Çok çalışacağız, çok konuşacağız ve aldığımız kararları birlikte uygulayacağız

Kutup Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kızılmeşe

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2018 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti? 

Ülkemizde hem Mart ayında hem de Eylül ayında döviz kurlarının yukarı yönde hareketlerinden dolayı fiyat ve piyasa istikrarı kaybolmuş olup tüketici güven endeksinde ciddi düşüşler olmuştur.

Kutup olarak bizler bu sıkıntılı süreçlerde mağazalarımızın verimliliğini artırmak için müşteri memnuniyet çalışmalarına, Kutup CRM çalışmalarına ve müşteri giriş sayıları, sepet ortalamaları vb. dataların çok yoğun takibine başladık. Bunlar verimlilikleri ölçmemizde çok büyük fayda sağlamıştır. Bugünlere geldiğimizde metrekare verimliliğimiz artmış olup fiyatların da artması bir etken olsa da tahmini % 30-%35 bandında ciro büyümesi ile yılı kapatacağımızı öngörüyorum.

Kira maliyetleri düşen AVM’lerde yeni yatırımlar için de çok iyi bir zaman olduğunu düşünüyorum.

Yıl içerisinde Whirlpool’ün aldığı Türkiye’den çekilme kararı için düşünceleriniz nelerdir? Bu karar sizleri nasıl etkiledi?

Ülkemizde yatırım yapan ve birçok meslektaşımızın mağazalar açarak gönül verdiği bir markanın bu kadar kısa bir sürede bayilik sistemini kapatma kararı vermesinin bir yönetim başarısızlığı olduğunu düşünüyorum. Kapama kararları yönetim olarak doğru ise kapanma kararı almadan önceki mağaza açma kararları komple yanlış olup, bizim iş dünyamıza yatırım yapan meslektaşlarımıza bilerek zararlar vermiştir.

Yatırım yapan meslektaşlarımız zarar gördüğünden Whirlpool’un almış oldukları karar kesinlikle yönetimsel bir başarısızlık hikayesi olarak anılacaktır. 6 ay önce bizlere de yatırım yapmamız için ziyarete geldiler ama bizi ekip olarak inandıramadılar ve yatırım kararı almadık.

Genel olarak 2019 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?

2019 yılı sektörümüz için çok zor geçecek olup banka kredilerinin bu kadar yüksek olması ile birlikte zor bir süreç yaşayacağız. Maliyet analizi yapmamız ve patronların artık geminin direksiyona geçerek tüm kararlara bizzat eşlik etmesi ve hep beraber birlik olma zamanımızdır. Biz Ankara’da meslektaşlarımızla haberleşip birlikte sorunları çözmek için çalışmalar yapıyoruz ve kamu üzerinde elimizden geldiğince sektör sorunlarımızı yoğun olarak anlatıyoruz. En büyük tehditleri olarak kira maliyetlerimiz ve kalifiye olarak yetiştiremediğimiz personel maliyetlerimizi kontrol edememek oluşturuyor.

Kutup olarak 2019 hedeflerimizde çok özenli stok ve maliyet analizleri yaparak, mağaza metrekare verimliliğimizi artırmayı ve hedef olarak %20-%25 oranında organik büyüme yapmayı istiyoruz. Uygun maliyetli yerlerde mağaza açma bütçemizi şimdiden hazırladık ve mağaza açılışlarımızı devam ettireceğiz. Hedefimiz 2019 yılında sadece Ankara’da 5 yeni mağaza açmak. İlk açılacak mağazamız da Ocak ayında Natavega AVM mağazamız olacaktır. Hedefimizin içinde Mart ayından sonra İstanbul’da uygun bulacağımız üç noktada da başlangıç olarak yeni mağazalar açmak.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*