Goldmaster’da odak noktalarımız hizmet, kalite ve müşterilerimiz…

Goldmaster Genel Müdürü Sinan Bora

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2019 yılı şirketiniz / kurumunuz açısından nasıl geçti?

İnovatif ürünlerimiz ve şirketimizin krizlere karşı esnek manevra kabiliyeti ile gelişimimizi sürdürerek güçlü bir büyümeyle geçirdiğimizi söyleyebilirim. İhracatımızın bu yıl ciddi artış göstermesinin etkili olduğunu da belirtmek isterim.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

Yenilik, işletmelerin rekabet üstünlüğü elde etmesinde, sektörde rakiplerin önünde yer almasında belirleyici bir yol, güçlü bir rekabet silahıdır. Ancak bugünün iş dünyasında yenilik, bir kerelik değil tekrarlanabilir, sistemleştirilebilir ve şirketlerin yapısına yerleştirilebilir bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Biz kendimizi tek kelime ile “Yenilikçi” olarak ifade ettik yıllardır; daima pazar odaklı, tüketici odaklı olduk. “Yenilikçiliğin tetikleyicisi girişimcilik ruhudur” sözü bizi çok güzel ifade eder. Nasıl ki kalkınmış ülkeler ile onların Ar-Ge’ye ayırdıkları harcamalar arasında doğrudan ilişki varsa, şirketler için de böyledir. Yıllık ciromuzun yaklaşık %3’ü tutarındaki bir bütçeyi Ar-Ge çalışmaları için ayırıyoruz. Üretime almayı düşündüğümüz ürün Ar-Ge sürecine girene kadar ciddi bir araştırma sürecinden geçiyor. Sonrasında aynı hassasiyetle üretim süreci başlıyor.

Elektrik süpürgesi, ütü, mutfak robotu, blender, saç kurutma makinesi, filtre kahve makinesi, fanlı ısıtıcı ve kişisel bakım ürünleri başta olmak üzere evde kullanılan tüm elektrikli ev eşyalarını tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz.

Genel olarak 2020 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?

Odak noktalarımız hizmet, kalite ve müşterilerimiz. Faaliyet gösterdiğimiz sektörlerdeki tecrübe ve bilgi birikimimizle müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlıyor, onlarla sürekli iletişim halinde kalarak bu ihtiyaçlarına cevap verebiliyoruz. Küresel krizin dünyadaki üreticilere olan yıkıcı etkisini ve alım yapmak isteyen firmaların yeni ve güçlü üretici bulma arayışını önemli bir fırsat olarak görüyoruz. Ürünlerimizle ilgilenen yabancı firmalarla görüşmelerimiz sürekli devam etmektedir. Kendi ülkesinde satmak amacıyla, tüm ürünlerde bizim markamızı kullanmak isteyen firmaların artmaya başlaması da marka imajımız açısından sevindirici bir durumdur. OEM üretim talepleri geliyor olması (yurt içi-yurt dışı) da bu marka imajının bizi “Global Üretici Firma” ligine yükseltmesindendir ki bu ülkemiz için de sevindirici bir durumdur.

Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

Markalarının detaylı analiz, isabetli yol haritası ve tüketici beklentilerini tespit çalışmasını hayata geçirerek, ülke dinamiklerine, toplumun beklentilerine, yaşam tarzına ve alışkanlıklarına ayak uydurmadığı sürece geleceğe dönük bir adım atması çok zor. Gelişen teknoloji ile pratikleşen ürünler büyümeyi tetiklemekte. Yeni nesil Türk kahve makinelerinin ve filtre kahve makinelerinin etkisi ile sıcak içecek hazırlama, bunun yanı sıra ütü ve kişisel bakım en çok büyüyen kategoriler olmaya devam edecek.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*