Süpürge pazarı ortalığı “süpürmeye” devam ediyor

Tüm dünyada son dönemlerde elektrikli ev aletleri içerisinde en çok hangi alanda hareket var ve teknoloji en hızlı hangi kategoride yükseliyor sorularının yanıtları genelde hep aynı oluyor; Süpürgeler. Pandemi ile birlikte çok hızlı bir yükselişe geçen ve değişen tüketici beklentilerini karşılamaya yönelik olarak tüm markaların ciddi teknoloji ve Ar-Ge yatırımları yaptığı bu kategori her anlamda büyümeyi sürdürüyor. GfK’nın dergimizle paylaştığı verilere göre dünya ve Türkiye’de Küçük Ev Aletleri içerisindeki kategorileri kıyasladığımızda özellikle Türkiye’deki Süpürge pazarının sektörden aldığı payın dünyaya kıyasla çok fazla olduğu görülüyor. Ülkemizde robot segmenti hızlıca pazara entegre olup, cirosal olarak en fazla payı almaktadır. 2021 yılının ilk 8 ayında cirosal olarak %359 büyüyen robot segmenti, Süpürge pazarının içerisinden cirosal olarak %43 pay alıyor. Toplam pazara baktığımızda ülkemizde tüketicilerin hala en çok siklonik filtreli ürünler tercih ettiğini fakat robot ve şarjlı dik süpürgelerin de adet bağlamında pay artırımına geçtiğini görüyoruz. Biz de bu sayımızda süpürge pazarının önemli oyuncularına kulak verdik ve pazarı her açıdan değerlendiren bir dosya konusu hazırladık. Dosyamıza katkılarından dolayı herkese çok teşekkür ederiz. LG Electronics, dünya genelinde hemen hemen her ülkede, 70.000’den fazla çalışanıyla teknoloji ve üretim alanında küresel olarak faaliyet gösteren yenilikçi bir şirket. 2020 yılında dünya çapındaki satış rakamı 56 milyar dolar. LG Electronics, Beyaz Eşya & İklimlendirme Çözümleri, Ev Eğlence Sistemleri, Otomotiv Malzemeleri ve Profesyonel Ürünler olmak üzere 4 iş biriminden oluşuyor. LG Electronics Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı Bülent Bülbül kurumla ilgili son dönemdeki gelişme ve detayları bizlerle paylaştı. Türkiye’de beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünün en değerli markalarından olan Arnica, değişen pazar koşulları ve tüketici eğilimleri karşısında hemen her alanda istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer, ciro ve satış olarak büyüme, yatırımları sürdürme, müşteri deneyimini zenginleştirme hedeflerine yönelik çalışmalarının süreceğini söyledi. Röportajımızı ilerleyen sayfalarda bulabilirsiniz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*