Tchibo, gezegenimizi korumaya odaklanıyor

Kahve uzmanlığı ve benzersiz perakende modeli ile 70 yıldan fazla süredir dünya çapında faaliyet gösteren Tchibo, organik tarımdan kahve çiftçisini destekleyen projelere, atık yönetiminden geri dönüştürülmüş tekstile kadar bulunduğu her alanda çevresel etkileri düşünerek hareket ediyor. Yüzde 100 sürdürülebilir olma yolunda hızla ilerleyen Tchibo, Dünya Çevre Günü kapsamında bu yolda izlediği adımları ve gelecek hedeflerini paylaştı.

Dünyanın önde gelen kahve üreticilerinden Tchibo, Birleşmiş Milletler’in 17 maddelik 2030 hedefli sürdürülebilir kalkınma amaçları doğrultusunda, üretimden tedarik zincirine kadar operasyonunun farklı noktalarında yüzde 100 sürdürülebilirlik hedefiyle çalışıyor. Sürdürülebilir bir başarı için ekosistemdeki tüm paydaşlara dokunmak gerektiğini savunan Tchibo, uzun zamandır sistemli olarak hayata geçirdiği çalışmalarla öncü markalar arasında yer alıyor.

Sürdürülebilir tarımı desteklerken üreticiyi de unutmuyor

Dünyanın önde gelen kahve tedarikçilerinden biri olan Tchibo, sunduğu kahvelerin yüzde 50’sini sürdürülebilir yöntemlerle yetiştiriyor. Tchibo; Fairtrade, Rainforced Alliance, UTZ gibi önemli sertifikasyonlarıyla çiftçilerin eğitiminden, sosyal ve ekonomik şartların iyileşmesine, üretimin doğru yapılmasından, tarım alanlarının etkin kullanılmasına kadar organik tarımı her anlamda destekliyor.*

Dünyanın en büyük 3. organik pamuk tedarikçisi olan Tchibo, kullandığı pamuğun da %90’ını sürdürülebilir yöntemlerle üretiyor.

Su kaynaklarını koruyor

Tchibo, su kaynaklarının etkili kullanımı ve su ayak izimizi düşürmek amacı ile bazı programlar yürütüyor. DETOX Programı ile tekstil üretiminde su kirliliğini azaltmaya odaklanırken; WASH Programı ile tedarik zincirindeki insanlara temiz içme suyuna erişim imkanı sağlıyor. WWF ile birlikte gerçekleştirdiği Su Yönetimi Programı, gıda ve gıda dışı üretim tesislerinin ve tarım bölgelerinin olduğu bölgelerde su çözümleri üretmek için çok paydaşlı projeler yürütüyor.

Karbon emisyonunu yarı yarı azaltma hedefi

Tchibo, küresel sıcaklık artışını 1,5 derece ile sınırlama hedefini ortaya koyan 2015 Paris İklim Anlaşması’nın bu hedefine bağlı olarak somut ve iddialı iklim koruma önlemleri uygulamaya devam ediyor. Tchibo, karbon emisyonunu azaltmak için ürünlerinde daha fazla sürdürülebilir ve geri dönüştürülmüş malzemeler kullanıyor.

Tchibo’da lojistikten kullandığı araçlara kadar tüm süreçlerde karbon emisyonları ölçülüyor. Ürünlerinin tedarikçilerini enerji kullanımlarını en aza indirmeye ve yenilenebilir enerji kullanmaya teşvik eden Tchibo, Almanya’daki tüm tesislerinde yenilenebilir kaynaklardan elektrik kullanıyor ve enerji tasarrufu önlemlerine yatırım yapıyor. Karbon ayak izini, en iyi uygulama raporlama standartlarını tanımlayan Sera Gazı Protokolüne (GHG) göre hesaplayan Tchibo, gerçekleştirdiği yatırımlarla son birkaç yılda karbon emisyonunda ciddi bir düşüş sağladı. 2030 yılına kadar karbon emisyonlarımızı yarı yarıya azaltmaya odaklanan Tchibo’nun bir diğer hedefi, tedarikçiler arasında %15’lik bir azalma sağlamak.

“Ürünlerimizi adil şekilde üretiyoruz”

“Çevre ve insan sağlığı başta olmak üzere gezegenimize ve insanlığa iyi gelecek alanlara odaklanarak uzun dönemde sürdürülebilir ekonomik başarıyı da hedefliyoruz” diyen Tchibo Türkiye Pazarlama ve Ürün Direktörü İlknur Aksoy Şen şunları ekliyor: “Birleşmiş Milletler’in 17 maddelik 2030 hedefli sürdürülebilir kalkınma amaçlarını benimsiyor, bu alandaki gelişimimizi düzenli olarak takip ediyoruz. Bunların arasında öncelikli olarak Temiz Su ve Hijyen, Sorumlu Üretim ve Tüketim, İklim Eylemi, Karasal Yaşam, İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme, Cinsiyet Eşitliği, Eşitsizliklerin Azaltılması yakından takip ettiğimiz ve tüm iş süreçlerimize dahil ettiğimiz başlıklar arasında yer alıyor. Bugün yaşadığımız ve yarın da yaşayacağımız dünya için sorumluluğumuz olduğunu biliyor, bu nedenle ürünlerimizi de adil şekilde üretmeye çalışıyoruz. Perakende sektöründe üretimden başlayarak tüm değer zincirinde değişimi dönüşümü sağlayacak çalışmalar yapıyoruz. Uzmanı olduğumuz kahveyi ve tekstil ürünlerimizde kullandığımız pamuğu sürdürülebilir kaynaklardan üretmeyi önceliklendiriyoruz. Ahşap ve kağıt ürünlerimizde %100 FSC sertifikalı ürünler kullanarak orman alanlarının kalıcılığını destekliyoruz. Tek kullanımlık plastik ürün miktarını en aza indirmeyi hedeflediğimiz gibi ürünlerimizin geri dönüştürülebilir olması da bizim için çok önemli. Pet şişelerden ürün üretebilme veya yüzde 100 naylon atığını dönüştürme gibi farklı projelerimiz var. Geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen yeni ürünlerimizin sayısını her sene artırıyoruz” dedi.

*Fairtrade, kahve yetiştiricilerinin ve oradaki çalışanların çalışma şartlarını, aldıkları ücretleri sürekli iyileştirip ve sürdürülebilir şekilde operasyonlarına devam etmesine katkıda bulunuyor. Bugüne kadar 50 binden fazla kahve çiftçisi Tchibo Joint Forces eğitim programına dahil edilerek sürdürülebilir kahve tarımı konusunda desteklendi. Rainforest Alliance ise uluslararası anlamda tanımlanmış ve kahve ihracatı yapan bütün ülkelerin yine sürdürülebilir ve iyileştirilebilir kaynaklardan desteklendiğini gösteriyor. Bu sertifikalara sahip kahve paketleri; o şirketin kahve yetiştiricilerinde çalışan kişilerin yaşam standartlarından başlayarak, adil tarıma, kahvenin ihracatına, fiyatlamasına giden süreçlerde uyguladığı politikaları açıkça kanıtlıyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*