BEYPER, TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer’i ziyaret etti

Kısa adı BEYPER olan Beyaz Eşya Perakendeciler Derneği yönetim kurulu üyeleri Beyaz eşya sektörü çatı kuruluşu olan TÜRKBESD ‘in Başkanı Can Dinçer’i Arçelik Genel Merkezinde ziyaret etti.

Kısa adı BEYPER olan Beyaz Eşya Perakendeciler Derneği yönetim kurulu üyeleri Beyaz eşya sektörü çatı kuruluşu olan TÜRKBESD ‘in Başkanı Can Dinçer’i Arçelik Genel Merkezinde ziyaret etti.

Ziyaret ‘e BEYPER Başkanı Ali Yıldız, yönetim kurulu üyelerinden Faruk Seydan, Taner İnci, Zafer Parmaksız ve Yıldırım Söylemez katılırken, Arçelik’ten de Beko Satış Direktörü Arel Atakol, Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi, Arçelik Satış Direktörü Oğuzkan Şatıroğlu ve Arçelik Sürdürülebilirlik ve Resmi İlişkiler Direktörü Fatih Özkadı iştirak etti.

Ziyaret sırasında BEYPER Başkanı Ali Yıldız, beyaz eşya perakendeciliğinin son günlerde yaşadığı sıkıntılara değinirken, ortak hareket etmenin faydalarını de belirtti.

Ali Yıldız şunları söyledi; “Geçen yıl İstanbul’daki üç AVM’de bulunan mağazaların ortak hareket etmesi ile kiraları döviz cinsinden TL’ye çevirmeyi başardık. Ortak hareket etmenin gücüne inanıyoruz.  Son günlerde yaşadığımız haksız rekabet sorunları ve sektöre insan kaynağı yetiştirilmesi konusunda ortak hareket etmek için TÜRKBESD ‘i ziyaret etmek istedik, bizleri kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz”

BEYPER Başkan Yardımcısı aynı zamanda Üsküdar Arçelik Bayisi Faruk Seydan ise şunları söyledi;

TÜRKBESD olarak ve siz değerli Direktörlerin katılımı ile bizi kabul ettiğiniz için çok mutluyuz ve gururluyuz. BEYPER, Rahmetli Şahin Mersin ve Babamlar tarafından kurulmuştu, şimdi ikinci kuşak olarak bizler devam ettiriyoruz. Derneğimizi kendi imkânlarımız ile bugünlere kadar getirdik, sizlerden şunu istiyoruz TÜRKBESD olarak sanayici olmanızdan dolayı çok büyük bir gücünüz var bunu zaten biliyor ve görüyoruz ama birde işin, sizi sokakta temsil eden BEYPER tarafı var. Asıl ürünleri satan, tüketiciye değen bayiler tarafı, bu sebepten dolayı TÜRKBESD ‘in önderliğinde ve sizin uygun gördüğünüz şekilde bizi de sistemin içinde desteklemenizi ve bayilerinizi BEYPER’e katılmaları için teşvik etmenizi rica ediyor, desteğinizi bekliyoruz. Özellikle Koç grubunun bayileri ne kadar çok olursa aramızda, dışardaki etki alanımız daha yüksek olacaktır.

Daha sonra TÜRKBESD Başkanı ve Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, Bayiliğin önemi ve BEYPER’in talepleri konusunda şöyle konuştu;

Bayilik sistemini ben Türkiye dışında hiçbir yerde görmedim, işim gereği 80’den fazla ülkeye gittim geldim böyle bir sistem yok, bu sistem biraz Türk kültürü ile ilgili dolayısı ile bu kültürün yaşaması ve sistemin korunması çok önemli. Eskiden mahallede bir bakkalımız vardı. Ben hayatım boyunca onlarla yaşadığım güzel anıları unutamıyorum, onları kaybettikçe daha değişik bir kültür ortaya çıkıyor. Mahalledeki bayimiz müşterisi ile olan ilişkisini kaybettikçe sosyal anlamda ve kültürel anlamında daha geri gideceğimizi düşünenlerdenim. Gittiğim bir konferans sırasında İspanyol bir yazarın konuşmasını dinlemiştim, Amazon’un fikir babasının bizim Kapalı Çarşı olduğunu söylüyor. Türkiye’de de gidin dünyanın ilk AVM’si olan Kapalı Çarşı’ya, Amazon’dan sadece dijital anlamda farkı var.

Kısaca üreticisi ve perakendecisi ile birlik olup bu ekosistemde daha faydalı işler yapılması gerekli, biz şirket olarak 64 yıldan beri bu sistemle çalışmışız. Şirket olarak yönetim kurullarında rakamlar, çeşitli konular konuşuruz ama konuştuğumuz en önemli konu “o bayi ne oldu, o bayinin evladı ne oldu, çocuğu iyi mi?” işte biz bunları konuşuruz. Koç ailesi üyeleri birçok bayimizi tek tek tanıyor, en son 65’inci yıl ödüllerini verdik. 3’üncü nesil var artık işin başında muazzam bir şey bu, insan odaklı bir iş yani.

Anadolu’da bayilerimizi ziyaret ettiğimizde onlardan dinlediğimiz şey, Vehbi Bey bizi ziyaret etti, şurada yattı, şurada kahvaltı yaptı şeklinde anılarını anlatıyorlar. İşin en keyifli kısmı işte bu.

Can Dinçer olarak Arçelik te 25 yıllık bir geçmişim var, farklı bölümler de çalıştıktan sonra 2015’ten itibaren arkadaşlarım ile birlikte Türkiye organizasyonunu, tek çatı altında bütün markaların tedarik zincirini ve servisini yönetiyoruz.

Perakendecilerin sorunlarını biliyor, bu problemleri ortak platformlarda çözebileceğimizi düşünüyorum. Bu manada Arçelik Bayilerinin de derneğinize katılmaları için tavsiyelerimiz olacaktır. Kredi kart komisyonları ve İnternet satışları siz Perakendeciler için çok önemli bir problem.  Özellikle Kredi Kartları ve İnternet konusunda rekabeti koruyacak bir şekilde Devletimizin gerekli düzenlemeleri yapacağına inanıyoruz, çünkü ortada haksız bir rekabet var,ortak bir akılla çözülebilecek bir konu bu.

Son olarak,   2020 senesini nasıl görüyorsunuz?  Sorusuna Dinçer şöyle yanıt verdi: “Bu dönemde süslü laflar etmek çok gerçekçi olmayacak, gerek Türkiye gerek Dünya ekonomisinde kritik bir dönem. Türkiye büyüyecek ya da Beyaz eşya sektörü büyüyecek ya da küçülecek diye bir şey söylemek için erken, biraz daha zaman geçmesi lazım.

TÜRKBESD olarak biz 2019 senesine başlarken bu kadar daralma beklemiyorduk. ÖTV ye rağmen Beyaz eşya sektörü ilk 9 ayda adet bazında % 10 daraldı.

Beyaz eşya sektörü Türkiye’de cari fazla veren bir sektör, markaları ile ihracata katkısı çok büyük. Dünyanın her yerinde Ar-GE si olan ve inovasyon yapan bir sektör ve üretimde Dünyada Çin’den sonra ikinci sırada olan bir ülkeyiz. Biz şunu söylüyoruz madem cari fazla veren bir sektörüz, üreticisi, perakendecisi ve yan sanayicisi ile bu sektörü korumak gerekir. Algı anlamında sektörümüz maalesef gerektiği yerde değil hep birlikte bu algıyı değiştirip sektörümüzü yukarlara taşımamız gerekiyor. Bu konuda pozitif gelişmeler oluşuyor daha iyi olacak buna inanıyorum.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*