HTS Genel Müdürü Chiheb İsmail: “En çok rastladığımız şikayetler makinanın temizliğinin zor olması”

Kahve makineleri pazarında satış sonrası servis olarak nelere dikkat etmek gerekiyor?

İlk olarak üretici olmayan ve kahve makinası tedarik eden firmaların dikkat etmesi gereken çok önemli bir husus var; Ürün temin ederken, perakende satıştan sonraki 7 yıl boyunca yedek parça bulundurmaları gerektiğini unutmamaları gerekiyor. Ürünün alımından 4-5 yıl sonra perakende satış olabileceği için, yedek parça bulundurma süresi 11-12 yıla çıkabiliyor. Bunun için tedarik aşamasında üretici ile yapılan sözleşmede bu koşulu eklemek gerekiyor ayrıca sözleşmede yedek parça fiyatları için de bir üst sınır koymak gerekiyor çünkü çoğu üretici yedek parça verme zorunluluğu varsa müşteriyi caydırmak için yüksek bir fiyat verir. Sözleşmede yedek parçaların toplam fiyatının ürün fiyatının 1,5 katını aşamaz gibi bir ibare eklenebilir.

Bunun dışında, pazara yeni ürün sunarken, bu ürünün servis verilebilir bir ürün olması gerekiyor çünkü bazı ürünlerin onarımı mümkün olmadığı için, en ufak arızada kullanım dışı oluyor.

Son olarak, kahve makinalarında hijyen çok önemli bir konu, bu nedenle ürün onarımının yapıldığı yer, onarımda kullanılan malzemeler ve onarımdan sonra yapılan temizlik çok önemli. Özellikle onarımdan sonra, gıda teması için uygun temizlik maddeleri kullanılması gerekiyor.

Tüketiciler bir kahve makinesinde en çok hangi şikayetlerde bulunuyorlar?

Kahve makinasının özelliklerine göre şikayetler değişiyor, en çok rastladığımız şikayetler makinanın temizliğinin zor olması, yeterince sıcak kahve vermemesi ve istedikleri gibi bir kahve almamaları.

Kahve makinasından maksimum verim almak için, makinada kireçsiz su kullanılmasını öneririz ve temizliğinin periyodik olarak yapılmasını öneririz.

Bir tüketici kahve makinesi alırken nelere dikkat etmesi gerekir?

Diğer bütün elektrikli ürünlerde olduğu gibi, nihai tüketiciler kahve makinaları seçerken, ilgili markanın satış sonrası hizmetinin yaygınlığını ve yedek parça olup olmadığını araştırmalarında fayda var. Genellikle bir firmanın müşterilere verdiği önemi sosyal medyadan ve tüketim ile ilgili sanal platformlardan takip edilebilir.

Bazen tüketiciler fiyat ve ürün estetiğini düşünüp, bunun bir arıza yapabileceğini ve servis ihtiyacı olacağını düşünmüyor. Bence servis konusu ürün tercih ederken ilk kriter olması gerekiyor.

Bunun dışında, müşteriler kahve makinası seçerken, ihtiyaçlarını karşılayacak makinayı seçmeleri gerekiyor. Örneğin zamanı olmayan bir tüketici hazırlık gerektirmeyen ve temizliği kolay olan bir kahve makinası tercih etmesinde fayda var.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*