Nestlé Professional, girişimcilere kafe açmanın püf noktalarını aktarıyor

Nestlé’nin ev dışı tüketim sektöründeki uzman iş birimi Nestlé Professional, geleceğin şef ve baristalarını desteklemek amacıyla geçen yıl hayata geçirdiği YOCUTA&YOBATA projesi kapsamında, yeni etkinliklere ev sahipliği yapmaya devam ediyor. Bu yıl 5 Nisan 2022 tarihinde düzenlenen ve FoodinLife Genel Yayın Yönetmeni Gökmen Sözen’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Kendi Kafemi Nasıl Açabilirim?” konulu webinarın konuğu başarılı girişimci ve VOI Coffee Kurucularından biri olan Deniz Özpınar oldu.

Nestlé Professional Türkiye Genel Müdürü Ali Mansour

Nestlé Professional, genç mutfak yeteneklerinin gelişimini desteklemek ve yiyecek- içecek sektöründeki kariyerlerine katkı sağlamak amacıyla, alanında uzman başarılı girişimcilerle gençleri buluşturmaya devam ediyor.

Nestlé’nin küresel bir gençlik girişimi olarak başlattığı global Nestlé Needs Youth programı çerçevesinde, Nestlé Professional tarafından geçen yıl Türkiye’de de hayata geçirilen YOCUTA& YOBATA projesi, sektördeki uzman isimleri gençlerle bir araya getiriyor. Yüzlerce genç mutfak yeteneğini YOCUTA (Young Culinary Talents-Genç Mutfak Yetenekleri) projesi ile destekleyen Nestlé Professional, sektör profesyonellerinin tecrübelerini gençlere aktarabileceği önemli bir platformun oluşturulmasına da aracılık ediyor. Projenin bir diğer parçası olan YOBATA (Young Barista Talents-Genç Barista Yetenekleri) ile de genç baristaların kariyer yolculuklarına  katkı sağlıyor.

VOI Coffee Kurucularından Deniz Özpınar’dan gençlere tavsiye: Doğru planlama ve bütçe yapmaya dikkat edin”

YOCUTA’nın bu yılki ilk etkinliğinde “Kendi Kafemi Nasıl Açabilirim?” konulu bir buluşma düzenlendi. 5 Nisan’da gerçekleştirilen online buluşmanın konuğu başarılı girişimci ve VOI Coffee Kurucularından biri olan, Deniz Özpınar’dı. Kendi girişimcilik hikayesini ve deneyimlerini gençlerle paylaşan Özpınar, kafe açmak isteyen gençlere atacakları adımlarda kolaylık sağlamak üzere, nasıl marka yaratılacağına, başarılı olabilmek için nelere dikkat edilmesi gerektiğine ilişkin ipuçlarını aktardı. Özpınar, ayrıca kahveler ve bunların eşlikçisi tatlılara dair son trendler hakkında da bilgiler verdi. 

Özpınar, “Başlangıç aşamasında doğru planlama yapmak çok önemli. Lokasyon, hizmet ve maliyetler konusunda doğru bütçe yapmaya dikkat edin. Ayrıca yapılacak iş her ne olursa olsun, mutlaka bilgi sahibi olunmalı. Yüzde 100 her konuda bilgi sahibi olunamasa bile, işin bütününü oluşturan parçaların bir kısmına hakim olunması, işletmenin başarılı olmasında avantaj yaratıyor. En kötü senaryoya hazırlıklı olarak işe koyulmak da başarılı bir işletme oluşturabilmek için çok önemli” diye konuştu. FoodinLife Genel Yayın Yönetmeni Gökmen Sözen moderatörlüğünde gerçekleştirilen online buluşmaya 213 genç katıldı.

Etkinlikte; girişimciliğin önemli kuralları, zorlukları, kendi kafesini açma hayali olanların atmaları gereken adımlar ve başarı kriterleri gibi pek çok konu keyifli bir sohbet ortamında ele alındı. Karşılıklı soru-cevap oturumuyla devam eden buluşmada, gençler merak ettikleri birçok konuyu sorma imkanı buldular.

“2025 yılına kadar 25.000 kişiye ulaşmayı hedefliyoruz”

Sektörün ihtiyacı olan yetenekli iş gücünü oluşturmak ve gençlerin yolunu açabilmek üzere YOCUTA&YOBATA programını Türkiye’ye kazandırmaktan mutluluk duyduklarını belirten Nestlé Professional Türkiye Genel Müdürü Ali Mansour, “Ev dışı tüketim sektöründe yeni bir kariyer hedefleyen veya ilk adımlarını güçlendirmek isteyen gençlere pratik beceriler ve bilgiler sunmayı hedefleyen YOCUTA&YOBATA projesinde; kişisel gelişim eğitimleri, mutfak uygulamaları, sektör-öğrenci ilişkileri konuları önceliklendiriyoruz. Gençlerin yeme içme sektöründeki kariyerlerine destek olmaya büyük önem veriyoruz. Nestlé’nin Ortak Değer Yaratma anlayışı çerçevesinde geleceğin şef ve barista adayları için projemizi genişletmeye devam edeceğiz. Bu yılda benzeri buluşmalarla gençleri, sektördeki başarılı isimlerle bir araya getirmeyi sürdüreceğiz. Nestlé Professional olarak, proje kapsamında 2025 yılına kadar 25.000 kişiye ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*