Tchibo Türkiye, Satış Direktörü Cenk Rodoslu: Evdeki Barista” kavramında bir yükseliş olduğunu görüyoruz”

Dünyada ve Türkiye’de iş dünyası son iki buçuk yıldır pandemi başta olmak üzere yaşanan birçok faktörün etkisiyle belirsizlikler yaşıyor. 2023’te de başta ekonomik ve çevresel faktörler olmakla birlikte üretim, lojistik gibi alanlarda zorlayıcı etkilerin olması beklenmekte. Tüm etkilere rağmen hızlı bir normalleşmenin ardından yatırımların ve iş birliklerinin artarak devam edeceğini öngörüyoruz.

70 yıllık kahve uzmanlığına sahip, onyedi yıldır da Türkiye pazarında özgün perakende anlayışı ile hizmet veren bir marka olarak her geçen gün müşterilerimizin daha yoğun ilgisi ile karşılaşıyoruz. İş modelimizle olduğu kadar sunduğumuz farklı ihtiyaçlara uygun yüksek kaliteli ve fonksiyonel kahve makinelerimizle de müşterilerimizin kahve kültürlerinin gelişmesine katkıda bulunuyoruz.

Türkiye genelinde yaptığımız bir araştırmaya göre, kahve tüketicilerinin büyük bir çoğunluğu evinde bir kahve makinesi ya da mevcut kullandığına ek bir kahve makinesi istiyor. Bu içgörü paralelinde 2022 yılında Tchibo marka elektrikli kahve makinelerine olan talebin arttığını söyleyebiliriz.

Kahve makinelerine olan talebin artmasıyla, “Evdeki Barista” kavramında bir yükseliş olduğunu, daha fazla insanın kahve lezzeti konusunda seçici ve zevk sahibi olmaya başladığını görüyoruz. Araştırmalar da bunu destekliyor. Örneğin, 2022’de Ulusal Kahve Derneği (NCA) tarafından yapılan bir araştırma, kahve içenlerin %84’ünün evde kahve yaptığı sunucuna ulaştı. Bir önceki yıla oranla evde kahve yapma oranında %4’lük bir artışa işaret eden araştırma, kahve makineleri pazarındaki yükselişin evlerle ilgili bölümü için referans oluşturuyor.

Yine Türkiye pazarında yaptırdığımız araştırmaya göre eskiden daha çok Türk kahvesi ve çözünebilir kahve tercih eden tüketicinin, son dönemde filtre kahve makinesi, espresso ve French press gibi farklı demleme tekniklerine daha fazla ilgi gösterdiğini görüyoruz. Nitelikli kahve tüketim talebinin evde de artmasıyla beraber günden güne tam otomatik, elektronik ve manuel demleyicilerin artması pazarda çeşitlenmeyi de beraberinde getiriyor.

Evlerdeki kahve makinesi sahipliğinin ve nitelikli kahveye olan ilginin artması ile kahve makineleri de küçük ev aletleri içerisinde trendi artan bir konuma geçti. Bu durum ürün çeşitliliğimizi artırdığı gibi kampanyalarımıza da yansıdı. Trendleri ve ihtiyaçları takip ederek farklı segmentteki kullanıcılarımıza gerçekten iyi olan kahve deneyimini keşfedebilecekleri ürünleri sunuyoruz. 

2023 yılında kahve makinelerinde yine yenilikçi ürünlerle müşterilerimizle buluşmaya devam edeceğiz. Bu noktada en temelde mağazalarımızda ve tüm Türkiye’ye hizmet veren online mağazamız tchibo.com.tr, çoklu kanal stratejimizle Trendyol, Hepsiburada ile Çiçeksepeti gibi pazaryerleri ve MediaMarkt, Teknosa gibi teknoloji marketlerinde geniş ürün portföyümüzle yer alıyoruz. Farklı ihtiyaçlara uygun kahve makinelerimize ek olarak dünyanın en iyi çekirdekleri ile harmanladığımız gerçek kahve lezzetimiz ile de müşterilerimizin kahve deneyimlerini zenginleştiriyoruz. Müşterilerimizin her an heryerden bize ulaşmaları için gerçekleştirdiğimiz yatırımlarımıza, 2023 yılında da devam edecek ve müşterilerimizin kahve kültürünü zenginleştiren ürünleri sunmaya devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*