Yatırımlar ve tüketicilerin kaliteli ürün beklentisi pazarı hızlı büyütüyor

Groupe SEB Pazarlama Direktörü Ege Pekkınran

Küçük ev aletleri sektöründe kahve makineleri kategorisinin son dönemdeki gelişimi hakkında neler düşünüyorsunuz?

Gün geçtikçe gelişen ve büyüyen kahve pazarındaki gelişmeler TEFAL ailesi olarak bizi sevindirirken aynı zaman da heyecanlandırıyor. Ocak-Haziran döneminde içecek pazarı küçük ev aletleri (KEA) sektörünün üzerinde bir büyüme gösterdiğini görüyoruz. Tüm KEA pazarının büyümesinin yaklaşık %20’sini Türk kahve makineleri oluşturuyor. Bu gerçekten sektör için çok ciddi bir gelişme. Hem markaların yaptığı yatırımlar hem de tüketicilerin kaliteli ürün beklentisi pazarın hızlı büyümesindeki en büyük etken olduğunu gözlemliyoruz.

Pazarın cirosal ve adetsel olarak büyüklüğü nedir? Sizin Pazar içerisindeki konumunuz nedir?

Son dönemde içecek pazarı, KEA pazarının süpürgeden sonra en büyük kategorisi haline geldi. Tefal olarak bu büyümeye kayıtsız kalmadık ve 2019 yılında ilk otomatik Türk Kahve makinemiz olan Köpüklüm’ün lansmanını gerçekleştirdik. Tefal Köpüklüm kısa sürede, özellikle Tefal Shop’larda çok ciddi satış rakamları elde ederek pazardaki yerini aldı.

Şirket / Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?

Groupe SEB olarak; Tefal, Krups ve WMF markalarımız ile Türk kahve makinesi, filtre kahve makinesi, tam otomatik espresso ve kapsül makineleri ile tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilen en geniş ürün gamına sahibiz. 2019 yılında gerçekleştirdiğimiz TEFAL Köpüklüm lansmanımız ile tüketicilerimize mükemmel ve dengeli Türk kahvesi sunduk. İster közde ister normal pişirme opsiyonlarına sahip olan Köpüklüm, şık ve benzersiz tasarımı ile kısa sürede mutfakların ve pazarın vazgeçilmezleri arasında yerini aldı. 2017 yılında Groupe SEB bünyesine katılan WMF markamız ile de tüketicilere yüksek kaliteli Alman tasarımı ile filtre kahve ve espresso makineleri sunuyoruz. Piyasadan farklı olarak KITCHENminis® serisi, tek ya da iki kişilik mutfaklar için kompakt tasarımıyla az yer kaplayıp enerji tasarrufu sağlarken bakır ve grafit gibi renk seçenekleriyle mutfaklara şıklık katıyor.

Bu kategoride özelinde yaptığınız Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Son yıllarda içecek sektöründeki büyüme ve özellikle Türk kahve makinesinin gelişimi TEFAL olarak odağımızı bu kategoriye daha çok çevirmemizi sağladı. Yaklaşık 1,5 yıl gibi bir sürede Köpüklüm ürünümüzü sıfırdan tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Şimdi tüm odağımız; ürün gamımızı geliştirerek yeni ürünleri piyasaya sunmak. Tefal’in yaratıcı DNA’sına uygun ürünleri en kısa sürede tüketicilerimiz ile buluşturmayı hedefliyoruz.

Önümüzdeki dönemde kahve kategorisinde tüketicileri neler bekliyor?

Türk kahvesinin gerçekten kendine özgü ve benzersiz bir tadı var. Öncelikler ne olursa olsun tüketicimizin en önemli beklentisi bu tadı elde etmek. İleriki dönemde geliştirilecek tüm ürünlerde yine ilk önceliğimiz “tat” olurken ikinci önceliğimiz ise; “tasarım” olacak. Türk tüketiciler tarafından özellikle Türk kahve makinelerinin mutfak tezgahında konumlandırılması tasarımın öne plana çıkmasını sağlayan bir unsur oluyor. Ayrıca kullanım kolaylığı, temizleme kolaylığı ve geniş fincan kapasitesi de öne çıkan detaylar olarak tüketicilerin seçimlerini etkiliyor. Biz de tüm bu ayrıntıları dikkate alarak yeni ürün gamımızı geliştireceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*