Avrupa pazarındaki etkinlik alanımızı genişleterek globalde daha aktif rol oynamayı istiyoruz

Arzum CEO’su Mete Zadil

Tüketici elektroniği alanında yılın en önemli organizasyonlarından biri olan IFA Fuarı’nı genel olarak değerlendirir misiniz? Fuar nasıl geçti?

IFA Berlin, uluslararası tüketici elektroniği ve teknoloji endüstrisinin en önde gelen ticaret fuarı. Dünyanın dev şirketlerini buluşturan fuar bizim açımızdan son derece başarılı geçti. Arzum olarak globalleşme en temel hedeflerimizden biri. Tüm çalışmalarımızı bu doğrultuda yapıyor, dünya markası olarak daha fazla insanın hayatını kolaylaştırmak istiyoruz. Globalleşme hedefimiz doğrultusunda, yılbaşında Arzum’un yurt dışı pazarlardaki konumunu daha da güçlendirecek bir strateji değişikliği gerçekleştirdik. Bölge direktörümüzün de atanmasıyla Ocak 2022 itibarıyla Almanya ofisimiz daha da aktif hale geldi. Almanya’da yüzde 100’üne sahip olduğumuz bağlı ortaklığımız Arzum Europe’u daha efektif kullanarak, müşterilerimize yerinde hizmet veriyor bu şekilde markamızı daha da güçlendiriyoruz. Bu global stratejik hamlemizle hedef pazarlarda önemli bir ivme yakaladık. Bundan sonra daha güçlü bir kurumsal yapıyla, globaldeki büyümemizi daha da güçlü şekilde sürdürmeyi istiyoruz. Avrupa pazarındaki etkinlik alanımızı genişleterek globalde daha aktif rol oynamayı istiyoruz. IFA’nın bu amacımız doğrultusunda yeni pazarlar ve iş bağlantıları kurma noktasında bize büyük katkısı oldu.

Siz marka / firma olarak fuara nasıl katıldınız? Hangi ürünlerinizi, teknolojilerinizi ön plana çıkardınız?

Arzum, özel olarak hazırladığı standında dört gün boyunca en son teknoloji ve etkileyici tasarımlara sahip, birbirinden inovatif ürünlerini sergiledi. Türkiye’de bir ilk olan, karıştırarak sütlü Türk kahvesi pişirme özelliğine sahip, Arzum OKKA ailesinin en yeni üyesi Arzum OKKA Rich Spin M fuarın ve standın en gözde inovatif ürünlerinden biri oldu. Arzum’un standına uğrayanlar Arzum OKKA Ailesi ve Arzum OKKA Rich Spin M Türk kahvesi makinesini deneyimlemenin yanı sıra Arzum’un sektöre öncülük yaptığı diğer ürünlerini de yakından inceleme fırsatı buldular. Aynı zamanda kendilerine ikram edilen tam kıvamında, bol köpüklü ve eşsiz lezzetteki Türk kahvesinin ve OKKA Rich Spin M ile yapılmış sütlü Türk kahvesinin tadına varma şansını da elde ettiler. Topraksız tarım ekosistemi Vahaa iş birliğiyle geliştirilen, yılın 365 günü kolay ve sürdürülebilir üretim yapmayı sağlayan yeni ürün Arzum x Vahaa Akıllı Bahçe’nin yanı sıra Technoart ürün ailesi ve şarjlı seri ürünleri ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Fuarda ayrıca dünyaca ünlü Alman şef Alex Wahi Arzum ürünleri ile hazırladığı özel tarifleri ziyaretçilerin beğenisine sundu. Şef Alex Wahi Arzum OKKA mutfağında da OKKA Rich ürününü kullanarak birbirinden lezzetli içecekler hazırladı. 

Fuarda öne çıkan yeni teknolojiler neler oldu? Önümüzdeki dönem için nasıl değişimler göreceğiz?

Tüketici ve ev elektroniği markaları için en önemli küresel inovasyon platformu olan fuarda tüm markaların en son teknolojiye sahip inovatif ürünleri öne çıktı. Ayrıca enerjiyi verimli kullanan, çevreci ürünler de fuarın en ilgi çeken ürünleri arasındaydı. Tüm dünyada akıllı ürünlere talep giderek atıyor. Önümüzdeki dönemde akıllı olmayan ürünlerin çok da tercih edilmeyeceğini düşünüyorum. Bu dönüşüm kaçınılmaz olacak. Akıllı ürünler daha da yaygınlaşacak. Akıllı küçük ev aletleri, evlerimizin vazgeçilmez bir uzantısı olacak. Arzum olarak bu dönüşüme ayak uydurmak için bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da yatırımlarımızı hem marka hem AR-GE hem inovasyon hem de insan tarafında yapmaya devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*