Türkbesd: “Tüm ekosistemin gözden geçirilmesini gerektirmektedir”

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği Nisan 2020 Beyaz Dünya Özet Bülteni'ni yayınladı ve sektörle ilgili detayları paylaştı.

Vector concept illustration of smart house, internet of things, wireless digital technologies to manage household appliances. Background with kitchen stove, refrigerator and blue virtual interface

İnsan hayatını tehdit eden Covid-19 pandemisi, dünya çapında yürürlükte olan sokağa çıkma ve hareket kısıtlamaları ile birlikte iş hayatımızda da önemli zorluklara yol açıyor. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği olarak firmalarımızla, bu zorlu koşullarda müşterilerimizi mağdur etmemek adına var gücümüzle çalışıyoruz. Beyaz eşya sektörü, gıda hazırlama, saklama, hijyen ve temizlik gibi temel ihtiyaçları karşılıyor. Bu nedenle öncelikle üretim tesislerimizde, mağaza, bayi, servis ve ofislerimizde bulaşma riskini en aza indirecek şekilde önlemleri alırken; ürün ve servis ihtiyaçlarını aksatmamak için azami gayret gösteriyoruz. TÜRKBESD üyeleri olarak en önemli önceliğimiz tüm paydaşlarımızın, toplumumuzun sağlığını korumaktır. Bu konuda büyük bir sorumluluk duygusuyla hareket etmekteyiz.

Üyelerimiz, Covid-19 ile ön saflarda özveriyle mücadele eden sağlık personelimize destek olmak için çeşitli kampanyalar yürütmektedir. Pandeminin yol açtığı kısıtlamalar ve olumsuzluklara karşı el birliği ile mücadele edeceğiz. Krizin satışlar üzerindeki etkilerini Nisan ayı itibarı ile daha dramatik şekilde hissetmeye başladık. Altı ana ürün grubunda iç satışlarımız Nisan ayında bir önceki yıl aynı döneme kıyasla yüzde 11 oranında daraldı. Türkiye beyaz eşya sektörünün ihracatının yüzde 75’ini gerçekleştirdiği Avrupa ülkelerinin pandemiden ağır şekilde etkilenmeleri ve hayatın neredeyse tamamen durması satışlara yansıdı. Nisan ayında ihracatımız, Nisan 2019’a göre yüzde 49 oranında daraldı. Ocak-Nisan dönemine baktığımızda ise iç satışlarımız bir önceki yıl aynı döneme göre yüzde 5 oranında artmış durumda. İhracatta ise geçen yıl aynı döneme göre yüzde 11’lik bir daralma söz konusu oldu. Covid-19 pandemisinin ülkemize Avrupa ülkelerinden daha sonra ulaşması ve devletimizin başarılı pandemi yönetimi sayesinde Türkiye satışlarımız, krizden diğer ülkelere kıyasla daha az etkilendi. Ülkemizin lokomotif sektörlerinden olan beyaz eşya sektörünün krizden zarar görmemesi adına devletimizin, ÖTV sıfırlanması, Temmuz ayına alınan Geri Kazanım Katılım Payı (GEKAP) ödemelerinin 1 yıl ertelenmesi gibi sağlayacağı çeşitli destekler çok kıymetli olacaktır.

Tüm iş planlarımızı değiştiren Corona krizi; üretimden, satış ve pazarlamaya, servis hizmetlerinden tedarik zincirine tüm ekosistemin gözden geçirilmesini gerektirmektedir. Güçlü bir Ar-Ge’ye ve esnek bir üretim anlayışına sahip olan Türkiye Beyaz Eşya sektörünün bu süreçten daha da güçlenerek çıkacağını yürekten inanıyorum. Beyaz eşya üretiminde Çin’den sonra dünyanın ikinci büyük merkez konumundaki ülkemiz için gelecek dönemde yeni fırsatlar söz konusu olabilir.

Dört Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Makinası, Bulaşık Makinesi, Fırın)

ÜRETİM

                                    Nisan 2020       Nisan 2019

Adet / Yıl                   929.864             2.118.359

Yüzde değişim           -%56

                                    Ocak-Nisan 2020      Ocak-Nisan 2019

Adet / Yıl                   6.393.551                   7.841.638

Yüzde değişim           -%18

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İÇ SATIŞ

                                    Nisan 2020       Nisan 2019

Adet / Yıl                   405.123             469.508

Yüzde değişim           -%14

                                    Ocak-Nisan 2020      Ocak-Nisan 2019

Adet / Yıl                   1.790.818                   1.834.494

Yüzde değişim           -%2

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İHRACAT

                                    Nisan 2020       Nisan 2019

Adet / Yıl                   732.123             1.527.625

Yüzde değişim           -%52

                                    Ocak-Nisan 2020      Ocak-Nisan 2019

Adet / Yıl                   4.858.293                   5.693.868

Yüzde değişim           -%15

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İTHALAT

                                    Nisan 2020       Nisan 2019

Adet / Yıl                   10.698               10.463

Yüzde değişim           %2

                                    Ocak-Nisan 2020      Ocak-Nisan 2019

Adet / Yıl                   52.133                        56.626

Yüzde değişim           -%8

————– —————– ——————- ———————- —————————-

Altı Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Mak., Bulaşık Mak., Fırın, Derin Dondurucu, Kurutucu)

ÜRETİM

                                    Nisan 2020       Nisan 2019

Adet / Yıl                   1.126.999          2.364.782

Yüzde değişim           -%52

                                    Ocak-Nisan 2020      Ocak-Nisan 2019

Adet / Yıl                   7.615.370                   8.855.709

Yüzde değişim           -%14

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İÇ SATIŞ

                                    Nisan 2020       Nisan 2019

Adet / Yıl                   549.752             620.333

Yüzde değişim           -%11

                                    Ocak-Nisan 2020      Ocak-Nisan 2019

Adet / Yıl                   2.230.337                   2.131.436

Yüzde değişim           %5

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İHRACAT

                                    Nisan 2020       Nisan 2019

Adet / Yıl                   847.367             1.658.927

Yüzde değişim           -%49

                                    Ocak-Nisan 2020      Ocak-Nisan 2019

Adet / Yıl                   5.756.370                   6.438.689

Yüzde değişim           -%11

————– —————– ——————- ———————- —————————-

İTHALAT

                                    Nisan 2020       Nisan 2019

Adet / Yıl                   46.745               50.443

Yüzde değişim           –%7

                                    Ocak-Nisan 2020      Ocak-Nisan 2019

Adet / Yıl                   166.459                      163.495

Yüzde değişim           %2

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*