Pozitera’yı 2021’de markalarını dijitalleşme yolunda destekleyen bir partner olarak görmeyi hedefliyoruz

Pozitera Perakende Geliştirme Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Birol Şengel

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2020 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti?

2020 Mart ayı itibariyle, ne yazık ki biz de tüm dünya gibi pandemiyle uyuyup uyandık. Sağlık sadece kendimizi ve ailemizi koruma endişesi olmaktan çıkıp Türkiye’nin dört bir yanına dağılmış sayıları binlerle anılan Poziteralı için uykularımızın kaçtığı bir konu haline geldi. Mesaimizin çoğunu çalışanlarımızın sağlığını korumak ve markalarımızın bu süreci en az zararla atlatabilmesi için kullandık.

Dünyanın tamamında olduğu gibi ülkemizde de bu salgının ortaya çıkardığı mücadele, hiçbirimizin hazırlıklı olduğu ve önlemleri alınabilir koşullar içermediğinden; mevcut koşulları mümkün olan en az zararla atlatmak üzere sık aralıklarla güncellenen senaryolar oluşturarak dönemi yönetmeye çalıştık. Önceliğimizi çalışanlarımızın sağlığını korumak noktasındaki sorumluluklarımıza vererek, bununla birlikte tüm çalışanlarımızın iş güvencelerini ve yaşam standartlarındaki dengeyi koruyabilmeye gayret gösterdik. Tabiri uygun ise; elimizi taşın altından hiç çekmeden hem iş ortağımız olan ülkemizin önde gelen üreticilerinin mali dengelerini sürdürülebilir planlarla korumaya hem çalışanlarımızın sağlığını ve morallerini koruyucu aksiyonlar alabilmeye, tüm bunları yaparken de şirketimizin büyük yaralar almamasını sağlamaya yönelik bir denge oluşturmaya çalıştık. Geriye baktığımızda bu dengeleri mümkün olan en üst seviyede karşılayabildiğimizi görmek elbette mutluluk verici. Bu süreçteki kriz yönetimi modelimizin kendi sektörümüzdeki itibarımızı oldukça güçlendirmesi de sislerin arasında gördüğümüz ışık gibi tarif edilebilir bir mutluluk yaşattı bizlere.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

Halihazırda Pozitera’nın 15 yıllık deneyimini yansıtarak geliştirdiğimiz platformumuz, Perakende Dijital aracılığıyla iş ortaklarımıza tüm Türkiye’de gerçekleşen perakende aktivitelerini anlık olarak tek merkezden takip edebilecekleri ve bu takip sonucunda bölgelere ve hedeflere göre hızlı ve doğru aksiyonlar alabilecekleri bir ortam sunuyoruz. Oluşturduğumuz stratejileri ve satış planlamalarını anlık takip etmek, perakende dünyasında yaşanan gelişmeleri ve değişen tüketici davranışlarına karşı adaptasyon çalışmalarımızı platformumuz aracılığıyla, tüm Türkiye’deki satış temsilcilerimizle paylaşmak ve bunun sonuçlarını markalarımızın kazancı olarak gerçekleştirebilmek bugüne kadarki en önemli hedeflerimizden birisiydi. Gelecekte de bu motivasyonu koruyarak daha büyük işler başarmayı istiyoruz.

2020 penceresinden bakarsak, Pozitera için müşteri deneyiminin, perakende alışveriş dünyasının yeniden tanımlandığı bir yıl yaşadık. Gelecek için mağazacılık, satış danışmanlığı ve alışveriş deneyimini dijital dünyanın sunduğu hız ve kolaylıkla entegre etmek üzerine geliştirmeler yapıyoruz. 2021’de Pozitera’yı markalarının perakende stratejilerini geliştiren ve hedeflerini başarıyla uygulayan bir iş ortağı olmanın yanı sıra; markalarını dijitalleşme yolunda destekleyen bir partner olarak görmeyi hedefliyoruz. Gelecek günlerde markalarımızın tüketicisiyle kurmak istediği ilişkilerde teknolojik, kültürel gelişmelere ve global trendlere dayanarak onlara dijitalleşmeleri doğrultusunda ufuk açan ve öncülük eden bir yol arkadaşı olmak için çalışıyoruz.

Genel olarak 2021 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

Pozitera’nın da kısa, orta ve uzun vade planlarını birçok olasılığı içerecek şekilde uzun süredir güncellemek üzere kapsamlı bir çalışma yürütüyoruz. İcra kurulu toplantılarımızda ortaya çıkan perspektif; eskisinden daha muhafazakar bir yönetim anlayışının 2021 içinde hakimiyet kazanacağı yönünde. Bunu söylerken gelişen şartlara kolay adapte olabilen, görece hızlı kararlar alabilen bir yapı olmamız, dolayısıyla da ortaya çıkacak fırsatlar karşısında eylemsiz kalmaktan söz etmediğimi belirtmeden geçmemeliyiz kanaatindeyim.

Son olarak, yaşanabileceğini hiçbirimizin öngöremediği ölçüde kötü deneyimleri bir arada yaşadığımız 2020 yılının bize bıraktıklarını elbette unutmayacağız, ancak buradaki kötü deneyimlerimize de saplanıp kalmadan önümüzdeki yılları daha iyi yıllar haline getirmek için hep birlikte çaba göstereceğiz. Biz bu tip kriz zamanlarını iyi yönetmiş, bu zamanlardan sonra hızla toparlanıp yaralarını sarabilmeyi defalarca başarmış bir ülkenin insanları olarak belki bu alanda dünyanın diğer ülkelerinden biraz daha şanslıyız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*