“Son dönem dik şarjlı süpürge ve robot süpürge talebi belirgin şekilde arttı”

“Nilfisk, tüm sektörlerin temizlik gereksinimlerini karşılayan, binlerce kişinin daha güvenli ve etkin çalışabilmesini sağlayan, dünyanın en geniş ürün yelpazesine sahiptir. Ürünlerimiz endüstriyel ve ev tipi pazarına yoğunlaşmıştır.”

Nilfisk Türkiye Ev Tipi Satış Müdürü Soner Durak

Nilfisk olarak uzun süredir profesyonel temizlik donanımları alanında önemli hizmetler üretiyor ve pazara sunuyorsunuz. Kısaca şirketin kuruluşu ve çalışmalarından genel olarak bahseder misiniz?

Nilfisk, profesyonel temizlik ekipmanlarının 110 yılı aşkın süredir küresel tedarikçisi konumundadır. Zemin temizleme makinelerinden profesyonel ve endüstriyel kullanıma yönelik süpürgelere, basınçlı yıkama makinelerinden otonom çalışabilen robotik temizlik makinelerine kadar geniş yelpazedeki ekipmanların üretim, satış ve satış sonrası hizmetlerini vermektedir. Güçlü satış sonrası teknik servisimiz ile her tip tesisin temizlik makineleri anlamında ihtiyaçlarına en doğru çözümler sunmaktayız.

Nilfisk Profesyonel makinalar olarak ise 2020 yılında Türkiye’deki ticari faaliyetimizin 15. yılımızı Ev Tipi makinalar grubunda 14. Yılımızı kutlamış bulunmaktayız. Vizyonumuz uzun ömürlü ve yüksek kaliteli ürünler üreterek, müşterilerimizin işini daha hızlı, daha güvenli ve daha akıllı yapmalarını sağlamak. Son dönemde otonom temizlik makineleri ile kendi endüstrimizde akıllı temizliğe yeni bir kapı açmış bulunmaktayız.

Dünya çapında faaliyet gösteren Nilfisk, profesyonel temizlik sektöründe önemli hizmetler sunuyor. Öne çıkan ürün ve hizmetleriniz nelerdir?

Nilfisk, tüm sektörlerin temizlik gereksinimlerini karşılayan, binlerce kişinin daha güvenli ve etkin çalışabilmesini sağlayan, dünyanın en geniş ürün yelpazesine sahiptir. Ürünlerimiz endüstriyel ve ev tipi pazarına yoğunlaşmıştır. Ürün yelpazemizde bulunan zemin bakım makineleri, robotik makineler, vakum makineleri, yüksek basınçlı yıkama makineler ve ev tipi kullanıma yönelik makineler ile hizmet vermekteyiz.

Pandemi dönemiyle birlikte tüketicilerin süpürgelere olan bakış açısı oldukça değişti. Siz nasıl bir değişim gözlemlediniz? Tüketici davranışları bu dönemde nasıl değişti ve farklılaştı?

Pandemi, hepimizin hayatında köklü değişikliklere sebep oldu. Bu değişimlerin bir kısmının kalıcı olduğunu düşünüyorum. Evde kaldığımız süre içinde temizliğe daha fazla önem verir hale geldik. Özellikle üst sınıf, orta üst sınıf kullanıcı alışkanlığı bu değişikliğe çabuk ayak uydurdu. Bu dönemde ev sahiplerinin çoğunun kendi temizliğini kendileri yapmasından kaynaklanan ihtiyaçlar oluştu. Temizlik yapılırken kolay kullanımı olan pratik ürünler tercih edildi. Gelişmekte olan, kablosuz dik şarjlı süpürge ve robot süpürge pazarında oluşan talep hızlandı. Buharlı temizleyici makine modellerine olan talep arttı. Bu dönemde tüketicilerden bize sorulan soruları cevaplamaktan ve temizlikte başka bir bilincin oluşmasından mutlu olduk diyebiliriz. Tüketici bu dönemde “temas etmekten” kaçındı. Temas etmek konusunu çeşitlendirebiliriz. Konu süpürge ve temas olduğunda tüketici; tozla temastan kaçındı. Yüzey temizliği yapıldıktan sonra, yerden ve havadan toplanan ve makine içine hapsedilmiş olan tozla tekrar muhatap olmama isteği oluştu. Bu durumu anlamaya ve çözümlemeye çalıştılar.

Süpürgelerde gündemde olan konulardan biri de torbalı ve torbasız ayrımı. Bu konudaki görüşleriniz nelerdir?

Nilfisk sadece temizlik makinesi üreten bir firmadır. Şarjlı El süpürgesinden başlayıp, ağır sanayide merkezi süpürgelere kadar uzanan geniş bir ürün çeşidimiz vardır. Ev tipi kategoride torbalı, torbasız, dik kablolu, dik kablosuz şarjlı, ıslak&kuru süpürge modellerinin hepsi mevcut. Bu konuda bir profesyonel aynı zamanda tüketici olarak tercihimi toz torbalı, HEPA14 filtreye sahip bir makineden yana kullanırım. Bir tüketici olarak cevaplayacak olursam; ihtiyacımı iyi belirleyip hareket etmeliyim. Benim elektrikli süpürge alırken ilk amacım, makinenin içine çektiğim tozun, makinenin içinde kalmasını umut etmemdir. Tercihler farklıdır; makinenin sağlam olması, sessiz olması, güçlü bir emişinin olması, çeşitli aparatlara sahip olması, filtreli olması gibi. Bu tercihleri çoğaltabiliriz ama sıralamayı iyi yapmamız gerekiyor. Ben kendi sıralamamda filtreyi 1. sıraya koyarım. HEPA14 filtreye sahip torbalı bir süpürge, benim yerden ve ortamdan makine içine hapsettiğim tozu benimle temasını en aza indiren bir makinedir. HEPA13 filtre %99,95 verimlilik ile iş görürken, HEPA14 filtreye sahip bir makine %99,995 verimlilikle iş görür. Daha sade bir açıklamayla, bir elektrikli süpürgeye 100.000 adet toz taneciği girdiğinde HEPA13 filtreye sahip süpürgeden 50 adet toz dışarı çıkabiliyorken, HEPA14 filtreye sahip süpürgeden 5 adet toz çıkabilir. Yani HEPA14 filtreye sahip bir süpürge HEPA13 filtreye sahip bir süpürgeden 10 kat daha iyi bir temizlik sağlar. Torbanın da bir filtre olduğu gerçeğini göz önüne alırsak niçin tercihimin bu yönde olduğu açıklıkla söylemiş olabilirim. Toz torbası dolduğunda, torbanın kilit kapağını çekip, tozla temas etmeden, tozdan kurtulmak ayrıcalıktır.

Süpürgelerde son dönemde öne çıkan teknolojiler ne oldu? Hijyen, temizlik vb. konularda ne tür gelişmeler yaşanıyor?

Son dönem dik şarjlı süpürge ve robot süpürge talebi belirgin şekilde arttı. Zaten bir talep vardı ama Pandemi dönemi talebi arttırdı. Bu durum elektrikli süpürge pazarının daha da büyümesine sebep olacak. Pilli/ şarjlı dediğimiz dik yada robot süpürgelerin çoğu bugünkü teknoloji ile hala tek başına bir evin ana süpürgesi olma durumundan uzak. Bu tür süpürgeler hala evde hayat kurtarıcı ama yardımcı süpürge pozisyondadır. Derin temizlik konusunda yatık, vakum gücü yüksek ana süpürgeye hala ihtiyaç vardır. Kısaca, tüketici, işini kolaylaştırmak için 1’den fazla süpürgeye ihtiyaç duyar hale geldi. Bu durum ana süpürgenin daha az kullanım ihtiyacından dolayı ömrünün daha fazla uzamasına sebep olacaktır.

Nilfisk olarak biz de şarjlı dik süpürge pazarında iddialı ürünlerle varız. Nilfisk Easy 20V, 28V ve 36V olan modelleri, 80 dk. çalışma süresi ile en uzun çalışma süresine sahip, bir şarj standına ihtiyaç duymadan ayakta durabilen ve şarj edilebilen, aksesuarları gövde içinde saklanabilen makinelerimizi 2020 yılının başında tüketicilerimizin hizmetine sunduk. Süpürgenin yanı sıra buharlı ya da buharsız yer/yüzey temizleme makinelerinin talebini arttırdı. Pandemi döneminden hemen önce piyasa sürdüğümüz COMBI bu ürünler içinde örnek gösterilebilir.

Combi; Kablolu, dik, toz torbasız, süpürebilen, sert zemin yıkayabilen ve vakum yapabilen bir temizlik makinasıdır. Profesyonel makineler örnek alınarak eve uyarlanmış bir model diyebiliriz. Nilfisk Combi sayesinde fayanslarınızı, veranda ve parke zeminlerinizi tek geçişte süpürüp yıkayabilirsiniz. Hem kuru hem de ıslak kiri aynı anda temizlediği için evinizin temizliğinden ve hijyeninden ödün vermeden iki adımda mükemmel temizlik sağlar.

Şirket olarak pazardaki rakiplerinizden nasıl farklılaşıyorsunuz?

Şirket bazında bakarsanız tek işimiz profesyonel anlamda temizlik makineleri geliştirmek ve üretmek. Farklılığımız buradan başlıyor. Geleneksel, doğru temizliği en kısa zamanda ve en verimli şekilde yapacak makineler üretmek ve sunmak ana amacımız.

Genel olarak 2020 değerlendirmesi alabilir miyiz? Çok zorlu geçen bu yılı şirket olarak nasıl geçirdiniz ve kapattınız?

Herkes için farklı olmuştur, bizim için başı farklı sonu farklı bir yıl oldu 2020 yılı. Kayıplarımız oldu ama kazançlarımız daha fazlaydı. 2020 yılının son aylarında Ensa Mutfak Ürünleri San. Tic. Ltd. Şti. ile bir dağıtım anlaşması yaptık. Şu ana kadar düzeyli ve verimli bir birlikteliğimiz var. Bundan sonraki dönemlerde dağıtım politikamızı beraberce belirleyeceğiz. Her kriz aynı zamanda büyük bir fırsattır prensibini işlettik ve yolumuza böyle devam ettik. Daha önce sadece toz torbalı modeller, ıslak kuru süpürgeler ve az sayıda çeşidimiz olan Handy dik kablosuz süpürgemiz ile yol alırken, çeşidimizi Meteor serisi toz torbasız elektrikli süpürge, Easy serisi 20V., 28V., 36V. kendi dizaynımız olan dik kablosuz süpürgelerimiz ve Combi ile zenginleştirdik. Bu ürün zenginliği hareket alanımızı oldukça genişletti. Kendi adımıza hem adette hem de ciroda hedeflerimizi aşan rakamlara ulaştık.

Nilfisk olarak 2021 yılındaki büyüme stratejiniz nasıl olacak?

Geleneksel kanalda Ensa Ltd. ile olan birlikteliğimizi daha güçlü bir hale getireceğiz. Zenginleşen ürün çeşidimize ek ürünler getirerek, zincir mağaza ve şu sıralar önemi da fazla ortaya çıkan online satış gücümüzü arttıracağız. Ek olarak yine bünyemizde bulunan yüksek basınçlı yıkama makinelerinde yeniliklerle sahada görünürlüğümüzü arttırma planlarımız var.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*