HTS olarak en büyük farkımız tecrübemiz

HTS Genel Müdürü Chibeb İsmail

Faaliyetlerine 2007 yılında başlayan ve bugün farklı sektörlerden 17 markaya hizmet veren HTS Teknik Hizmetler A.Ş., dergimizle gelecek vizyonunu paylaştı. Firma bünyesinde ve sahada olmak üzere 2 gruptan oluşan çalışma kadrosu ve kendisine özel çalışma sistemiyle HTS Beyaz Eşya Bakım ve Onarımı, önümüzdeki dönemde yurt dışı çalışmalarına ağırlık verecek.

Farklı sektörlerden birçok firmaya servis ve satış sonrası alanlarda hizmet veren HTS’nin kuruluşu, hizmet alanları ve genel olarak son dönemdeki yapılanmasından bahseder misiniz?

HTS, 2007 yılında 3 ortakla birlikte kurduğumuz bir firma. Sektörün önemli kuruluşlarından Arçelik’te uzun yıllara dayanan yurt dışı tecrübesinden sonra HTS’yi faaliyete geçirmeye karar verdik. Yurt dışı çalışmalarımız sırasında farklı sistemleri analiz etme ve deneyimleme şansımız olmuştu. İlk aşamada bir firma ile yola çıktık ve süreç içerisinde kendimizi geliştirdik. Şu anda farklı sektörlerden 17 markaya hizmet sunuyoruz. HTS, servis ağlarında olması gereken tüm hizmetleri firmalara sunuyor. Çağrı merkezi, yedek parça, servis yönetimi hizmetleri gibi servis ile ilgili olan tüm noktalarda müşterilerimizin yanındayız. Türkiye genelinde 1.200 noktada servisimiz bulunuyor. 8 kişilik çağrı merkezi ekibimiz yüksek kapasitede 17 markaya birden destek veriyor. Yedek parça depomuzda ise 20 bin civarında farklı ürün bulunuyor. Bunların günlük olarak servis ve sevkiyatlarını yapıyoruz. Ağlarımızda yedek parçayı en önemli unsurumuz olarak görüyoruz. Gelişmiş bir algoritma kullanıyoruz ve hangi yedek parçadan kaç adet stok tutacağımızı biliyoruz. Mevcut programlar ve yazılımlar bütün sektöre hitap ettiği için çok fazla detay içermiyor. Dayanıklı tüketimin yedek parça stoğunda, optimum stoğu ne ölçüde tutacağımızı algoritmalar sayesinde saptayabiliyoruz. Bu da bizi rakiplerimizden ayıran en büyük fark.

Yeni ürünler geldiğinde listeler alıyoruz, bu listeleri dilimize çeviriyoruz ve servislerimiz ile paylaşıyoruz. Servislerimiz ise yazılım üzerinden bütün yedek parçaları, kullanma kılavuzlarını ve ürün ile ilgili tüm dokümanları görebiliyor. Günde 150 noktaya sevkiyat yapıyor, 1.000 adet yedek parça servis ediyoruz. Öte yandan yedek parçanın depolanma süreci de bizim için oldukça önemli. Sistem üzerinden yedek parçalar ile ilgili tüm bilgilere hızlı bir şekilde ulaşıyoruz ve bu durum sevkiyatımızın da hızlanmasını sağlıyor. Bizlere gün içerisinde saat 15.00’a kadar gelen siparişler, aynı gün içerisinde dağıtıma çıkıyor. Ayrıca servislerimiz takıldığı noktada burada bulunan teknik ekibimizden destek alabiliyorlar. Gelen ürünlerin onarımı merkez atölyemizde yapılıyor ve tekrar servise gönderiliyor.

HTS olarak çalışma sisteminizden bahseder misiniz? Sizi rakiplerinizden ayıran temel faktörler nelerdir? Çalıştığınız firmalara hangi avantajları sunuyorsunuz?

Firma olarak en büyük farkımızın tecrübe ve bilinç olduğunu ifade edebilirim. Çalışanlarımızı sektöre yabancı isimlerden seçmiyoruz. Dolayısıyla müşteri karşısında daha etkili olabiliyoruz. Onların tecrübelerine güveniyoruz. Bir diğer avantajımız ise kaliteli ve hızlı hizmet sunmamız. Rakiplerimize gelince, en büyük rakiplerimizin firmalar olduğunu düşünüyorum. Çünkü firmalar tüm bu hizmetleri kendi bünyelerinde de sağlıyorlar. Ancak burada maliyet açısından avantajlı olan yine biziz. Bir sinerji yaratıp o sinerjiyi sürdürdükten sonra maliyetlerde ciddi oranda düşüşler meydana geliyor. Bu sayede firmalar da profesyonel bir hizmet alıyor.

HTS’de kaç kişilik bir ekip var?

Mevcut sistemimizde bulunan çalışanlarımızı iki gruba ayırdık. Şu anda HTS Teknik Hizmetler A.Ş. bünyesinde 25 kişilik bir ekip aktif olarak çalışıyor. Bir de farklı bir şirket çatısı altında klima ile ilgili çoğu sahada çalışan bir ekibimiz bulunuyor. Bu gruplandırmayı daha verimli çalışmak adına yaptık.

Ağırlıklı olarak hangi sektörler ile çalışıyorsunuz?

Küçük ev aletleri, beyaz eşya ve ankastre ürünler bizim ana müşterilerimizi oluşturuyor. Bunların dışında dayanıklı tüketim ile ilgili her sektörle çalışabiliyoruz. Tablet yapan ya da robot süpürge yapan firmalarımız bulunuyor portföyümüzde. Kısacası çok farklı alanlara da hizmet verebiliyoruz. Servisin ihtiyacı olan ve bununla beraber yetkili servisin gelirini arttırmaya yönelik yan ürünler de teklif ediyoruz.

Özellikle beyaz eşya ve küçük ev aletlerinde yapmış olduğunuz işin önemi nedir? Firmalar neden bu konuya daha fazla dikkat etmeliler ve yatırım yapmalılar?

Şu anda dayanıklı tüketimde ürünler birbirine çok benziyor. Piyasada gördüğümüz çoğu ürünün ön yüzü değiştiriliyor. Fakat bu ürünler aynı fabrikadan çıkıyor ve 3-4 farklı markanın bünyesinde satılıyor. Bu çalışma sistemi ile sadece beyaz eşya sektöründe değil, diğer birçok sektörde de karşılaşıyoruz. Dolayısıyla ürünlerin teknik özellikleri birbirine çok yakın. Fark yaratmak isteyen firmaların servis kalitesini iyileştirmesi gerekiyor. Firma olarak birçok markaya hizmet verdiğimiz için standart kaliteden ziyade müşterilerimize minimum ve başarılı bir hizmet kalitesi sunmaktan yanayız.

Servisler özelinde bir takım eğitim çalışmaları yapıyor musunuz?

Elbette bu yönde çalışmalar yapıyoruz. Bir firmanın başarılı olması ve bu başarıyı elinde tutması için bu bir gereklilik. Kurulduğumuz günden bu yana her servisimize yılda en az 1 defa eğitim verilmesi için çabalıyoruz. Servislerimizi bir araya getirip gruplar halinde eğitim veriyoruz ve bu daha da verimli oluyor. Ayrıca eğitimde aldıkları bilginin dışında servislerin bir arada olması çalışanlarımızı motive ediyor. Bizler bu birliktelik ile servislerimizin firmaya olan bağlılıklarını arttırmaya hedefliyoruz. Genellikle 2-3 gün süren eğitimler veriyoruz ve bu eğitimleri Antalya ve Kıbrıs tarafında gerçekleştiriyoruz. Bu sayede çalışanlarımız günlük hayatın stresinden de bir nebze olsun uzak kalıyor.

HTS olarak dijital dönüşüme nasıl bakıyorsunuz?

İnsan kaynaklarından sonra en fazla değer verdiğimiz alan dijital dönüşüm olarak öne çıkıyor. Geçen yıl Mart ayında yeni ve modern yazılımımızı devreye aldık. Daha öncesinde servis yönetimi ve çağrı merkezi olarak ayrı yazılımlar kullanıyorduk. Günümüzde ise ortak bir yazılım kullanıyoruz. Oldukça gelişmiş bir altyapıya sahip olan bu yazılıma kullandığımız tüm işletim sistemleri, tüm bilgisayar ve mobil cihazlarla kolaylıkla erişim sağlayabiliyoruz. Birçok farklı dil seçeneği ile bu programları deneyimleyebiliyoruz. Dolayısıyla yurt dışında hizmet verdiğimiz müşterilerimizle de ortak bir paydada buluşuyoruz. Bunun dışında Yetkili Servislerimiz cari hesaplarını görebiliyor, yedek parça siparişini verebiliyor ve siparişin statüsünü görebiliyor. Buna paralel olarak ödeme işlemlerinin de takibini yapabiliyor. Amacımız servislerde oluşan telefon trafiğini en aza indirmekti. Mevcut yazılımımızı geliştirmeye yönelik çalışmalarımız da bulunuyor. Ayrıca yurt dışında da danışmanlık hizmeti veriyoruz. Türkiye’deki servis hizmetleri diğer ülkelere göre daha ileri düzeyde. Bu yüzden yurt dışından bize servis kurma ile ilgili talepler geliyor. Cezayir, Özbekistan, Makedonya’da çağrı merkezi ve yedek parça ile ilgili servis kurduğumuz ülkeler oldu.

Hizmet verdiğiniz markalar farklı tüketici segmentlerine hitap ediyor, bunu nasıl başarıyorsunuz?

Her markaya hizmet veren servis noktaları farklı ayrıca operasyonel faaliyetlerin dışında, her markaya hizmet veren kişilerde farklı. Bunun yanı sıra markalarda fark yaratan değişim kararını HTS değil firmalar alıyor. Dolayısıyla markanın vermek istediği hizmet kalitesine göre hizmet verebiliyoruz.

Örneğin bazı markalar, ürün değişim kararını verirken sadece tüketici yasasını uygularken diğer markalar, ürün 2nci kez arıza yapınca hemen değişim yapabiliyorlar.

2019 için piyasaya yeni bir ürün sunacak mısınız? Bu yıl içerisinde ne gibi değişikler olacak? Öngörüleriniz ne yöndedir, anlatır mısınız?

Stratejik olarak yurt dışına daha fazla önem vermeye başladık. Maksimum müşteriyi almak ve danışmanlık yapmak için yurt dışı tanıtımlarına, fuarlarına ve bilgilendirme çalışmalarına dikkat ediyoruz. Web sitemizin bilinirliğini artırmak için hedef pazarda tanıtımını yapıyoruz. Ayrıca hedeflediğimiz pazarlarda kendimizi tanıtıyoruz. Türkiye’deki ekonomik konjonktürden dolayı yurt dışı çalışmalarının üzerinde titizlikle duruyoruz.

Uzun vadede hedefleriniz neler?

Orta vadede hedefimiz yeni firmalarla anlaşma yaparak bir sinerji yaratmak, uzun vadede ise nihai tüketiciler tarafından aranan bir servis sağlayıcısı markası olmak, yani ürünün servis hizmeti HTS tarafından verilmesi müşteriler için bir tercih nedeni haline getirmeyi hedefliyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*