10 milyar dolarlık sektörün pazar liderleri, Zuchex 2019’da buluşuyor

Pazar hacmi 10 milyar dolara ulaşan Türk ev ve mutfak eşyaları sektörünün en büyük ve en köklü buluşması Zuchex, katılımcılardan rekor düzeyde ilgi görüyor. Özellikle Balkanlar, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi gelişmekte olan ihracat pazarlarının büyük alıcılarını çekme başarısı, fuara olan katılımcı ilgisine de yansırken, açılışa 4 ay kala, stand alanlarının %70’i satıldı. Tarsus Turkey tarafından düzenlenen 30. Uluslararası Zuchex Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarı, 12-15 Eylül 2019 tarihlerinde gerçekleşecek.

Bu yıl 30.’su düzenlenen Zuchex’in katılımcıları arasında cam sektöründen Koleksiyon, Arda Cam, Canba; porselen ve seramik sektöründen Kütahya Porselen, Güral Porselen, Tulu Porselen; metal mutfak eşyaları sektöründen Hascevher, Korkmaz, Cem Bialetti, Görgel, Akyıldız; plastik ev gereçleri sektöründen Lux Plastik, Titiz Plastik, Çetin Plastik, Dünya Plastik; bahçe aksesuarları sektöründen Sönmez Plastik, Murat Plastik, Irak Plastik; ev ve mutfak eşyaları ve elektrikli ev aletleri sektöründen İtimat, Asel gibi alanındaki en yeni ürün çeşitlerini sergilemek ve tanıtımını yapmak için hazırlanan pazar lideri tedarikçiler bulunuyor. Fuara 4 ay kala, stand alanlarının %70’inin satışını tamamlayan Zuchex, yine sektörüne umut vaat ediyor.

Geçtiğimiz yıl 472 katılımcı firma ile 104 ülkeden 29.783 profesyonel ziyaretçiyi ağırlayan Zuchex, Türkiye’de gerçekleşen pek çok fuarın aksine, 2018 buluşmasında uluslararası satın almacılar nezdinde %32’lik çarpıcı bir artış gerçekleştirdi. Bu başarıda yüksek bütçelerle harcama yapan Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Avrupalı satın almacıların perakende, toptan ve konaklama sektörlerindeki inovatif ürünleri ithal etmeye yönelmeleri etkili oldu. Yerel ve bölgesel ev ve mutfak eşyaları sektöründeki potansiyelin açık bir göstergesi olan bu artışı, fuara katılan firma yetkililerinin geri bildirimleri de doğruluyor.

Tarsus Turkey Genel Müdürü Zekeriya Aytemur, “Son fuarda elde edilen mükemmel sonuçlara rağmen, hem katılımcılar hem de ziyaretçiler için daha fazla yatırım getirisi sağlamak amacıyla Zuchex 2019’a yenilikler ekliyoruz. Katılımcı ve ziyaretçilerimizin Zuchex 2019’dan en etkili şekilde faydalanabilmeleri için, önceden belirlenen birebir görüşmelerin yer aldığı, özel olarak tasarlanmış Overseas Buyer Programını sektöre sunmaktan büyük heyecan duyuyoruz” dedi. Bu programın Türkiye’de ilk kez Mart ayındaki Ideal Homex 2019 kapsamında uygulandığını, ayrıca dünyadaki pek çok Tarsus Group fuarında başarıyla hayata geçirildiğini belirten Aytemur, hem uluslararası ve hem de büyük yerel satın almacılar açısından fuar ziyaretlerinin, tedarik süreçlerinde önemli bir rol oynadığını vurguladı.

Katılımcı kayıtlarındaki rekor seviyeye dikkat çeken Tarsus Turkey Fuarlar Direktörü Ebru Causey ise açıklamasında, “Türkiye Ev ve Mutfak Eşyaları sektörü, Zuchex’i yerel ve bölgesel pazarlar için doğrudan satış ve pazarlama kanalı olarak kabul edip destekliyor. Sektör firmalarının, tüketici harcamalarının yanı sıra, fuar sırasında gerçekleşecek büyük ölçekli siparişleri güvence altına almaya yönelik artan beklentileri oldukça olumlu” dedi. Causey; en yeni ev eşyaları ürünlerinin böylesine kapsamlı bir şekilde sergilenmesinin, alıcılara tedarik sürecinde eşsiz bir bakış açısı sağlayacağını belirtti.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*