Hadi bir kahve içelim!

Dünyadaki her kültürde istisnasız bir şekilde huzurun, barışın, bir araya gelmenin, güzel bir anı paylaşmanın ve sosyalleşmenin aracı olarak kullanılan bu cümle ile BSH Ev Aletleri bir yeniliğe daha imza attı. Siemens markasının Cafe Konseptli ilk deneyim mağazası ve Han Grup’a bağlı olan Ayvalık Siemens mağazası mayıs ayında müşterileri ile buluştu. Açılışa Siemens yetkililerinin yanı sıra Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin de katıldı. Dağıtım Kanalı dergisi olarak açılışa biz de katıldık ve sizler için hem Siemens yetkilileri hem de mağaza sahibi Fatihhan Yılmaz ile bir röportaj gerçekleştirdik.

Kariyerinizden ve mağazanızın açılış hikayesinden söz eder misiniz?

Fatihhan Yılmaz: Balıkesir Ayvalık doğumluyum. Balkan göçmeni bir ailenin çocuğuyum. İlk ve orta öğretimimi Ayvalık’ta tamamladıktan sonra eğitimime Ankara Hacettepe Üniversite’sinde İktisat Bölümü’nde devam ettim. Amerika ve Avrupa’da dil ve işletme eğitimi aldım. Eğitim hayatımı tamamladıktan sonra 2018 yılında kurumsal hayata ilk adımımı atarak global bir markada iş hayatına başladım. BSH ile yollarımın kesişmesi 2020 yılında pandemi dönemine denk geldi. CP Growth departmanında Kuzey Anadolu Bölgesi İş Geliştirme Sorumlusu olarak görev yaptım. Bu görevde olduğum süreç boyunca şirket yapılanmasını ve bayi yapılanmasını çok iyi şekilde tecrübe etme ve gözlemleme fırsatım oldu. Bayilik süreci, herkesin içinde olan kendi işini yapma isteği ile kendi memleketine, topraklarına dönme isteğinin bir araya gelmesi ile başladı. Bu isteğin üzerine Ayvalık gibi nüfus, sosyal, ekonomik ve ticari yönden hızla gelişen bir yerde Siemens markasının iş ortağının olmamasını da bir fırsat olarak gördüm ve bu adımı atmamdaki en önemli nokta oldu. Şirket içi ve şirket dışı bu talebimle ilgili yaptığım görüşmelerde tüm çevremden aldığım destek de doğru bir adım attığıma beni daha çok inandırıp cesaretlendirdi. Sektör, lokasyon ve markanın ortak paydası olarak kendime inandım, edindiğim tecrübelerle kendimi yeni nesil perakendecilik ve bambaşka bir mağaza konseptiyle farklılaştırarak bu yolda ilerlemeye karar verdim. En başta ailemin büyük desteği ile bugün gerek mağazamızla gerek hizmet anlayışımızla geçmişte hayalini kurduğumuz noktaya geldik.

Bu mağazayı diğer mağazalardan ayıran özellik nedir? Beklentileriniz nelerdir?

Fatihhan Yılmaz: Yaklaşık 200 yıllık eski ve tarihi bir zeytinyağı fabrikası olması ve deniz manzarası ile Ayvalık’ın kültürünü de içerisinde barındırıyor olması en önemli ayrışan özelliğidir. Tarihi bir taş yapı, ahşap açık tavan yapısı da konsepte otantik bir hava katmaktadır. Kafe alanımızı konumlandırdığımız noktada müşterilerimize deniz manzarası eşliğinde kahve içme sohbet etme ve alışverişlerini tamamlama imkanı sunabiliyor olmamızda bir diğer ayrıcalık. Aynı zamanda bu alanı workshop veya etkinlik alanı olarak da kullandırma düşüncemiz mevcut.

Mağazamızın tarihi dokusu, konseptle uyumu, deniz manzarası ve kafe alanıyla müşterilerimize sektörde eşi benzerine nadir rastlanır bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Müşterilerin bir an önce alışverişini yapıp gitmek istedikleri bu hayatın hızlı döneminde biz mağazamızla müşterilerin içerisinde vakit geçirmeyi istedikleri ve geçirdikleri vakitten de maksimum keyif aldıkları bir deneyim yaşatmayı hedefliyoruz.

Bölgenizde yine bir ilki gerçekleştirerek Türkiye’nin ilk Siemens Cafe’sini açtınız. Siemens markasının ve beyaz eşya perakendeciliğinin dönüşümü hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Serhan Çokal: BSH Ev Aletleri olarak, insanlığın yaşam standardını yükseltme vizyonu ile hareket ederken Siemens markası olarak bunu mağazalarımızda eşsiz bir deneyime dönüştürmeye, Batı Anadolu olarak da bizler, Türkiye’de ilkleri gerçekleştirmeye ve perakendecilik anlamında ezberleri bozmaya çalışıyoruz.

Bu bakış açısı ile gerçek deneyimler ile mükemmel perakendeciliğin bir araya getirilmesi, tüketici eğilimleri açısından oldukça etkili bir yöntem. Daha öncesinde de olduğu gibi mağazalarımızda bu özellikleri hizmetlerimiz arasına eklemeye devam ediyoruz. Siemens Cafe konseptimiz de tam olarak bu amaca hizmet ediyor. Mağazalarımızı sadece duvarları olan ürünleri için bir sunum alanı olarak düşünmekten vazgeçip, daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunma alternatifleri geliştirme yollarına yöneliyor ve tüketici deneyimini en üst seviyede yaşatmayı hedefliyoruz. Bu sebeple mağazalarımızda workshoplar düzenlemeyi, mimarları ve mutfak üreticilerini ağırlamayı ve bu alanları yaşayan birer organizma haline getirmek istiyoruz. Tabi ki geleceği şekillendirme misyonumuz ile tamamen uyuşan Siemens gibi bir markaya sahibiz. Genç ve beklentisi yüksek yeni nesil tüketicileri memnun edebilmek onlara sıradan bir mağazacılık dışında sıra dışı bir deneyimi yaşatmak bizler için mutluluk ve gurur verici.

Perakende sektöründeki köklü değişiklikler gösteriyor ki yarının başarı hikayelerini, tüketiciye birbirinden yaratıcı konseptlerle farklı deneyimler sunan markalar yazacaktır.

Sektörde “Geleneksel” mağazacılıktan “Deneyimsel” mağazacılık hizmetine doğru bir geçiş söz konusu, firma olarak bu geçiş hikayesinin yolculuğunu bizinle paylaşır mısınız? Siemens Cafe konseptini bu alanda nereye konumlandırıyorsunuz?

Hakan Sultar: Hadi bir kahve içelim! Dünyadaki her kültürde istisnasız şekilde huzurun, barışın, bir araya gelmenin, güzel bir anı paylaşmanın ve sosyalleşmenin aracı.

Müşteri mutluluğu hedefimiz doğrultusunda, “geleceği merak edenlerin” markası olarak deneyim mağazalarımızı artık bir buluşma ve paylaşım noktası, anı biriktirebilecekleri, sosyalleşebilecekleri alanlar olarak sunuyoruz.

Yeni nesil perakendeciliğe öncü dağıtım kanalı misyonu ile ekip olarak çıktığımız bu yolda önemli dönüşüm projelerimizden biri olan Siemens Cafe’nin açılışına Ayvalık’tan başladık. Bu güzide yaklaşım için öncelikle, iş ortağımıza, ekibime ve tüm emek sahiplerine teşekkür ederim.

Güzel anıların birikeceği güzide mağazamıza tüm Ayvalık halkını kahveye bekleriz.

Dağıtım Kanalı TV’de yayınlanan röportajımızı burada izleyebilirsiniz;

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*