2020 pazarlama iletişimi stratejimiz çok agresif ve büyüme odaklı

Simfer Pazarlama Müdürü Aslı Aydoğdu

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2019 yılı şirketiniz / kurumunuz açısından nasıl geçti?

2019 Simfer için tam bir değişim ve dönüşüm yılı oldu. Yeniden yapılandık, mevcut ekibimizi güçlendirdik, gençleştirdik. Aramıza katılan taze kanlar ile genç, dinamik ve heyecanlı bir ekip olduk. Ekip ruhunu sahaya yansıtmayı da başardık. İç pazara odaklandığımız ve büyüme hedeflediğimiz bir yıldı. Ülkemiz için ekonomik olarak zor ve dalgalı bir yıl geçmesine rağmen biz hedeflerimizi tutturduk, hatta aştık. Uygun fiyata, katma değer sağlayan,

yüksek teknolojiye sahip ürünler ürettiğimiz için pazar küçülürken biz büyümeyi başardık. Bir önceki yıla göre ciro bazında %32 büyüdük. Hedefi aşmamızın, pazar payımızı artırmanın gururuyla ekibi de ödüllendirdik. İyi bir tatili hak ettik dedik ve Şubat ayında Satış ve Pazarlama ekibi olarak bunu kutlamaya Lviv’e gidiyoruz.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

Son yıllarda yaptığımız yatırımlarla Türkiye’nin en büyük fırın üreticilerinden biri olmamızın yanı sıra ürün gamımıza eklediğimiz farklı gruptaki ürünlerle bir beyaz eşya şirketi olma yolunda hızlı ve emin adımlarla yürüyoruz. Ev tipi derin dondurucu ve ticari soğutucu yatırımı ile beraber gerek yurt içinde gerekse ihracat yaptığımız ülkelerde pazar payımızın sürekli büyüdüğünü görüyoruz. Bununla beraber ısıtıcı pazarında da iç mekân ve dış mekan ısıtıcılarımızla çok aktifiz. Yatırımlarımız beyaz eşya sektöründe de artarak devam ediyor. Ankastre pazarında kaliteli ve yüksek teknoloji ile üretilmiş ürünlerimiz kendine güzel bir yer edindi. Her geçen gün ankastre adetlerimiz iç pazarda da dış pazarda da büyüyor. Tasarıma çok özen gösteriyoruz. Ürünlerimizin çevre dostuolması ve yüksek verimlilik sağlaması bizim için çok önemli. Ürünleri üretirken öncelikli hedeflerimizden biri de tüketicilerimizin konforunu düşünmek.

Genel olarak 2020 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?

2020 pazarlama iletişimi stratejimiz çok agresif ve büyüme odaklı. Çok detaya girmeden belirtmek gerekirse 2020’de sahada ciddi bir Simfer rüzgârı esecek diyebiliriz. 43 yıllık sektör deneyimimizi aktif hale getireceğimiz ve bunun iletişimini yürüteceğimiz bir yıl bizi bekliyor.

2020 hedefimiz öncelikli olarak yurt içi pazar payımızı artırmak! Bunun için önümüzde çok ciddi fırsatlar var. Bizde de bu fırsatları çok iyi değerlendirecek ekip, sermaye ve güç var. Derin dondurucudan ısıtıcıya, ankastreden midi fırınlara kadar tüm ürünlerimizde tasarım, teknoloji ve fiyat üstünlüğümüz var. 2020’de Simfer’e sorulmadan ürün alınmaz, bağlantı yapılmaz diyoruz. 2019 yılında IFA fuarında sergilediğimiz ve müşterilerimizden büyük beğeni toplayan connected ürünlerimizin hızla artacağını söyleyebiliriz. Ankastre fırınlarımıza 80 litre hacimli yeni modellerimiz satışa çıkacak. 2020 yılında Müşteri hayatını kolaylaştıran, kolay kullanım imkânı sunan, az enerji tüketimli ve en önemlisi de yüksek kaliteyi uygun fiyata sunan ürünlerimizin pazarı domine edeceğini düşünüyoruz. Önceki dönemlere artı olarak yüzümüzü daha çok tüketiciye döneceğimiz ve “Evinizin sıcak kalbi” mottomuza yakışacak bir iletişim dili kullanacağımız bir yıl olacak.

Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

Simfer ailesi olarak üretim gücümüz ve güçlü sermaye yapımız ile tüm bayilerimizin yanındayız. Daha önce de defalarca kez ekonomik kriz atlatmış ve süreci doğru yöneterek her defasında krizleri fırsata dönüştürmeyi başarmış bir firmayız. Küresel markalar kriz dönemlerinde küçülmeyi veya yerini korumayı tercih edebiliyor. Ancak bizim gibi yerli sermayenin durma ya da geri çekilme gibi bir lüksü yok. Bizler bu coğrafyanın gücüne inanıyoruz ve ülke ekonomisine katkıda bulunmak için var gücümüzle çalışıyoruz. İhracattan kazandığımız enerjiyi 2020’de iç piyasaya yansıtarak hem kendimizi hem de bayilerimizi büyüteceğiz

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*