Tüketiciler, günlük yaşamlarını kolaylaştıracak ürünleri tercih etmeye devam edecek

Electrolux Türkiye Süpürge ve Küçük Ev Aletleri Grubu Ürün Müdürü Metin Ekinci

Türkiye süpürge pazarına dair genel bir değerlendirme alabilir miyiz?

Süpürge pazarı, özellikle Covid-19’un hayatımıza girmesi ve evde kalmanın getirdiği evi daha fazla temizleme ihtiyacının da etkisiyle büyümeye devam ediyor. Evlerde geçirdiğimiz süre arttıkça tüketicilerimiz hem süpürgeleri daha fazla kullanıyor hem de daha az zaman ve enerji harcayan ürünleri tercih ediyor. Kategori bazlı baktığımızda tüketicilerin kablosuz özgürlük deneyimini daha çok tercih ettiğini ve bunun sonucu olarak dikey şarjlı ve robot süpürge kategorilerinin payının arttığını gözlemlemekteyiz.

Değişen tüketici alışkanlıkları ve tercihlerine paralel olarak toplam süpürge pazarında markaların şarjlı süpürge grubuna yatırım yaptıklarını ve yeni modeller pazara sunduklarını görmekteyiz. Electrolux Türkiye olarak asırlık süpürme deneyimizin getirmiş olduğu teknolojik birikimin avantajı ile değişen tüketici ihtiyaçlarına yönelik olarak özellikle dikey şarjlı süpürge grubunda yeni modellerimizi pazara sunduk.

Türk süpürge sektörünün dünya genelindeki yeri nedir? Bunun kuvvetlenmesi için nasıl hareket etmemiz gerekiyor?

Dünya süpürge pazarına baktığımızda özellikle şarjlı ve robot süpürge grubunda üretimin uzak doğu ağırlıklı olduğunu görmekteyiz. Pandemi döneminde tedarik zincirinde oluşan aksaklıklar ve pandemi sonrasında ham madde ve lojistik maliyetlerindeki ciddi artışlar global markaları alternatif çözümler aramaya teşvik etti. Özellikle coğrafi olarak Avrupa ve Ortadoğu pazarına yakın olmamız ülkemizin üretim üssü olması adına büyük fırsat teşkil ediyor. Özellikle son yıllarda hem yerel hem de Electrolux gibi global markalar süpürge üretimlerini Türkiye’ye kaydırmaya başladılar. Bunun kuvvetlenmesi için inovasyon, teknolojik yatırımları teşvik edici sistemlerin oluşturulması önem arz ediyor.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Electrolux olarak “Hayatı Daha İyiye Şekillendir” sloganımız kapsamında süpürge grubunda tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak, sürdürülebilir bir dünya için çevreye karşı duyarlı teknolojilere yatırım yapmaktayız. Daha az enerji tüketen, sessiz, toz toplama ve filtrasyon seviyesi yüksek ürünlerin gelişimi için büyük yatırımlar yapıyoruz. Bu kapsamda 2023 yılında yeni lansmanlarımız olacak.

Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Sağlık açısından da büyük önem taşıyan süpürge tercih edilirken nelere dikkat edilmeli?

Pandeminin etkisi ile sağlık ve hijyen konusunun daha da önem kazanması ile tüketiciler filtrasyon, toz salınımı özelliklerine, ürünlerin çevreye duyarlı olmasına daha çok önem vermeye başladılar. Özellikle şehir hayatında tüketicilerin daha pratik, kablosuz ve zamandan tasarruf etmelerine yardımcı olacak ürünlerimiz tercih ediliyor. Tüketicilerin evlerimizde daha sağlıklı bir ortam sağlamak için filtrasyon seviyesi yüksek, ergonomik ve sessiz ürünleri tercih etmesinde büyük fayda var. Ayrıca evcil hayvan besleyen tüketiciler için evcil hayvan tüylerini etkin bir şekilde toplayan başlığa sahip olan ürünleri tercih etmesini tavsiye ediyoruz.

Süpürge pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?

Kablosuz özgürlük önemini artırırken dikey şarjlı ve robot süpürgelerin kullanım kolaylığı açısından tercih edilme oranı her geçen gün artıyor. Teknolojik gelişmeler; daha verimli motorlar, uzun süre dayanan bataryalar, çevreye duyarlı geri dönüştürebilir malzemeden üretilen ürünler, süpürge üretimi ve trendlerinde etkin oluyor. Tüketiciler, günlük yaşamlarını kolaylaştıracak ürünleri tercih etmeye devam edecek. Dünya genelinde öne çıkan çevreye karşı sorumlu üretim artık ülkemizde de hem tüketici hem de üretici nezdinde dikkate alınan bir konu. Bu nedenle önümüzdeki süreçte süpürgelerdeki trendin az enerji harcayan, çevreye duyarlı üretim biçimleriyle sunulan, tüketici ve doğa dostu ürünlerden yana olacağını düşünüyorum. 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*