BSH Hausgeräte GmbH, 2020 yılında tarihinin en yüksek yıllık cirosuna ulaştı

BSH’nin 2020 yılında cirosu %5,3 artarak 13,9 milyar Euro’ya ulaştı. Bütün bölgelerde ve ürün kategorilerinde önemli büyüme gerçekleşti. Stratejik sürdürülebilirlik çalışmaları ile 2020'nin sonundan itibaren dünya üzerindeki bütün BSH merkezlerinde CO2 dengelemesi için aksiyon alınıyor.

Avrupa’nın lider ev aletleri üreticisi, önceki yıla göre %5,3 oranında büyüme sağlayarak satış gelirlerinde 13,9 milyar Euro’ya ulaştı. BSH, yerel para birimiyle %8,5 oranında büyüme kaydetti. BSH, 2020’de kaliteli ev aletlerine yönelik küresel talepteki artıştan, ayrıca güçlü markalarından, dijital inovasyonlarından ve güven veren müşteri hizmetlerinden kâr elde etti.

BSH Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Carla Kriwet şunları söylüyor: “2020 BSH’nin rekor kırdığı bir yıl oldu. Çalışanlarımızın üstün çabaları sayesinde küresel salgının yol açtığı zorlukların üstesinden gelmeyi başardık. Evde olmanın ve bize kendimizi iyi hissettiren bir yer niteliğindeki mutfakta olmanın gittikçe daha önemli hale gelmesiyle sektörümüz de bir patlama yaşıyor. Güçlü marka portföyümüz, yenilikçi ürünlerimiz ve dijital çözümlerimiz tüketicilerimizin isteklerini ve beklentilerini karşılamamızı sağladı.”

BSH bütün bölgelerde büyüdü

BSH, yıl boyunca bütün bölgelerde salgının başlarında ortaya çıkan gerilemeyi telafi etmenin ötesine geçerek genel satış gelirlerini önemli ölçüde artırdı.

BSH, geçen yıl Avrupa bölgesinde %4,8 oranında büyüme kaydetti (yerel para birimine göre +%8,6). Şirketin cirosu özellikle Almanya, Büyük Britanya ve Kuzey Avrupa’da dikkate değer ölçüde yükseldi. Dolayısıyla BSH Avrupa’da elektrikli ev aletlerinde en başarılı şirket olmaya devam ediyor ve Home Connect teknolojisi sayesinde sektörün öncü dijital ekosistemini yönetiyor.

Amerika pazarı direncini ortaya koysa da BSH burada ilave pazar payı elde etti. BSH, Amerika bölgesinde önceki yıla kıyasla ortalamanın üzerinde %7,7’lik bir ciro artışı sağladı (yerel para birimine göre +%10,3). Özellikle yüksek kapasiteli buzdolapları ve bulaşık makinelerine yönelik talep büyüdü.

Asya Pasifik / Afrika bölgesindeki iş hacmi önceki yıla göre %5,3 oranında arttı (yerel para birimine göre +%7,7). Çin’de salgının etkileri daha Şubat ayında hissedilmeye başladı. Ancak, Mayıs ayından itibaren yüksek büyüme oranlarıyla birlikte önemli ticari iyileşme başladı ve ilk aylardaki ciro kayıplarının telafi edilmesinin ötesinde başarılı sonuçlar alındı. Özellikle Çin’de bulaşık makinelerinde %34, kurutma makinelerinde %59’dan fazla ciro artışı yaşandı. Çin’in en güçlü yabancı elektrikli ev aletleri üreticisi olan BSH burada ilave pazar payı elde etmeyi başardı. BSH Hindistan ve Afrika’da da büyüme sağladı ve işini gelişmekte olan pazarlarda da ciddi ölçüde genişletmeyi planlıyor.

Bütün ürün kategorileri ve müşteri hizmetleri büyüdü

BSH bütün ürün kategorilerinde önemli büyüme gerçekleştirdi. Pişirme, soğutma ve bulaşık yıkama ürün kategorilerinin her biri %6 oranında net ciro artışı kaydetti (yerel para birimine göre +%8 ile %10 arasında). Otomatik kahve makineleri, mutfak robotları ve elektrik süpürgeleri gibi küçük ev aletlerinin cirosu son derece olumlu bir eğilimle ilerleyerek %9’u aşan oranda büyüme gerçekleştirdi (yerel para birimine göre %12).

Bununla birlikte müşteri hizmetleri yelpazesi son derece olumlu bir şekilde karşılandı ve %8 oranında büyüme sağladı (yerel para birimine göre +%11). Koronavirüs salgını boyunca yaklaşık 50 ülkede 15.000 dolayında BSH müşteri hizmetleri çalışanı ve BSH hizmet ortağı, tüketicilerin yardımına koştu.

2020 sonunda BSH’nin çalışan sayısı önceki yıla kıyasla yaklaşık %3 artışla 60.000 oldu. 

Araştırma ve Geliştirme giderleri değişmedi

BSH büyük yatırım projelerine 2020’de planladığı şekilde devam etti. Tüketici merkezli inovasyonlar, loT çözümleri (nesnelerin interneti) ve tüm değer katan zincirin dijitalleşmesi alanlarındaki Araştırma ve Geliştirme faaliyetlerine yoğunlaşıyor.

2020’de 708 milyon Euro tutarında olan araştırma ve geliştirme giderleri önceki yılın giderleriyle aynı düzeyde seyretti ve toplam satış gelirlerinin %5,1’ine karşılık geldi.

BSH, çevrimiçi perakende sektöründe büyüyor ve bağlantılı ev aletlerinde öncü dijital şirket olarak konumunu güçlendiriyor

BSH’nin çevrimiçi iş birimi geçtiğimiz yıl %25 oranında büyüdü. Tüketiciler tavsiye almak ve en uygun aleti evlerinden rahatça seçmek için BSH markasının internet siteleri gibi çevrimiçi araçları gittikçe daha fazla kullanıyor.

Home Connect dijital ekosistemi, 2020 yılında BSH’nin hem bağlantılı ev aletleri alanında hem de gelecek odaklı yapay zeka kullanımında lider tedarikçi konumunu daha da yaygınlaştırmasına destek verdi. Tüketiciler Home Connect uygulamasını kullanarak buzdolaplarında ne olduğunu evde değilken de görebiliyor. Dijital bulaşık makineleri bireysel tüketici gereksinimleri doğrultusunda çalışma süresini ve enerji tüketimini optimize ediyor. Çamaşır makineleri yıkama sırasında çamaşırların ağırlığını belirleyerek su ve enerji tüketimini en aza indiriyor. Son olarak, 2020 yılında piyasaya sürülen yenilikçi mutfak robotu Cookit, Bulut’tan indirilen otomatik pişirme programları ile güven aşılıyor. Bu robot önümüzdeki yazdan itibaren tüketicilerin Home Connect uygulamasında kendi benzersiz yemek tariflerini oluşturmasını da sağlayacak. Bu nesnelerin interneti (IoT) çözümlerinin hepsi BSH’nin yeni tam bağlantılı bütün ev aletleriyle kullanılabiliyor.

BSH müşteri hizmetleri, bağlantılı ev aletlerini uzaktan tanılama için de kullanıyor ve bu sayede gelecekte yapay zekanın yardımıyla proaktif bakım uygulanması planlanıyor. Tüketiciler için bu, tamir gereksinimini ortadan kaldıran ya da tamir maliyetlerini önemli ölçüde azaltan, tam anlamıyla yeni bir hizmet deneyimi anlamına geliyor.

BSH stratejik sürdürülebilirlik çabalarını güçlendiriyor

BSH etkili sürdürülebilirlik yolculuğunda 2020’nin son döneminde yeni bir dönüm noktasına ulaştı.

Dünya üzerindeki bütün BSH üretim, geliştirme ve yönetim merkezleri CO2 dengelemesi sağlıyor. Bu, kendi yenilenebilir enerji üretimini yaygınlaştırmayı ve çevre dostu elektrik satın almayı içeren, daha çok binalar ve fabrikalardaki enerji verimliliği alanında alınan önlemler sayesinde sağlanıyor.

BSH geri kalan kaçınılmaz CO₂ salınımlarını, seçtiği iklim koruma projeleriyle telafi ediyor. BSH şu anda 10 GWh olan kendi üretimi yeşil enerji miktarını 2030 yılına kadar beş katına çıkarmayı hedefliyor.

Sürdürülebilirliğin BSH için vazgeçilmez olduğu belirten Carla Kriwet şunları söylüyor: “Enerji verimliliğine ek olarak döngüsel ekonomi önlemlerimiz de BSH sürdürülebilirlik stratejisinin uygulanmasına önemli katkı sağlıyor. Aletlerimizde kullanılan bileşenlerin malzemeleri, ambalajı ve yeniden kullanılabilirliği, geliştirme döngüsünün en başından itibaren sürdürülebilirlik için tasarlanmalı. Eş zamanlı olarak aletlerimizi sürdürülebilir iş modelleriyle yenileyerek döngüsel ekonomiyi de güçlendirmiş oluyoruz.”

Bütün bunların yanında BM Dünya Gıda Programı ile iş birliği içinde çalışan BSH, sağlıklı yemek pişirme konusundaki uzmanlığı ile katkıda bulunuyor ve açlığın olmadığı bir dünya için çalışıyor. BSH ile Joblinge iş piyasası kuruluşu arasındaki ortaklık, gençlerin eğitime ve işgücü piyasalarına ulaşmasına olanak tanıyor.

2021’e bakış

BSH’nin 2021 hedefleri hakkında konuşan Carla Kriwet şunları söylüyor: “Devam eden salgın nedeniyle bu yıl da ekonominin tamamında belirsizlikler olacak. Küresel varlığımız ve tüketicilerimize yakınlığımızla iyi bir konumdayız ve Home Connect sayesinde tüketicilerimizin isteklerini en iyi şekilde yerine getirmekle kalmayacağız, aynı zamanda kaynakları da koruyacağız. Geçen yıldaki olumlu gelişmeleri 2021’de de sürdürebileceğimizden eminim.”

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*