Pandemi koşulları düzelse bile sağlık konusundaki hassasiyet devam edecek

“Başlangıçta geçici olarak değerlendirdiğimiz süreç uzayınca alışkanlıklarımız da değişti. Daha uzun süreler evde kalmak mutfakta geçirdiğimiz saatleri artırdı. Yemek yapma ve beslenme alışkanlıklarımız değişti, bu nedenle küçük elektrikli ev aletlerine ve besinleri sağlıklı bir şekilde pişirebileceğimiz ürünlere ilgi de yoğunlaştı. Bu gelişmelerin sağlığın bu denli öne çıktığı bir dönemde çok normal olduğunu düşünüyorum.”

Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer

Pandemi süreci devam ediyor. Geçen yıl sağlık ve ekonomiyi önemli ölçüde vuran salgının gölgesinde 2021 yılı sizce nasıl başladı?

Pandeminin ilk aylarında hiçbirimiz sürecin ne kadar devam edeceği konusunda bir fikre sahip değildik. Öyle ki yaz aylarında salgının sona ereceği beklentisi hakimdi. Bu nedenle geçen yılın en önemli özelliği, belirsizliklerin yoğunluğuydu. Sağlık sistemi ve tüm ekonomiler önemli bir sınavdan geçti, hala da geçiyoruz. Tüm bunlara baktığımızda 2021’de salgının gölgesi koyulaştı diyebilirim. Ancak ufak da olsa bir kazanımımız var Covid-19’a karşı. Artık pandemi seyri, halk sağlığına etkisi, tüketici davranışlarında yol açtığı değişim gibi noktalarda elimizde veriler var. Bu verileri doğru okuyarak bilgiye çevirebildiğimiz ölçüde başarı kazanacağımızı düşünüyorum. Ancak şu aralar artan vaka sayıları tedbiri ve süreci yakından takibi elden bırakmamamız gerektiğini de bize hatırlatıyor.

Siz şirket olarak 2021 yılında nasıl bir hedef ve strateji ile hareket ediyorsunuz?

Arnica olarak stratejik planlarımızı, kısa, orta ve uzun vadeli olarak hazırlıyoruz. Pandemi başında proaktif bir yaklaşımla stratejik kararlarımızı esneterek üretim ve ciro hedeflerimizi revize ettik. Yıl sonunda ise tüm hedeflerimize ulaşmış olduk. 2021 stratejimizi de pandeminin ilk yılından öğrendiklerimize göre belirledik. Bu yıl ihracatta ve üretimde büyüme planları yaptık. İstanbul Avcılar ve Mersin Tarsus’taki fabrikalarımıza ek olarak yaptığımız binalar için inşaat yatırımlarımıza hız verdik. Geçen yılki ciromuzun yüzde 10’unu inşaat yatırımımıza ayırdık. Ar-Ge merkezimize verdiğimiz önem de Arnica olarak farkımızı ortaya koyuyor. Ciromuzun yüzde 15’e yakın kısmını yine Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz. 2021’de de cirosal ivmemizi devam ettirerek yüzde 50’lik bir ciro artışı hedefliyoruz.

Pandemi ile birlikte evde geçirilen sürenin artmasıyla ev aletlerinde sağlık özellikleri, tüketiciler tarafından daha sık tercih edilmeye başlandı. Bu alandaki trendi ve son dönemdeki değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Başlangıçta geçici olarak değerlendirdiğimiz süreç uzayınca alışkanlıklarımız da değişti. Daha uzun süreler evde kalmak mutfakta geçirdiğimiz saatleri artırdı. Yemek yapma ve beslenme alışkanlıklarımız değişti, bu nedenle küçük elektrikli ev aletlerine ve besinleri sağlıklı bir şekilde pişirebileceğimiz ürünlere ilgi de yoğunlaştı. Bu gelişmelerin sağlığın bu denli öne çıktığı bir dönemde çok normal olduğunu düşünüyorum. Pandemi koşulları düzelse bile sağlık konusundaki bu hassasiyetin devam edeceğini ve tüketicide kalıcı bir davranış değişikliği göreceğimizi düşünüyorum.

Marka olarak “sağlık” özellikleri ve unsuruna karşı genel yaklaşımınız nasıldır? Bu alandaki stratejilerinizi neye göre belirliyorsunuz?

Biz Arnica olarak tüm ürünlerimizde aynı kaliteyi ve kullanım kolaylığını sağlama hedefiyle üretim yapıyoruz. Kullandığımız hammaddenin sağlığa uygun olması ise elbette olmazsa olmazımız. Sadece hammadde değil, tüketiciye sunduğumuz ürünün yaşamı kolaylaştırması ve sağlık koşullarını iyileştirmesi için özellikle süpürge grubumuzda kullandığımız anti-alerjik filtreler bizim bu yaklaşımımızın en önemli göstergesi bana göre. Sağlık alanındaki tüm gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Ar-Ge merkezimizde elde ettiğimiz sonuçları üretim sürecimize entegre ediyoruz. Tüketiciden gelen taleplere göre ürün yeniliklerine gidiyoruz. Yeni ürün projelerimizi oluştururken de sağlık alanındaki ihtiyacı göz önünde bulunduruyor.

Bu alanda öne çıkan ürünleriniz nelerdir? Kısaca özelliklerinden bahseder misiniz?

Yukarıda bahsettiğim gibi tüm süpürge grubu ürünlerimizde antialerjik filtreler kullanıyoruz. Ayrıca mutfaktaki becerimizi artıran blender setlerimiz, mutfak robotlarımız, et kıyma makinelerimiz de tüketicilerimize sağlıklı yaşam anahtarı sunuyor. Evlerimizdeki nem dengesini sağlayan hava nemlendiricilerimiz de bulunduğumuz ortamın daha sağlıklı olmasında yardımcı oluyor.

Tüketiciler bu tarzdaki ürünleri seçerken nelere dikkat etmeliler?

Öncelikle üretici firmayı bilmeleri, tanımaları gerektiğini düşünüyorum. Kullanılan malzemelerin içeriğine, hammaddeye, üretim sürecinde izlenen metotlara da dikkat etmelerini öneririm. Sağlığa zararlı malzemelerin hammadde olarak kullanıldığı ürünler, kısa vadede bile çok önemli sağlık sorunlarına yol açabiliyor. Bu nedenle tüm alışverişlerimizde bilinçli birer tüketici olmak hem maddi açıdan hem de sağlığımız açısından önem taşıyor.

Gelecek dönem için genel hedef ve stratejileriniz neler olacak? Arnica olarak kısa vadede nasıl bir strateji ile hareket edeceksiniz?

Arnica, arkasına aldığı 60 yıllık Senur A.Ş’nin üretim gücüyle yurt içinde ve yurt dışında büyümeye devam edecek. İnşaat ve Ar-Ge yatırımlarımız sürecek. Gerek kendi markamızla gerekse küçük elektrikli ev aletleri sektörünün küresel ölçekteki aktörleri için yaptığımız üretimlerle gücümüzü tüm dünyaya göstermeye devam edeceğiz. Çalışanı ve tüketicisiyle bir bütün haline gelen Arnica Ailesi olarak sektörde farkımızı ortaya koyacağız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*