Arnica olarak uzun vadeli stratejik hedeflerimize göre ilerliyoruz

Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer: “Güncel gelişmelere göre revize etsek de Arnica olarak uzun vadeli stratejik hedeflerimize göre ilerliyoruz. Ciro ve satış olarak büyüme, yatırımları sürdürme, müşteri deneyimini zenginleştirme hedeflerine yönelik çalışmalarımız sürecek. Yeni ürünler üzerine çalışmalarımız devam edecek. Ayrıca Arnica olarak bizim için önem taşıyan toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın girişimcilerin desteklenmesi gibi alanlarda sosyal sorumluluk çalışmalarında da sıkça karşınızda olmayı hedefliyoruz.”

Türkiye’de küçük ev aletleri sektörünün en büyük ve önemli markalarından biri olan Arnica, son dönemde büyüyen yapısıyla ve ürünleriyle dikkat çekiyor. Nasıl bir sürecin ardından ürünlerinizi piyasaya sunuyorsunuz?

Tüketicinin hayatını kolaylaştıran, hayattan aldığı keyfi artıran ürün yelpazemizi, günün gelişen ihtiyaçlarına göre genişletiyoruz. Bu kurulduğumuz yıldan bu yana böyle. Ar-Ge çalışmalarımız sayesinde de tüketici ihtiyaçlarını önceden belirleyerek çalışmalara erken başlama fırsatı buluyoruz. Ekibimiz dünyada gelişen trendleri yakından takip ediyor. Bu ürünleri inceliyoruz, test ediyoruz, Arnica olarak Ar-Ge planlamamıza dahil edip etmeyeceğimize karar veriyoruz. Ardından da üretim planlaması yapılıyor. Tüm bu süreçler büyük titizlikle sürdürülüyor. Elbette üretim ve pazarlama stratejilerimizi bir bütün olarak düşünerek ilerliyoruz.

Pandemi koşulları ve etkilerinin devam ettiği bu yıl için hedefleriniz ve beklentilerinizin neresindesiniz? Yılı nasıl kapatacaksınız?

Pandeminin başladığı dönemde evde kalma süresi arttıkça küçük elektrikli ev aletleri kullanımı da arttı. Bu da bizim büyüme hedeflerimizi yakalamamızı sağladı. Yılın son iki ayındayız. Yatırımlarımız sürüyor. Satış ve ciro rakamlarımız 2021 hedeflerimize ulaştığımızı gösteriyor.

Marka olarak yeni zamanda çıkardığınız ürünler hangileri? Tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisi nasıl?

Süpürge grubunda Arnica Sofa Şarjlı El Süpürgesi, mutfak grubunda Arnica Diva El Blender Seti, Arnica Demli Çay Makinesi ve Arnica Köpüklü Kahve Makinesi ürünlerimizi tüketimize sunduk. Pazarlama ve halkla ilişkiler çalışmaları ile geniş bir şekilde duyurduğumuz bu yeni ürünler beğeni topladı. Arnica’nın güven ve kaliteden ödün vermeyen üretim, satış öncesi ve sonrası hizmetini bilen tüketicimiz yeni ürünlerimize de ilgi gösterdi.

Bulunduğunuz sektörde Türkiye’de nasıl bir gidiş var? Pandemi, genel ekonomik koşullar vb. durumlar sektörü nasıl etkiliyor?

Küçük ev aletleri sektörü Türkiye’nin küresel düzeyde güçlü olduğu sektörlerden biri. Uluslararası pazarlama şirketlerinin raporları ile Türkiye’nin ihracat rakamları da bunu gösteriyor. Bu sektörün dünya genelindeki büyüklüğü 108 milyar dolar civarında ve ülkemiz hem yerli markaları ile hem de uluslararası firmalara yapılan üretimle önemli bir yer tutuyor.

Arnica son dönemde tasarımları ile de öne çıkmaya başladı. Ar-Ge ve tasarım çalışmalarında nelere dikkat ediyorsunuz?

Ar-Ge ve tasarım çalışmalarımız özellikle iki ana eksen üzerine ilerliyor diyebilirim. Öncelikle kalitemizden ödün vermeden tüketicimize sunacağımız ürünlerin kullanıcı dostu ve ergonomik olması gibi noktalara dikkat ediyoruz. Bunun için ürünün ana gövdesinden aksesuvarlarına kadar her noktada titizlikle çalışılıyor. Aynı şekilde dünyamızı ve çevremizi korumaya yönelik hassasiyetimiz de hem tasarımlarımıza hem üretim sürecimize yansıyor. Bu nedenle daha az enerji harcayan ürünler tasarlıyoruz. Geridönüşümden elde edilen hammadde kullanım oranını artırmayı hedefliyoruz.

Son dönemde pandemi dışında küresel ısınma ve iklim krizinin etkileri de ciddi şekilde hissedilmeye başlandı. Bu alanda siz de dahil olmak üzere birçok marka enerji tasarrufu sağlamaya ve karbon sıfır üretim yapmaya geçiş yapıyor. Siz bu süreçte nasıl bir değişime gideceksiniz? Önümüzdeki dönemde neleri farklılaştıracaksınız?

Bildiğiniz gibi ülkemiz de kısa bir süre önce Paris İklim Anlaşması’nı imzaladı.

Bu anlaşmanın temel hedefi taraf ülkelerin emisyon azaltımlarıyla küresel sıcaklık artışını 2 derecenin altında tutmak, mümkünse 1.5 derece ile sınırlamak ve 2050 yılında tüm gezegende karbon nötr hale gelmek. Biz de Ar-Ge sürecinden itibaren üretim, satış ve satış sonrası hizmetlerimizde de Yeşil Barış ekonomisinin özelliklerine uygun bir strateji oluşturarak ilerlemeyi amaçlıyoruz. Bu konuda çalışanlarımızı da bilinçlendirme çalışmaları yapıyoruz. “Kullan-at” ürünlerden çok “tamir edilebilir” ürünler bizim için önem taşıyor.

2022 yılı ve ilerleyen dönemde hedefleriniz ve çalışmalarınız nasıl olacak? Arnica markasından önümüzdeki dönemde neler göreceğiz? Güncel gelişmelere göre revize etsek de Arnica olarak uzun vadeli stratejik hedeflerimize göre ilerliyoruz. Ciro ve satış olarak büyüme, yatırımları sürdürme, müşteri deneyimini zenginleştirme hedeflerine yönelik çalışmalarımız sürecek. Yeni ürünler üzerine çalışmalarımız devam edecek. Ayrıca Arnica olarak bizim için önem taşıyan toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın girişimcilerin desteklenmesi gibi alanlarda sosyal sorumluluk çalışmalarında da sıkça karşınızda olmayı hedefliyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*