Philips Ev Aletleri Türkiye ve Orta Asya Bölge Direktörü Fatih Gönç: “Bugünden öte geleceğin teknolojilerine odaklanıyoruz”

Gıda hazırlamaya yönelik ürünler konusunda son dönemdeki trend ve gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Küresel tüketici trendlerine baktığımızda; yeni nesil dijital teknolojiler, uzaktan bağlantılı ürünler ve sağlıklı yaşam ön plana çıkıyor. Gıda hazırlama yönelik ürünlerde ise; daha hızlı yemek pişiren, daha sağlıklı, kişiselleştirilebilen ve farklı tat arayışlarını karşılayabilen teknolojiler tercih ediliyor.

Sağlıklı gıda hazırlama denildiğinde hangi teknolojiler akla geliyor?

Sağlıklı gıda hazırlama teknolojilerinde yükselen trend Airfryer oldu. Philips’in Airfryer teknolojisindeki uzmanlığı ise 10 yılı aşkın bir süreye dayanıyor. Dünyada satışları her geçen gün katlanarak artan Airfryer, Türkiye’de sektör hacminin de büyümesini sağladı. Global bağımsız pazar araştırmalarına göre Philips Airfryer, Türkiye’de lider 1 konumda. 2022 yılında Türkiye’deki satışlarımızı adet bazında 10 kat artırmayı başardık.

Tüketicilerin yakın zamanda en çok ilgi gösterdikleri ürünlerden biri de “Airfryer”lar, neden daha çok ilgi görme başladı?

Geçtiğimiz son 3 yıl hayatımızda köklü değişimler deneyimledik. İnsanların evde geçirdiği zamanın artması, beslenme alışkanlıklarında daha sağlıklı gıdalara yönelmesi ve kişiselleştirilebilen teknolojilere odaklanması bu alanda birçok yeniliği beraberinde getirdi. Philips Ev Aletleri’nde tüketicilerimizin değişen ihtiyaçlarını karşılamak ve onları en yeni trendlerle buluşturmak en büyük önceliğimiz. Artan sağlıklı yaşam bilinciyle birlikte Philips Airfryer’in sağlıklı pişirme için ne kadar doğru bir ürün olduğunun iletişimini gerçekleştirdik. Tüketicilerimize Philips Airfryer ile yapabilecekleri yüzlerce sağlıklı, lezzetli ve pratik yemek tarifine dair dijital iletişim yatırımı yaptık. Tüm bu çalışmalarımızın sonucunda ise; Airfryer kategorisini inanılmaz bir hızda büyütmeyi ve kategoriyi sahiplenerek lider konuma yerleşmeyi başardık. Philips Airfryer, tüketicilerimizin yemek pişirme deneyimini tamamen değiştirirken; evlerimizdeki geleneksel fırınlardan daha hızlı, pratik ve sağlıklı olması nedeniyle oldukça yüksek talep gördü ve restoran lezzetini evlere taşıdı.

Marka olarak sunduğunuz Airfryer ürünler hangileri?

Airfryer ürünleriniz hangi özellikleri ile sektördeki diğer markalardan farklılaşıyorlar? Türkiye’de Airfryer kategorisinde 5 ürünümüz bulunuyor. Philips’in sektördeki diğer markalardan üç ana faktör ile farklılaştığını söyleyebilirim. Bunlardan ilki; teknolojilerimiz. Smart Sensing, Fat Removal ve Rapid Air patentli teknolojilerimizle tüketicilerimize daha sağlıklı ve pratik yemek pişirme deneyimi sunuyoruz. Smart Sensing teknolojisi yemeğin pişirme sıcaklığının ve dakikasının otomatik olarak ayarlanmasını sağlıyor. Fat Removal ve Rapid Air teknolojileri ise 7 kat hızlı2 hava akışı sağlayarak yiyeceklerden fazla yağın ayrılmasına ve yemeklerin %90 daha az3 yağlı olmasını sağlıyor. Bir diğer unsur, ürünlerimizin iç mekanizmasında kullanılan tüm malzemelerin oldukça güvenli olmasında gizli. Philips Airfryer’ların pişirme ünitesi ve sepeti çelikten yapılmış olup, PTFE ile kaplıdır. Philips ürünlerinde kullanılan PTFE’nin içinde sağlığa zararlı bir malzeme olan PFOA hiçbir şekilde bulunmuyor. Philips Airfryer’lardaki en yüksek sıcaklık 200oC’dir, bu nedenle PTFE’nin bozulma sıcaklığı olan 360oC’nin çok altında kalıyor. Gıda ile temas eden tüm parçalar, gıda ile temas güvenliği ile ilgili tüm uluslararası standartları karşıladıklarını teyit etmek amacıyla test edilmiştir. Üçüncü olarak, Philips Airfryer deneyimini NutriU uygulamamızla en üst seviyeye taşımaya çalışıyoruz. NutriU uygulamamız, tüketicilerimizin Airfryer’da yapabileceği yüzlerce tarifi içinde barındırıyor. 2022’de kullanıcıların kendi tariflerini de eklemesi uygulamamızda güçlü bir etkileşim yarattı.

Airfryer konusundaki yatırımlarınız ve hedefleriniz nelerdir? Yeni nesil dijital teknolojilerimizle sektörümüzün inovasyon yolculuğuna öncülük ediyor; bugünden öte geleceğin teknolojilerine odaklanıyoruz. Tüketicilerimizin hayatlarına ilham veren birçok teknolojiyi de ilk defa tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Bu noktada, uzaktan bağlantılı ürünler ve sürdürülebilirlik odağında güçlü yatırımlar yapmaya devam edeceğiz.

1 Philips Airfryer, bağımsız bir pazar araştırma şirketinin Haziran 2021 – Mayıs 2022 tarihleri arasındaki, fritöz kategorisi adet ve ciro verilerine göre Türkiye’nin 1 numaralı Airfryer markasıdır

2 Klasik Philips fritözde hazırlanan taze kızartmalarla karşılaştırılmıştır.

3 Rapid Air Teknolojisi, düz tabanlı Philips Viva Airfryer’daki hava akış hızına kıyasla sepetteki akış hızını 7 kat artırır

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*