“Amacımız 2025 yılına kadar dünyada yılda 2 milyar kişinin hayatını iyileştirmek”

Philips Kişisel Sağlık Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Pazarlama Direktörü, Philips Kişisel Sağlık Türkiye Ülke Müdürü Sibel Yıldız: “COVID-19 ile birlikte insanlar uzun bir süre evlerine kapandı ve ev dışında yapılan birçok kişisel bakım zorunlu olarak evde yapılmaya başlandı. Biz de bu dönemde ‘Evde Hayatı Birlikte İyileştiriyoruz’ kampanyasını hayata geçirdik ve onların harekete geçirerek kendilerini iyi hissettirecek önemli kişisel sağlık rutinlerini sürdürmelerini amaçladık.”

Philips Kişisel Sağlık Bölümü son dönemde büyümesini ve gelişimini sürdürüyor. Bu alanda yakın zamandaki faaliyetleriniz ve çalışmalarınızdan söz eder misiniz?

Dünyada 130, Türkiye’de 90 yılı aşkın süredir faaliyet gösteriyor, anne karnından başlayarak, yaşamları boyunca bireylerin daha sağlıklı ve kaliteli bir hayat sürdürebilmeleri için gereken koşulları oluşturmaya katkıda bulunuyoruz. Bir ülkede 90 yıldır var olmak, onun geçmişine tanıklık etmek ve onu iyi tanımak çok önemli. Bu noktada kurucularımızdan ilham alarak anlamlı ürün, hizmet ve yeniliklerimizi Türkiye’de bulunan tüketicilerimizle buluşturmak, topluma değer katan projeler üretmek ve sürdürülebilirlik hedeflerimize ulaşmak gelecek için en büyük motivasyonumuz. Her yaştan insana sağlıklı ve refah bir hayat sunma; sürdürülebilir tüketim ve üretim döngüleri oluşturma vizyonu ile yatırım ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

COVID-19 ile birlikte insanlar uzun bir süre evlerine kapandı ve ev dışında yapılan birçok kişisel bakım zorunlu olarak evde yapılmaya başlandı. Biz de bu dönemde ‘Evde Hayatı Birlikte İyileştiriyoruz’ kampanyasını hayata geçirdik ve onların harekete geçirerek kendilerini iyi hissettirecek önemli kişisel sağlık rutinlerini sürdürmelerini amaçladık. Geliştirdiğimiz kişisel sağlık çözümleri sayesinde hijyen ve kişisel sağlık ihtiyaçlarına da hitap ederek daha iyi görünmeleri ve hissetmelerine yardımcı olduk. ‘Hep birlikte, evde hayatı iyileştirebiliriz’ diyerek sağlıklı ve kaliteli yaşamı destekleyen kadın ve erkek bakım ürünlerinin yanı sıra Philips Avent markamız ile anne-bebek sağlığında farklı çözümler geliştirdik. COVID-19’un ilk dönemlerinde kuaförlerin kapalı olması sonucu kullanıcıları evde kendi kişisel bakımlarını yapabilecekleri çözümlere yönlendirdik. Aynı zamanda, Philips Avent markamız ile anne ve babaların yanında olmaya devam ettik. Uzmanlarla birlikte gerçekleştirdiğimiz sosyal medya canlı yayınları ile anne ve baba adaylarına doğuma hazırlık, emzirme, yenidoğan bakımı konusunda bilgiler vererek, doğum süreci ve sonrası bebek bakımı hakkında aileleri bilinçlendirdik. COVID-19 dönemine özel olarak, e-ticaret alışverişi yapmayı tercih eden anne ve babaların ürünlerle ilgili ön bilgi alabilecekleri, satın alım sonrasında ürünün kullanım özelliklerini öğrenebilecekleri yeni bir tüketici destek hattını oluşturduk.

bilgi

Kişisel Sağlık bakım alanında sunduğunuz ürünler nelerdir?

Kişisel Sağlık alanında kadın ve erkek bakımı, ağız ve diş bakımı ürünlerinin yanı sıra Philips Avent markamız ile anne-bebek sağlığında yenilikçi çözümler sunuyoruz. Güzelliklerinden ödün vermek istemeyenler için IPL teknolojisinden, günlük kullanımın vazgeçilmezi epilatörlere, düzleştiriciden, maşa, saç kurutma ve erkeklerin kullanımı için geliştirdiğimiz tıraş makinelerine kadar geniş bir ürün gamımız mevcut. Philips Avent markamızda ise göğüs pompası, buharlı pişirici, blender, sterilizatör, bebek telsizi, biberon ısıtıcı, biberon, emzik çeşitleri ve emzirme destek ürünleri gibi annelerimizin hayatını kolaylaştıracak ürünlerimiz bulunuyor. 

Tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını ve tüketim alışkanlıklarını anlamak, çok hızlı ve proaktif bir şekilde aksiyon almak gerekiyor. Biz de kullanıcılarımızı dinliyor, isteklerine yanıt verecek ürün ve hizmetlerimiz ile onların hayatlarını iyileştirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu noktada DNA’mızda inovasyon olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Ürünlerimiz, tasarım yarışmalarında her yıl 100’den fazla ödül kazanıyor. 

Teknolojik gelişmelerle birlikte tüketicilerin satın alma tercihlerinin yanı sıra ilgi ve eğilimi de hızla değişiyor. Bu değişimi nasıl görüyorsunuz?

Dijitalleşme ile birlikte insanların satın alma ve tüketim şekli dönüşüyor. Dijitalleşme ve tüketicinin değişen ihtiyaçları alışveriş deneyimine de yeni bir boyut kazandırıyor. Online alışverişin hızlı yükselişi de tüm dünyada olduğu gibi Türkiye perakende ve tüketim ürünleri sektöründe büyük bir beklenti yaratıyor. Dijital teknolojinin, her perakendeciyi dünyanın herhangi bir yerinde internete erişimi olan tüketici ile buluşturma potansiyeline sahip olması bu kanalı daha da önemli kılıyor. COVID-19 sürecinde biz de büyük bir yatırım yaparak tüketiciye doğrudan ulaşmak ve müşteri deneyimini daha iyi hale getirmek hedefiyle online mağazamız http://www.philips.com.tr ‘yi açtık. İlerleyen dönemde önceliğimiz her zaman olduğu gibi kişiselleştirilmiş bir hizmet ve kullanım kolaylığı arayan kullanıcılarımızın hayatlarına dokunan çözümler üretmek olacak.

Pandemi dönemi ile birlikte hangi ürünlere olan eğilim arttı?

COVID-19 nedeniyle evlerimizde kendi kişisel bakım ihtiyaçlarımızı kendimiz karşılamak durumunda kaldık. Bu dönemde en fazla sattığımız ürünlerin başında, ev konforunda uzun süre etkili epilasyon deneyimi sunan lazer epilasyon ve saç-sakal kesme makineleri geliyor.

Kişisel bakım ve sağlık alanında sunulan ürünlerin teknolojileri nasıl değişiyor? Bu alanda önümüzdeki dönemde neler göreceğiz?

Teknolojinin gelişmesi ile kişisel bakım aletleri artık daha pratik ve kullanışlı hale geldi. Hemen hemen her sektörde dijitalleşme ile değişen kullanıcı alışkanlıkları kişisel bakım kategorisinde de karşımıza çıkıyor. Geleneksel yöntemlerin yanı sıra; ileri teknoloji ile çalışan lazer epilasyon cihazları, saç ve sakal şekillendiricileri şimdilerde daha çok rağbet görüyor. Yapay zekâ desteği ile geliştirilen uygulamalar artık hayatımızın her köşesinde yer alıyor. Bu sebeple biz de dijitalleşen dünyada kullanıcılarımıza kullanım kolaylığı sunan, bağlantılı, kişiselleştirilmiş ve hayatlarını iyileştiren inovatif çözümler sunuyoruz.

Perakende tarafında güçlü bir marka olan Philips Türkiye, hızlı bir şekilde online mağaza açmaya karar verdi. Bize bu sürecin nasıl ilerlediğinden bahsedebilir misiniz?

COVID-19 salgınının tüketici davranışlarını önemli ölçüde değiştirirken tüm sektörleri de yeniden şekillendirdiğine şahit oluyoruz. Fiziksel mağazaların COVID-19 nedeniyle geçici olarak hizmete ara verdiği süreçte, online perakendecilerin satış oranlarını arttırdığını ve yeni müşteri kazandıklarını gözlemliyoruz. Dijital teknolojinin, perakende sektörünü dünyanın herhangi bir yerinde internete erişimi olan tüketici ile buluşturma potansiyeline sahip olması bu kanalı daha da önemli kılıyor. Çok kanallı pazarlama ve dijital perakendecilik alanlarına yatırım yaparak iş modellerini yenileyen kurumların ön plana çıkacağını düşünüyoruz. Bu kapsamda Philips Türkiye olarak, Kişisel Sağlık portföyündeki ürünlerimizin satıldığı http://www.philips.com.tr online mağazamız ile müşterilerimize 7/24 hizmet veriyoruz.

Philips özelinde önümüzdeki dönem için nasıl bir yol haritanız olacak?

Amacımız; 2025 yılına kadar dünyada yılda 2 milyar kişinin hayatını iyileştirmek. Bu hedeflerimizi gerçekleştirmek için teknoloji, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik ekseninde şirket olarak değişimlere öncü olmanın yanı sıra en önemli kaynağımız olan çalışanlarımızı da kültür, yetkinlik, yetenek yönetimi ve çalışan deneyimi ile destekliyoruz.

Kişisel ve önleyici sağlık alanında Ar-Ge yatırımlarımız devam ediyor, yakında bu alanda yepyeni inovatif ürün gruplarımızla tüketicilerimizi buluşturmayı hedefliyoruz.

Türkiye’de elde ettiğimiz başarılarımızın önümüzdeki dönemde de devamını sağlayarak, sağlıklı yaşam konusunda öncülük edeceğimiz bir dönem olmasını hedefliyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*