2020’de şirketimizde inşaat ve teknoloji yatırımları gerçekleştirdik

Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2020 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti?

2020’ye başlarken hedeflerimiz ve büyüme stratejilerimiz doğrultusunda planlarımızı hazırlamıştık. Ancak ülkemizde ve tüm dünyada bambaşka bir dönem yaşandı. Alışkanlıkların değiştiği, normalin bile yeniden tanımlandığı bu dönemde, küçük elektrikli ev aletleri sektörü için çok çeşitli değerlendirmeler yapılabilir. Ancak daha uzun süre evde kaldığımız, sağlıklı beslenmeye önem verdiğimiz bu dönemde mutfak ürünlerine yönelik ilginin de arttığı bir gerçek. Tüketicilerin değişen davranışları çerçevesinde, pazar ve ürün çeşitliliğine odaklanan yaklaşımımızla gerek büyümemizde gerek yurt içi ve yurt dışı satışlarımızda hedeflerimizi yakaladığımızı söyleyebilirim. Hedeflerimizi gerçekleştirmemizde, siparişlerimizi taahhüt ettiğimiz sürelerde teslim etmemiz önemli bir etken oldu. 2020’nin bizim için pandemi kurallarına büyük bir hassasiyetle uyararak üretim yaptığımız, büyüdüğümüz bir yıl olduğunu söylemek mümkün.

Pandeminin hem sağlık hem de ekonomik açıdan büyük etkilerinin olduğu bir yıl geçirdik. Sizce pandemi 2020’yi nasıl etkiledi, 2021 ve sonrası için nasıl değişimler öngörüyorsunuz?

Pandemi 2020’de günlük yaşam rutinlerimizden çalışma pratiğimize, ev-iş alışkanlıklarımıza kadar hayatımızın her parçasını kökünden değiştirdi. Sosyalleşme ve hijyen alışkanlıklarımız büyük değişim gösterdi. Çoğumuz kimi zaman direndiğimiz dijital gelişmelere büyük bir hızla adapte olmak zorunda kaldık. Çok kısa sürede yaşanan hızlı değişimlere ayak uydurduk. Yakınlarını kaybedenlerimiz oldu, bambaşka duygularla başa çıkmaya çalıştık. Tüm bu olumsuzluklara karşın “paylaşma ve dayanışma” öne çıkan kavramlar oldu. 2021’de de “maske, mesafe ve hijyen” kurallarına uymamız gerekeceğini, dijital değişim ve dönüşümlerin hızlanarak süreceğini öngörüyorum. Ayrıca toplumun her kesiminin birbirine göstereceği ilgi ve özenin de artarak devam edeceğini düşünüyorum.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

2020’de şirketimizde inşaat ve teknoloji yatırımları gerçekleştirdik. Mutfakta harikalar yaratmamıza yardımcı olan birbirinden maharetli elektrikli ev aletlerine yenilerini ekledik. Özellikle el blender setlerimizi geliştirdik. Ar-Ge Merkezimizi geliştirdik ve pandemi nedeniyle değişen ihtiyaçlara göre yeni ürünler için planlarımızı hazırladık. 2021’de narenciye, sıcak içecek hazırlama grubu ile süpürge grubundan çıkacak ürünlerimiz var.

Genel olarak 2021 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

Pazar ve ürün çeşitliliği üzerine kurduğumuz strateji gereğince 2021’de de büyümeyi hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşabilmek için tasarımdan ve Ar-Ge Merkezimizden gelen gücümüzü kullanmayı, üretim ve işgücü kapasitemizi gelişen ihtiyaca göre güncelleyerek ilerlemeyi planlıyoruz. Ekonomik olarak birçok alanda daralmalar yaşansa da evde geçirilen sürenin artışına bağlı olarak sektörümüzdeki iyileşmenin süreceği beklentisindeyiz. Özellikle ev işlerini kolaylaştıran ürünlere şarjlı ya da robot süpürgeler gibi ürünler ile ev keyfini artıran kahve, tost ya da mısır patlatma makinesi gibi ürünlere yönelik talebin yükseleceğini, ayrıca bu ürünlerde iyileştirmeler olacağını düşünüyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*