Teka olarak müşteri deneyimi noktasında fark yaratmaya çalışıyoruz

“2018 yılında başlattığımız Ar-Ge yatırımlı 200 yeni ürünü bir araya getiren geniş çaplı bir ürün gamı yenilenmesi hayata geçirdik. Tasarım ve özellik bakımından iyileştiren yeni bir endüstriyel platform üzerinde odaklanarak son iki yıldır Ar-Ge’ye büyük miktarda yatırım yaparak Avrupa’da tasarlanan ve geliştirilen ürünlerimizi müşterilerimizin beğenisine sunduk.”

Teka Türkiye CCO Kıvanç Işık

Bir Alman markası olan ve dünya ile Türkiye’de beyaz eşya sektörünün en önemli markalarından biri olan Teka’nın son dönemdeki çalışmalarından genel olarak bahseder misiniz?

2019 yılında Teka olarak yeni bir döneme, gelişim değişim sürecinde ilerliyoruz. Nisan itibariyle logomuz ve yenilenmiş yüzümüzle, tüketicimizle temasımızı arttırdık. Bu süreçteki ilk amacımız; tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılayarak, yıllardır inşa ettiğimiz marka algımızı daha da güçlendirerek; güvene dayalı, samimi bir ilişki yaratıp bunu geniş kitlelere ulaştırmaktı. Tüketicilerimizin mutfaklarına ruh katmak ve hayatı yaşamaya değer kılan anlamlı anlar yaratmak; süreçte ön planda tuttuğumuz vizyonumuz oldu.

Şirketin Türkiye’deki yapılanması nasıl? Nasıl bir ekip ve sistem ile müşterilerinize hizmet sunuyorsunuz?

90 yılı aşkın sektör deneyimimizle ankastre mutfak aletlerindeki uzmanlığımız ve banyo çözümleri konusunda da üretim ve pazarlama faaliyetlerini yürüten çok uluslu, tarihi Almanya’da başlayan, şu anda merkezi Madrid/İspanya’da olan Avrupa’nın öncü ve iddialı bir markasıyız. Avrupa, Asya ve Amerika kıtalarında 57 ülkedeki iştirakımız ve 15 fabrikamız ile 116 ülkede faaliyet göstermekteyiz. Tüm dünyada 100 milyondan fazla kullanıcının evine hizmet sunuyoruz. Türkiye’de ise 30 yılı aşkın sektör deneyimi ile Çerkezköy ve İzmir’deki üretimlerimizi iç pazar ve tüm dünya ülkelerine sunuyoruz.

400 aşkın çalışan sayımızla birlikte, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak hizmet ve servisi ön planda tutan bir misyon üstleniyoruz. En büyük mutluluk kaynaklarımızdan biri de, işimiz ve ürünlerimize duyduğumuz tutku. Kullanıcılarımıza mümkün olan en iyi deneyimi sunabilmek için mutfak dünyasını yoğun bir şekilde yaşıyoruz. Uzmanlığımızla tasarladığımız mutfak cihazlarımız sayesinde, sevdikleriyle en benzersiz anları paylaşan kullanıcılarımızla aynı duygu paydasında buluşuyoruz. Bu konuda edindiğimiz güvenilirliğin sonsuz bir değer olduğuna inanıyoruz.

Türkiye’den farklı ülkelere de Teka ürünleri ihraç ediliyor. Hangi pazarlar ya da ülkeler ön plana çıkıyor?

TEKA Türkiye olarak; sadece iç pazarda değil, dünya çapında 18 ülkenin de sorumluluğunu üstleniyoruz. Bağımsız Devletler Topluluğu ülkeleri (CIS), Körfez Ülkeleri (GCC) ve Orta Doğu ile Kuzey Afrika (MENA) bölgelerinde, bu pazarların dinamiğine göre stratejilerimizi oluştururken, küresel markamızın hedef uygun yerel çalışmalarına da odaklanıyoruz. Tüketicilerimiz için cihaz satmaktan öte benzersiz duyguları deneyimlemeyi ve yansıtmayı amaçlıyoruz. Müşteri deneyimi noktasında fark yaratmaya, satış sonrasında da hizmetlerimizi geliştirerek memnuniyeti artırmak için sürekli çalışıyoruz.

Teka özellikle ankastre ürünler konusunda ciddi yatırımlar yapan, öncü bir şirket. Bu alandaki genel yaklaşımınız ve yatırımlarınızdan bahseder misiniz?

2018 yılında başlattığımız Ar-Ge yatırımlı 200 yeni ürünü bir araya getiren geniş çaplı bir ürün gamı yenilenmesi hayata geçirdik. Tasarım ve özellik bakımından iyileştiren yeni bir endüstriyel platform üzerinde odaklanarak son iki yıldır Ar-Ge’ye büyük miktarda yatırım yaparak Avrupa’da tasarlanan ve geliştirilen ürünlerimizi müşterilerimizin beğenisine sunduk.

Bu en yeni ürün yelpazesinde sunulan tüm fırın, ocak ve davlumbazlar özellikleri bakımından inovasyonda niteliksel bir sıçramayı temsil ediyor. Hassas kontrollü, kendini temizleyen, en düşük enerji tüketimi sağlayan ve kullanıcı dostu bir ürün serisi olarak kullanıcılarımıza benzersiz bir deneyim sunuyoruz. DualClean kendi kendine fırın temizleme sistemi, yeni EcoPower motorlarının davlumbazlara dahil edilmesi ve MultiSlider dokunmatik kontroller gibi yeni işlevler yeni ürünlerimizdeki gelişmelerden sadece birkaçı oldu. Düşük enerji tüketimi, inovasyon kolay temizlenebilme ve ergonomik kullanım sağlayan özellikler ile ön planda olan Easy, Total ve Maestro serilerimizle; müşterilerimize her ihtiyaca yönelik ürünler sunuyoruz.

Easy, sadeliği ve kolaylığı tercih edenlere.

Total, ailesi için birden çok seçeneğe ihtiyacı

olanlara. Maestro, herkes gibi olmak istemeyenlere.

Dijitalleşme ve endüstri 4.0 son dönemin en popüler konuları arasında. Sizin şirket olarak bu alanlara bakış açınız ve yaklaşımlarınız nasıldır?

Süreçlerimizin, farklı bakış açısı noktalarından daha iyi olması için Dijitalleşme ve Endüstri 4.0’a önem veriyoruz ve bu yönde projelerimiz devam ediyor. Örnek vermek gerekirse, pazarın ve müşterilerin ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilmek için tedarik ve üretim süreçlerimizi ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) sistemimiz üzerinden entegre bir şekilde yürütüyoruz. Bu sistemi Endüstri 4.0 projemiz ile entegre etmek bir sonraki adımımız.

• Üretim tesislerimizde malzeme ve ürün hareketlerini Endüstri 4.0 kapsamında RFID teknolojilerinin takibi • Süreçlerimize yönelik anlık verileri toplayıp değerlendirerek üretkenliğimizi ve verimliliğimizi artırmak

• Müşteri talep ve siparişlerine en optimum sürede cevap verebilmek için stoklarımızı anlık takip edebilmek

Çalışanlarımızın yetkili olduğu operasyonlarda çalışma izni verecek sistemi kurgulayarak çalışan iş güvenliğini artırmak gibi farklı hedeflere yönelik projelerimiz mevcut.

Satış sonrası hizmet konusunda da farklı bir süreç izliyorsunuz. Son dönemde bu alanda şirket içerisinde bir değişiklik de yapıldı. Bu süreçten genel olarak bahseder misiniz?

Teka olarak, müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tutuyoruz. Bu amaç doğrultusunda, tüketicilerimize daha iyi hizmet verebilmek için Ağustos ayı itibariyle, satış satış sonrası hizmetlerimiz yeni iş ortağımız tarafından yürütülmeye başlanmıştır. Bu iş birliğindeki asıl odağımız iş ortaklarımız ve müşterilerimizin memnuniyeti olduğu için hizmet kalitemizi tüketici odaklı ve en optimum sürelerde hizmet verecek şekilde daha da arttırarak yolumuza devam ettiriyoruz. Yeni servis yönetim programı entegrasyonu ile önümüzdeki dönemde montaj ve onarım bildirim taleplerini online olarak takip edebileceğiz, satış sonrası hizmetlerde, kolay erişim ve geri bildirimleri kolaylaştırmak amacıyla kapsamı geliştirilmiş yeni Çağrı Merkezi numaraları tanımladık. Bu şekilde müşteri dostu servis anlayışımızı yaygınlaştırmayı amaçlıyoruz. Kolay erişimin haricide, müşterilerimizin aldığı hizmet ve servisi memnuniyetini ölçüp hızlı aksiyon almak amacıyla anket sistemimizi geliştirdik. Yeni dönemde müşterilerimizin uçtan uca deneyimlerini ölçmek için NPS’i (Net Promoter Score) kullanacağız. Yeni servis hizmetimizle birlikte, doğru zamanda ve en uygun maliyetle uçtan uca hizmet verecek şekilde yatırımlarımızı arttırıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*