Tüketiciler hem hijyenik ortamı sunan hem de kolay kullanılan ürünleri tercih ediyor

Miele Türkiye Ürün Müdürü Derya Ateşli

Süpürgeler, farklılaşan teknolojileri ile son dönemde hızla büyüyen bir kategori. Bu alanda son dönemdeki değişimleri ve tüketici eğilimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Son dönemde tüketicileri evde daha fazla vakit geçirmeye iten koşullarla birlikte küçük ev aletleri arasında süpürgeler de büyük oranda büyüyen bir kategoridir. Tüketiciler hem hijyenik ortamı sunan hem de kullanım kolaylığı sağlayan ürünleri tercih etmeye yöneldiler. Bu gelişme özellikle hijyenik koşulları destekleyen HEPA filtrelere ve son teknoloji robot ve kablosuz dikey süpürgelere olan eğilimin artmasına yol açtı.

Torbalı, torbasız, buharlı, robot, şarjlı gibi çok farklı özelliklerde süpürgeler mevcut. Sizce tüketiciler tercihlerini nasıl ve neye göre yapmalılar?

Her bir süpürge tipi farklı bir tüketici ihtiyacına hitap edebilmektedir. Tüketicinin yaşam alanının genişliği, evinin kaç katlı olduğu, evcil hayvan besleyip beslemediği, aynı evde kaç kişinin yaşadığı, evde bebek olup olmadığı veya yaşayan kişilerin alerjen olup olmadığı gibi kriterler süpürge tipi tercihini belirlemektedir.

Günümüzde en hızlı büyüyen kategoriler Robot ve Dikey süpürgeler olsa da torbasız silindir süpürge tipi en büyük pazar payına sahip olmaya devam ediyor. Toz torbasız süpürgelerin tercih edilmesinin en önemli sebebi ek bir toz torba maliyetine gereklilik olmamalarıdır. Tüketici mümkün olduğunca toz torbası, hava filtresi gibi aksesuarların ek masrafından kaçınmaya çalışmaktadır. Toz torbalı ürünler ise toz ile direk temas edilmediği için tercih edilmektedir.

Miele’nin çift ödüllü (Reddot & Focus Open) Vortex teknolojisi; yüksek çekiş gücü,  temizleme performansı ve özellikle toz temassız toz haznesi boşaltımı sayesinde yüksek hijyenik standartlarıyla pazardaki yerini koruyor.

Süpürge pazarının genel durumundan bahseder misiniz? Marka olarak siz pazarda nasıl konumlanıyorsunuz?

Geçtiğimiz yıl Türkiye’de süpürge pazarı adetsel olarak % 4 oranında küçüldü. Ciro olarak ise 2020’de 2,7 Milyar TL ciro elde edilerek % 26’lık büyüme gerçekleşmiştir. Miele premium süpürge segmentinde en geniş ürün yelpazesi ile dünyada 90 yıldır, Türkiye’de ise 20 yıldır tüketicilere hizmet veren bir firmadır. Miele’ye olan pazardaki talep pazar ortalamasının üzerindedir. Bununla birlikte Türkiye’deki yaygın servis ağımızla verdiğimiz hizmet tüm ülkeyi kapsamaktadır. Bu başarı Miele süpürgelerinin sahip olduğu yüksek kalite sayesinde elde edilmiştir. Miele cihazlarının kalite ve güvenilirlikleri bağımsız ürün testlerinde de büyük bir övgüyle vurgulanıyor. Sadece 2005’ten beri, dünyanın çeşitli yerlerinde yapılan karşılaştırma testlerinde Miele elektrikli süpürgeleri 60’dan fazla kez birinci olmuştur.

Önümüzdeki dönemde süpürge pazarındaki trendler neler olacak? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Miele süpürgeleri optimum temizleme performansına odaklanmayı sürdürecek ve her zaman değerlerimizi yansıtan en yenilikçi teknolojiyi temsil edecektir. Yeniliklere öncülük ederek bir adım önde olmayı, tüketicilerimizin ihtiyaçları karşılamak üzere pazarın en iyi ürün ve hizmetleri geliştirmeyi amaçlıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*