Arzum OKKA ve Turkish Coffee Lady Vakfı, Dünya Türk Kahvesi Günü’ne özel belgesel hazırladı

Türk kahvesi kültürünü dünyaya yayma misyonunda birleşen Arzum OKKA ve Turkish Coffee Lady Vakfı, tarihin ilk kahve pişirme yöntemi olan Türk kahvesinin dünyayı 500 yıl önce nasıl değiştirdiğini, Anadolu’da yüzyıllardır yaşayan farklı kahve kültürlerinin ilginç hikâyelerini yabancı toplumlara aktarabilmek için özel bir belgesel hazırladı.

Ödüllü yapım firması Cinec Film işbirliğinde, Türkiye’nin sekiz şehrinden farklı sunum ve hikâyelerle zenginleşen kapsamlı belgesel, Aralık 2021’de Amerika’da başlayacak bir turne ile dünyaya yayılacak. Bir kültürel markalaşma girişimi olan ‘Başlangıç: Anadolu’nun Türk Kahvesi Öyküleri’ belgeseli için Mardin’de dibek, Şanlıurfa’da mırra, Gaziantep’te menengiç, Karabük’te safranlı, Nevşehir’de közde, Ankara’da kumda, İzmir’de damla sakızlı ve İstanbul’da geleneksel Türk kahvesi üzerine özel çekimler gerçekleştirildi. UNESCO’nun ‘Dünyanın Somut Olmayan Kültürel Mirasları’ listesinde yer alan Türk kahvesi geleneğinin eşsiz hikâyesi ve lezzet çeşitliliği, belgesel eşliğinde Amerika’nın farklı eyaletlerinde yapılacak kültürel etkinliklerle aktarılacak. Projeyi destekleyen diğer kurumlar arasında Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlığı, T.C. Vaşington Büyükelçiliği, New York Başkonsolosluğu ve Kütahya Porselen bulunuyor.

İstanbul’dan Avrupa’ya sonra tüm dünyaya 

Vakfın kurucu başkanlığını yürüten ve Turkish Coffee Lady (Türk Kahvesi Hanımefendisi) olarak bilinen Gizem Şalcıgil White; “Bugün dünyada çok popüler olan kahve ve kahvehane kültürünün 500 yıl önce İstanbul’dan Avrupa’ya oradan da dünyaya nasıl yayıldığını tüm kahveseverlere anlatmaya hazırlanıyoruz” dedi. Gizem Şalcıgil White’a 2009’dan yılından beri kültürel markalaştırma yolculuğunda Arzum OKKA eşlik ediyor. Dünyanın ilk kahve diplomasisi olan vakıf, geçtiğimiz yıl Washington DC Belediye Başkanı Muriel Bowser’dan ‘Dünya Türk Kahvesi Günü’ne ilişkin resmi bir beyanname almıştı. Bu yıl ise vakıf, New York Times Meydanı’ndaki Thompson Reuters binasının dev ekranlarında Dünya Türk Kahvesi Günü’nü kutlayan kapsamlı tanıtımlar gerçekleştirecek.

“Her fincanda amacımıza yaklaşıyoruz”

Türkiye’de Türk kahvesi denince akla gelen ilk markalardan biri olduklarını belirten Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, bu kültürü dünyaya yaymak için yıllardır var güçleriyle çalıştıklarını söyledi. ‘Dünyaya Türk Kahvesini Sevdiren Marka: Arzum OKKA!’ diyerek başta Amerika olmak üzere dünyanın pek çok noktasında Türk kahvesi kültürünü tanıtmak için başarılı projelere imza attıklarını hatırlatan Kolbaşı şöyle konuştu: “Bu noktada bizimle aynı paydada buluşan Turkish Coffee Lady Vakfı ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğini çok önemsiyoruz. Kavrulma derecesi, pişirilmesi, sunumu, geleneksel ve ideal lezzetiyle dünyanın neresine giderseniz gidin aynı eşsiz Türk kahvesi deneyimini yaşatan Arzum OKKA aracılığıyla bugüne kadar on binlerce kişiyi bu muhteşem tat ve kültürle buluşturduğumuz için mutluyuz. Dünyanın farklı noktalarında içilen her bir fincan Türk kahvesi bizi amacımıza bir adım daha yaklaştırıyor. Turkish Coffee Lady Vakfı ile bundan sonra da sürdüreceğimiz iş birliğimizle ulaşabildiğimiz her yerde, farklı kültürlerden insanlara Türk kahvesi kültürünü tanıtmaya devam edeceğiz.” 

Global gösterimlerde Türk kahvesi keyfi Arzum OKKA ile zenginleşecek

Arzum OKKA, kadın girişimciliğini güçlendirmeye yönelik çalışmalar da yapan Turkish Coffee Lady Vakfı’nın çektiği ‘Başlangıç: Anadolu’nun Türk Kahveleri Öyküleri’ belgeselinin ana sponsorları arasında yer alıyor. Belgeselin tanıtım turunda, Amerika’da 6 eyalet gezilecek ve kahveseverler Arzum OKKA ile yapılan bol köpüklü, enfes Türk kahvesi ile buluşturulacak. 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü’nde gösterime girmesi planlanan yaklaşık bir saat uzunluğundaki belgesel, New York, Washington, Boston, Los Angeles, Las Vegas ve San Francisco gibi şehirlerde mikro art sanatçısı Hasan Kale’nin kahve ile gerçekleşecek sanat gösterileriyle tanıtılacak. 

Türk Kahvesi New York Times ve Facebook for Business’da 

Türk kahvesi kültürü, Turkish Coffee Lady markası ile Facebook for Business işbirliğinde çekilen bir program aracılığıyla yakın zamanda 3 milyondan fazla izleme alırken, dünyanın en prestijli gazetelerinden New York Times’da da özel olarak tanıtıldı. Yabancı basın tarafından şimdiden ilgi gören belgeseli hayata geçiren markanın kurucusu Gizem Şalcıgil White, 2009 yılından beri yurtdışında Türk kahvesinin gönüllü elçiliğini yapan ödüllü gastro diplomasi projesi Turkish Coffee Truck (Gezici Türk Kahvesi Evi) ile Amerika, Kanada ve Avrupa’nın farklı ülkelerinde yabancı toplumları Türk kahvesi ile buluşturuyor. 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*