Dünyada ve Türkiye’de “Beyaz Eşya” pazarı ne durumda?

Beyaz eşya pazarı tüm dünyada ekonomilerin lokomotif ya da amiral gemisi olarak büyümeye devam ediyor. Birçok pazarda ve sektörde yaşanan daralmalara rağmen beyaz eşya ve küçük ev aletlerindeki gelişmeler, yatırımlar, Ar-Ge çalışmaları, yeni teknolojiler gibi gelişmelere bağlı olarak bu alanlardaki büyümeler sürekliliğini koruyor. Pandeminin etkilerinin halen devam etmesi ve bunun da lojistik, tedarik, çip üretimleri gibi alanlara yansımalarına rağmen sektör hem adet hem de cirosal bazda büyümeye devam ediyor. GfK’nın Dağıtım Kanalı dergimiz için özel olarak hazırladığı veriler de bu gidişatı yansıtır nitelikte. Veriler incelendiğinde dünyada ve Türkiye’de beyaz eşya pazarını 2021 yılında büyüyerek kapattığı görülüyor.

Dünyada beyaz eşya pazarında USD bazında 2021 yılında yüzde 13.6 büyüme yaşanırken bu oran Türkiye’de yüzde 7.3 olarak kaydedildi. Ülkemizin kültürel özellikleri de baz aldığından dünya ile kıyaslandığında farklı ürün gruplarında büyüme kaydettiği görüldü. Dünyada en çok öne çıkan ve büyüyen gruplar buzdolabı, çamaşır makinesi ve fırın olurken ülkemizde bulaşık makinesinde de büyümenin olduğu görüldü. Ancak bu sürecin öteki tarafında ise sektörün birçok sorunu halen kendisini göstermeye devam ediyor. Pandeminin yarattığı etkilerin yanında enerji kısıtlamaları, dünyanın farklı coğrafyalarında meydana gelen siyasi ve ekonomik olaylar, tüketicilerin değişen alışkanlıkları ve istekleri, yeni teknoloji üretimlerinin maliyet yüksek bir durumda olması, çip üretimlerinin zorlaşması, lojistik ve tedarik zincirlerindeki problemler gibi birçok sorun masada durmaya devam ediyor. Türkiye’deki üreticiler, yan sanayi, satış sonrası servisler, bayiler, perakendecilerin de içinde olduğu beyaz eşya ekosistemi ise bunların yanında ekonomik birçok sorunla da boğuşmaya devam ediyor. Tüm bu genel tablo ile ilgili biz de sektörün tek dergisi Dağıtım Kanalı olarak bu ay “beyaz eşya” dosyasını hazırladık. Sektörümüzün farklı paydaşlarına mikrofonlarımızı uzattık ve bilgiler aldık. Ek olarak uluslararası araştırma şirketi GfK dergimize özel hem küresel hem de Türkiye verilerini bizlere sundu. Dosyamız içerisinde önemli ve detaylı bilgiler bulacaksınız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*