıyla, yaratıcılığı ve daha birçok özelliği ile bu ormanda sürdürülebilir bir ekosistem içinde kurt olarak yaşayıp farkındalık yaratabilmekti.

İşte satıcılıktan sektörel yayıncılığa geçiş hikayem tam 25 yıl önce böyle başladı.

Sektörel yayıncılıkta 25 yıl hiç de küçümsenecek bir süre değil. 1998 yılında işe başladığımız amaçla, 2023 yılının bu son günlerinde hâlâ aynı amaçla aynı hizmeti sürdürüyoruz. Türkiye’nin en önemli sektörlerinden biri olan beyaz eşya ve elektrikli ev aletleri sektörünün perakendecilerine odaklanan ve onların gelişimine katkıda bulunan bir yayın organıyız. 25 yıl önce “Beyaz Eşya Bayisi” olarak anılan bu meslek dalı, günümüzde “Deneyim Mağazacılığı” veya “Perakendeci” olarak adlandırılsa da biz hala o “Geleneksel Bayilerin” sesi olmaya devam ediyoruz.”Teknolojinin, yüksek montanlı çalışmanın ve her sokak başında hem ekmek hem de beyaz eşya satışı yaparak yıllarca haksız rekabetle karşı karşıya bırakılan bayilerin destekçisiyiz. İşimiz gücümüz bundan sonra da sadece işini geliştirmeyi amaç edinmiş ve buna göre yatırımlar yapmış olan “Geleneksel Bayilerin”, Türkiye için yaptığı büyük katkının farkındalığını kendilerine ve sektöre hatırlatmak olacaktır. Türkiye, beyaz eşya sektöründe Çin’den sonra dünyadaki en büyük ikinci üreticiyse ve Türkiye, bu alandaki ihracatıyla Gayri Safi Milli Hasılaya pozitif katkı sağlıyorsa, bunun büyük bir kısmının yıllarca sokak aralarında küçük sermayelerle iş yapan ve son 10-15 yılda caddelerin ve AVM’lerin vazgeçilmez yatırımcıları haline gelen geleneksel bayilik sisteminin olduğunu sektöre ve tüm Türkiye’ye anlatmaya devam edeceğiz.”Geçmişte elde ettiğimiz başarıları gözden geçirdiğimizde, 25 yıl boyunca düzenli olarak her ay yayınladığımız 294 sayılı bir dergi arşivi, sektöre ivme kazandıran 2 adet katalog, binlerce röportaj, yeni ürün sayfaları ve sektör haberleri, farklı zamanlarda başarıyla organize ettiğimiz toplantılar, konferanslar, paneller, ancak en önemlisi Geleneksel Bayilerin bir araya gelip mesleklerinin gelişimine katkı sağladıkları, sorunlara çözümler aradıkları bir platform olan “Dayanıklı Tüketim ve Beyaz Eşya Perakendecileri Derneği“nin kurulmasını sağlamak. Yaşanılması zor ve güç olan bu ekosistem içinde şimdilik başarabildiklerimiz.

Tüm sektörel markalarımıza, değerli yöneticilerine, bu dergiye emeği geçmiş ve geçmekte olan tüm çalışanlarımıza, varlığımızın asıl sebebi olan Geleneksel Bayi dostlarımıza teşekkür ederim. Sağolun, varolun. Umarım ikinci 25. yılımızda da hep birlikte bu büyük ormanda tekrar buluşabiliriz.

Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer

Türkiye’de beyaz eşya ve tüketici elektroniği alanında 25 yıldır örnek bir yayıncılık sergileyen Dağıtım Kanalı’nı başarılarından dolayı en içten dileklerimle kutluyorum. Dağıtım Kanalı, sektörümüzdeki en yeni trendler, ürün ve teknolojilerden ekosistemimizi haberdar etmekle kalmıyor; değer zincirinin tüm halkaları arasında köprü görevi üstlenerek iş birlikleri geliştirilmesine de katkı sağlıyor. Arçelik olarak Türkiye’nin dört bir yanına yayılan bayi ve yetkili servis ağımızla birlikte Dağıtım Kanalını yıllardır beğeni ve takdirle takip ediyoruz. Sektörel yayıncılığın yüz akı olan Dağıtım Kanalı’nı bugünlere taşıyan tüm ekibi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.

———————————————————– ——————————————————

BSH Kredi ve Risk Yönetim Direktörü Mehmet Nuri Alptekin

Dağıtım Kanalı Dergisini onlarca yıldır Türkiye’de sektör yayıncılığında en istikrarlı en inovatif ve yaratıcı yayınları yapan model bir sektör dergisi olarak değerlendiriyorum. Hem geleneksel hem de dijital basım kalitesinin üst düzeyde olduğunu ilgili yayıncı sektörden duyuyorum. Yalnızca beyaz eşya elektronik sektörü değil yan sektörleri ile çok geniş bir kitleye ve iş insanlarına ulaştığını çok net olarak gözlemliyorum. Yaptığı yayımcılıkla sektörün nabzını tuttuğunu ve gündemi yakından takip ederek sektörü bilgilendirmeleriyle bir araya getirdiğine inanıyorum. Ayrıca konusunda uzman networkü ile yaptığı bilgilendirmelerin de çok değerli olduğunu düşünüyorum. Dağıtım Kanalı Dergisinin nice on yıllara varmasını ve başarılarının devamını diliyorum.

———————————————————– ——————————————————

BSH Türkiye Satış Direktörü Semir Kuseyri

Dağıtım Kanalı, sektörümüzün tek dergisi olarak çok önemli bir konumda bulunuyor. Tüm sektörden güncel haberleri, Anadolu’daki bayi teşkilatı özelindeki son gelişmeleri ve sektör paydaşları hakkında yenilikleri bizlere duyuruyor. 25 yıl boyunca sektörümüze verdiği tüm değerler için çok teşekkür ederim. Derginin bugün hem online hem de offline kanallardan yayınlanıyor olması hepimiz için büyük bir şans. Sektörümüzün tüm oyuncu ve paydaşlarını Dağıtım Kanalı’na destek olmaya çağırıyorum. Biz de elimizden geldiğinde sonuna kadar desteklemeye devam edeceğiz.

İyi ki Dağıtım Kanalı dergisi var. Nice 25 yıllara…

———————————————————– ——————————————————

Teleskop Dijital Hizmetler A.Ş. Genel Müdürü Engin Özsayın

Fikrin doğuşu sırasında desteklediğim, sürekli görüşlerimi aktardığım ve dikkate alındığım için bu derginin görünmez sahiplerinden biri olarak hissetmemi sağlayan sevgili Yıldırım’a Dağıtım Kanalı Dergisi’ni kurduğu ve yaşattığı için sektör çalışanı olarak ne kadar teşekkür etsem azdır.

Dağıtım Kanalı Dergisi, tüm ev ürünleri satıcıları ve üreticilerinin buluşma noktası adeta. Derginin her sayısında bir yenilik, yeni bir ürün, ya da bir dostunuza rastlamanız mümkün. Diğer yandan sektörle iletişim kurmaya çalışan üretici firmaların bayilere en kolay ulaşım aracı. Eğer yeni bir ürün lansmanı varsa bayilerin en kolay bilgilendirme aracı Dağıtım Kanalıdır. Yeni atamalar, firmalardaki tüm değişiklikler, bayi arayanlar, distribütörden mesajlar, anılar, ekonomik gelişmeler, film tavsiyeleri, mali bilgiler ve daha nice sektörü bilgilendirici köşeler; kısacası sektörü böylesine özveriyle, candan ve içten, sevgiyle kucaklayan bir derginin tam da karşılığıdır Dağıtım Kanalı. Teşekkürler Yıldırım Söylemez, iyi ki varsın, iyi ki benim dostumsun.

———————————————————– ——————————————————

İzmir Beyazeşya Satıcıları Dernek Başkanı. İzto Meclis Üyesi Metin Aztekin

Bundan tam 25 yıl önce sektörümüzün içinde bulunduğu bir dergi çıkacağını duyduğum zaman çok heyecanlanmıştım. Çünkü ben 41 yıldır ticaret yapıyordum ve halen de yapıyorum. Sektörümüzün sorunları çok fazlaydı ki Yıldırım Söylemez bu ile gönül verdi. Çünkü bu maddi kazanç amacıyla yapılacak bir iş değildi. Gerçekten el emeğiyle, göz nuruyla bizlere yakışan bir dergi çıkardı. Ve 25 yıldır bu dergiyi hayranlıkla izliyorum. Ben de uzun yıllar, 10-12 yıl kadar köşe yazılarımı dergimde yazdım. Halen de dergimdir benim. Tüm Türkiye’ye beyaz eşya sektörünü gösteren bir aynadır. 25 yılına geldi. 25 yıl dile kolaydır, söylemesi kolaydır. Bu işe gönül verildiği için bugüne kadar da kesintisiz şekilde geldi. Çok iyi bir frekans yakaladı. Çok olumlu ve iyi dönüşler aldık. 25 yılın sonunda bu sektöre yaptığı katkılarından dolayı Dağıtım Kanalı dergisini tekrar kutluyorum. Umuyorum bizden sonraki neslin de bu dergiyi devam ettirmesini dilerim.

———————————————————– ——————————————————

Vestel Bayi & Perakende Mağazalar Satış Genel Müdür Yardımcısı Tarık Leloğlu

Sektörümüzle ilgili güncel gelişmeleri takip edebildiğimiz en önemli kaynaklardan biri olan Dağıtım Kanalı dergisini ilgiyle takip ediyor ve ekip arkadaşlarıma tavsiye ediyorum. Dağıtım Kanalı Dergisi sektörel yayıncılık konusunda birçok ulusal yayın organına da örnek teşkil etmektedir. Üretici, ithalatçı, distribütör, toptancı ve bayilerin aralarında köprü oluşturarak sektörün gelişimine ve bütünleşmesine katkı sağlamaktadır. Özverili çalışmalarından ötürü tüm çalışanlara teşekkür ederken, dergimizi 25. yaşına girmesi dolayısıyla kutluyor başarılarının devamını diliyorum.

———————————————————– ——————————————————

Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer

Öncelikle sizi içtenlikle kutluyorum, nice 25. yıl kutlamaları diliyorum. Bir yayının, aylık bir derginin 25. yılını kutlaması çok önemli bir konu. Üstelik bu yayın, ülkemiz sanayisinin can damarlarından olan küçük elektrikli ev aletleri sektörü için kritik bir işlevi yerine getiriyorsa 25. yaşın önemi daha da artıyor. Uzun yıllardır samimi ve verimli bir iş birliği içinde ilerlediğimiz Dağıtım Kanalı derginiz sayesinde biz de Arnica markamızla ilgili tüm gelişmeleri, haberleri okuyucularınıza ulaştırıyoruz. Derginiz, sektörümüzdeki dağıtım kanalı zincirinin halkaları arasındaki iletişimi etkin bir şekilde sağlama noktasında da köprü işlevi görüyor. Ayrıca sektörün gelişimine ve bütünleşmesine de katkı sunuyor. Bu vesileyle 2024 yılının hem sektörümüz hem de ülkemiz için çok güzel gelişmelere sahne olması dileklerimi paylaşmak isterim. Yeni yılın başta Türkiye olmak üzere tüm dünyaya esenlik getirmesini dilerim. Sizlere de bu fırsatı sunduğunuz için tekrar teşekkür ederim.

———————————————————– ——————————————————

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı

Dağıtım Kanalı dergisi, ne zaman aklımız sektör ile ilgili dağılsa, sektör için bizlere yol gösterici ve dağınıklığı giderici bir kutup yıldızı olmuştur. Özellikle bizleri birleştiren, doğru stratejiler yapabilmemiz için doğru verileri paylaşan, güzel röportajları ile markaları ve kişileri tanımamızı sağlayan bir platform olmuş ve bizi daha güçlü kılmıştır. Sevgili Yıldırım Beye ve tüm ekibine teşekkür ediyor, nice 25 yıllara diyorum. Başarılarınızın artarak devam etmesini dilerim.

———————————————————– ——————————————————

Singer Türkiye Satış Direktörü Serdar Özer

Beyaz eşya, oldukça hareketli bir sektör ve adeta karanlıkta koşuyoruz. Son 25 yıllık süreçte Dağıtım Kanalı dergisi bizim ışığımız oldu. Yıldırım Bey ve ekibine çok teşekkür ediyoruz.

———————————————————– ——————————————————

Daikin Türkiye Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Genel Müdür Yardımcısı Tuncer Gülsaran

Şirketlerin “Dağıtım Kanalları”ndan henüz bahsetmeye başladığı dönemlerde, sevgili Yıldırım Söylemez öncü bir adım atmış ve Kasım 1998’de “Dağıtım Kanalı Dergisi”nin ilk sayısını yayınlamıştı. Beyaz Eşya, Küçük Ev Aletleri ve Elektronik sektörlerinde bayiler ile markaları buluşturma görevini üstlenme hedefi ile yola çıkan Dağıtım Kanalı Dergisi, geçtiğimiz 25 yıl boyunca bu alandaki öncü ve tek olma özelliğini başarı ile sürdürdü. Yıldırım Söylemez’in başarısını anlamak için 1998 ile bugünkü medyayı karşılaştırmak yetecek; o zamanki gazete ve dergilerin çok azının formatı ve hatta sahibi bugün hala aynı. 25 yıl boyunca Türkiye değişti, pazar değişti, markalar değişti, dağıtım kanalları değişti, medya da değişti. Ama bu arada Dağitim Kanalı Dergisi de değişti, güncel ihtiyaçları takip etti, dijital çağı yakaladı, sadece bayiler ve markalar arasında köprü olma misyonu değişmedi. Daha nice yıllar boyunca da başarı ile aynı misyonu takip edeceğine eminim. Sevgili Yıldırım Söylemez’e ve tüm çalışma arkadaşlarına tüm samimiyetimle başarılarının devamını diliyorum.

———————————————————– ——————————————————

Satış Sonrası Hizmetler Dernek Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Mataracı

Çeyrek asır ve Dağıtım Kanalı Böylesine büyük bir camianın yıllara meydan okuyan tek dergisi…

Hemen her sayısında sektörü günceller, parlak fikirler geliştirir.

Sektörün STK’ları olarak takip ettiğimiz ve bir türlü desteğini fark edemediğimiz liderler, markaların ilgisizlikleri. Oysa yazılı basının son temsilcisinin bunca yıllık emeklerinin taçlandırılması, gelişimine katkı sağlanması ve yeni nesillere ışık tutması ne büyük isabet olur.

Sektörel sorunların ve çözümlerinin işlenebildiği, herkesin kendinden bir kesite ulaşabildiği yol arkadaşı…

25 yıllık hafıza ve mihenk taşı, bir yaşam öyküsü… Yayınları, kurumsal düzlemde birer kaynak niteliğinde.

Bir bestekar eserleriyle anılır, kendini eserleriyle tanıtır. Büyük bir gururdur.

Sektörel yayıncılıkta, bir marka değeri ve hemen her alanda oyuncu Dağıtım Kanalı… Sektörel STK’ların kuruluşunda ve işlevlerinde temel taşı, Dağıtım Kanalı.

Bugünlerde Anadolu’ya açılan, kuşaklar arası geçişlere şahitlik eden canlı heyecan.

Yolun açık olsun, Dağıtım Kanalı ! … Emeğiniz çok, alkışlıyorum.

Sağlığınız daim olsun, Yıldırım Beyimiz…. Saygıyla.

———————————————————– ——————————————————

Seren DTM Yönetim Kurulu Başkanı Selim Gizer

Seren DTM Pazarlama olarak Dağıtım Kanalı dergisinin 25. yaşını kutluyoruz. Sektörümüzün uzun yıllardır en güvenilir haber kaynağı ve iletişim aracı olan bu mecranın daha uzun yıllar boyu katkılarını bekliyoruz. Yıldırım Bey ve tüm emeği geçen arkadaşlarımızı tebrik ederiz.

———————————————————– ——————————————————

Rubenis Yönetim Kurulu Başkanı Hasan İpek

Sektörümüzün en önemli yayınlarından biri olan Dağıtım Kanalı dergisi, bugüne kadar yaptığı sayısız başarıları ile yoluna devam ediyor. Tüm sektörümüz ve bizlere verdikleri sonsuz katkılar için öncelikle Yıldırım Beye ve Dağıtım Kanalı dergisinde emeği geçen herkese yürekten teşekkür ediyoruz. Tüm varlığımızla sizler desteklemeye devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*