Üretim standartlarımızı ve teknolojimizi sürekli yükseltiyoruz

“Kumtel üretim sürecinde rakiplerinden farklı olarak yüksek hacimli üretimlere konsantre olarak rekabetçiliğini sürdürmekte, ürün çeşitliliği ve esnek üretim hatlarıyla da farklı müşterilerin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilmektedir.”

Kumtel Teknik Müdürü

Ahmet Haskara

Dayanıklı tüketim malları sektörünün en önemli oyuncularından biri olan Kumtel, uzun yıllardır sektöre yön veren çalışmalar yapıyor. Şirketin üretim alanındaki yapılanması ve çalışmalarından genel olarak bahseder misiniz?

Kumtel firması dünyada rekabetçiliğini geliştirebilmek için üretim proseslerinde yalınlık, dinamizm ve asgari dışa bağımlılık prensiplerini benimsemiştir. Yalın üretim ve Kaizen çalışmalarıyla verimliği artırmayı ve ürünlerini gereksiz maliyetlerden korumayı, dinamik yapısıyla hızlı değişimlere ve müşteri beklentilerine cevap verebilmeyi, entegre tesisiyle de dışa en asgari düzeyde bağımlılığı hedeflemiştir.

Kumtel fabrikasının genel özelliklerinden bahseder misiniz? Üretim alanı, çalışan kişi sayısı, bölümler vb.

Kumtel firması yurt içinde 3 üretim tesisi ve 2 depolama alanı, yurt dışında ise 1 üretim tesisi olmak üzere toplam yüzölçümü 300,000 m2 olan 6 lokasyonda faaliyet göstermektedir. Bunların yanı sıra, yurtdışında birçok ülkede üretim ortaklıkları yürütmektedir. Yurt içinde 3000, yurt dışında ise 500 kişiye direkt istihdam sağlamaktadır.

Kayseri Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan ana fabrikasında rulo sac girişinden itibaren sac dilme, şekillendirme, boya, emaye, nikelaj ve seramik kaplama proseslerini, plastik parçalarının enjeksiyon kalıplama ve boyama işlemlerini yapabilecek teknolojiye sahiptir. Kurulu kapasiteleriyle, her bir üretim bölümü, Anadolu’nun en yüksek kapasiteli tesislerinden sayılmaktadır. Farklı üretim bölümlerinden gelen parçalar montaj bölümünde serigrafi, yapıştırma vb. ara proseslerden geçtikten sonra birleştirilmekte ve paketlenerek hazır ürün haline gelmektedir.

Kumtel üretim sürecinde sektördeki rakiplerinden farklı olarak nasıl bir süreç izliyor? Ürünlerinizin tasarımından başlayarak tüketicilere ulaşma süreci nasıl işliyor?

Kumtel üretim sürecinde rakiplerinden farklı olarak yüksek hacimli üretimlere konsantre olarak rekabetçiliğini sürdürmekte, ürün çeşitliliği ve esnek üretim hatlarıyla da farklı müşterilerin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilmektedir. Ürünlerimizin tasarımları satış ve pazarlama bölümlerinden gelen veriler ışığında ve hedef pazarlar gözetilerek yapılmakta, o ürünü üretmek için ihtiyaç duyulacak kalıp, makine vb. birçok üretim ekipmanı kendi bünyemizde yapılmaktadır. Ürünler ancak test, sertifikasyon ve deneme üretimleri tamamlandıktan sonra seri üretim hatlarına alınmakta ve nihayetinde müşterilerle buluşmaktadır.

Kumtel ’in üretim kapasitesi nedir? Fabrikanızın üretimini gerçekleştirdiği ürünlerin dağılımı nasıl oluyor? (İç satış, ihracat, vb.)

Kumtel firması geçtiğimiz yıl toplam 4.500.000 adet ürün üretmiştir, İç satış ve ihracat oranlarını birbirine eşit tutmayı hedeflemekte ancak bu durum döviz kuru ve piyasa talepleri gibi o günün şartlarına göre değişebilmektedir.

İçerisinde bulunduğunuz sektörde Ar-Ge çok önemli bir konu olarak öne çıkıyor. Kumtel olarak nasıl bir Ar-Ge süreci izliyorsunuz? Ar-Ge ekibinizden bahseder misiniz?

Kumtel olarak Ar-Ge ekibimiz yeni ürün geliştirme sırasında, tasarım ve fiyat beklentileri konusunda çok ciddi fizibilite çalışmaları yapmakta, mevcut ürün gamını ise yine beklentiler doğrusunda güncel tutmaya çalışmaktadır. Ar-Ge ekibimiz bu bağlamda ürünün tasarımından maliyet analizine, paketlemesinden üretim prosesinin geliştirilmesine kadar birçok konuda aktif rol üstlenmektedir.

Ar-Ge ekibimiz ürün tasarımı, evrak ve ambalaj tasarımı, ürün yönetimi, ürün belgelendirme, patent işlemlerini yürüten zengin bir kadrodan oluşmaktadır. Ayrıca Ar-Ge bünyesinde ürünlerin tüm testlerini yapabilecek yetkin bir laboratuvar ve üretim sırasında ihtiyaç duyulacak kalıp ve özel makinelerin tasarımını ve üretimini yapan yüksek teknolojili bir kalıp otomasyon bölümü de bulunmaktadır.

Beyaz eşya ve elektrikli ev aletleri sektöründe tüketicilerin ihtiyaç ve beklentileri sürekli değişiyor. Bu beklentilere karşılık vermek üzere neler yapıyorsunuz, nasıl bir çalışma düzeniniz var?

Günümüzde teknolojinin ivmeli bir şekilde gelişmesi ile birlikte tüm sektörlerde olduğu gibi beyaz eşya ve elektrikli ev aletleri sektöründe de gelişen teknolojiler ile birlikte müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine yeni çözümler sunulmaktadır. Aynı zamanda her bir yeni teknolojik çözüm müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarına yön de verebilmektedir. Bu bağlamda müşterilerimizin hızla değişen beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek için birçok farklı çalışma yapılmaktadır.

Örneğin; mevcut pazar yeniliklerini yakından takip etmek, anlamak ve geliştirmek için rakip ürün incelemesi ve analiz çalışmaları yapılmakta, müşterilerin fiyat beklentileri her daim öncelik alarak ürünlerimizde güncelleme ve maliyet çalışmaları yapmaktayız.

DCIM\

Tedarikçilerimiz ile iletişimimizi sürekli sürdürüyor, sundukları yeni teknoloji ve çözümleri yakından takip ediyoruz/etmekteyiz.

Bu konudaki bir diğer önemli nokta ise uluslararası güvenlik standartlarındaki değişiklikler/güncellemelerdir. Ürün gruplarımıza ait uluslararası güvenlik standartlarını yakından takip etmekte, ilgili gereklilikleri ürünlerimize uygulamaktayız.

Makine sektöründeki teknolojik gelişmeler takip edilerek üretim proseslerini geliştirmek için gerekli yatırımlar yapılmaktadır.

Bunların yanı sıra tabii ki sık sık müşteri ziyaretleri gerçekleştiriyor, pazar araştırma gezileri gerçekleştiriyor, ulusal ve uluslararası fuarlara katılım gerçekleştiriyoruz. Bildiğiniz gibi günümüz pandemi koşulları ile birlikte bu geleneksel etkileşimlerde de değişiklikler yaşandı. Artık yüz yüze görüşmeler, toplantılar ve hatta fuarlar internet ortamı üzerinde sanal olarak gerçekleştirilmektedir. Bu değişime Kumtel olarak hızlı bir şekilde ayak uydurduk ve ayak uydurmaya da devam edeceğiz.

Fabrikanızda ve üretim sürecinde izlediğiniz kalite politikası nedir? Standartlara uygunluk açısından hangi belgeleriniz mevcut?

Kalite politikamız;

• Kalite Yönetim Sistemimizi ISO 9001 standartlarına uygun şekilde geliştirmek, iyileştirmek ve belgelendirmek,

• Tüm birimlerde toplam kalite yönetimini uygulamak, geliştirmek ve işleyişte ortaya çıkabilecek riskleri azaltmak ya da ortadan kaldırmak,

• Sürekli iyileştirme yaklaşımıyla mevcut fırsatları ve risklerden doğacak fırsatları değerlendirmek,

• Değer yaratmayan işlemleri ortadan kaldırarak kaynakların etkin kullanımını sağlamak,

• Ulusal ve Uluslararası standartlara uygun üretim yaparak müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmak,

• Böylece Türkiye ve Dünya pazarlarında söz sahibi bir firma olmak Kalite Politikamız olarak belirlenmiş ve ilgili tarafların erişimine sunulmuştur.

Üretim süreçlerimiz için ISO 9001 kalite yönetim sistemimiz ve satış sonrası hizmetlerde ISO 10002 müşteri memnuniyet belgemiz var. Çalışan hakları, iş güvenliği gibi konuları ele alan BSCI sosyal sorumluluk organizasyonu kapsamındayız.

Ürün güvenliği konusunda CE işaretlemesi kapsamında LVD, CB, GAR, EMC, RoHS belgelerimiz bulunmaktadır. Ayrıca ihracat yaptığımız birçok ülkeye özel sertifikalara da sahibiz.

Türkiye, beyaz eşya ve elektrikli ev aletleri sektöründe dünyanın en büyük üretim üslerinden biri. Sizce bu yapı nasıl geliştirilir, hangi adımların atılması gerekiyor?

Çin’in yıllardır ucuz işçilik gücüyle dünya pazarlarını ele geçirmesine şahit olmuştuk. Şimdilerde yaşanan pandemi dönemiyle birlikte bu ülkelerin birçoğunun alternatif arayışlara girdiklerini de görüyoruz. Türk üreticilerin önünde Çin’in kaybettiği pazarlarda söz sahibi olabilmek gibi bir fırsat var. Ancak Türk imalatçılar olarak yakın coğrafyamız haricindeki birçok pazarı tanımadığımız gibi, bu pazarlar da biz Türk imalatçıları tanımıyor. Örneğin Amerika kıtası ve Uzakdoğu gibi Türk üreticileri tarafından bilinmeyen pazarlara girilebilmesi için o ülkenin standartlarına hakim olan ve ürün testlerini, sertifikasyonlarını yapabilecek laboratuvar ve test kuruluşlarına ihtiyaç var. Ayrıca bu ülkelere yapılacak ihracatlarda uygun maliyetli gemi ve hava taşımacılığı hatlarına ihtiyaç var.

Hızla büyüme trendinde olan uluslararası e-ticaretin geliştirilmesi içinse yine ekonomik ve hızlı kargo ve gümrükleme altyapısının geliştirilmesi bir ihtiyaç.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*