2019 hareketli bir yıl olacak

Arzum CEO’su Mete Zadil


Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2018 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti?

Türkiye’nin öncü elektrikli ev aletleri markası olarak son yıllarda yakaladığımız büyüme hızını bu yıl da sürdürdük. Beklediğimiz gibi 2018 yılını yüzde 27 oranında bir büyüme ile kapatıyoruz. Arzum olarak; gıda hazırlama, pişirme kızartma, içecek hazırlama, kişisel bakım, süpürge ve ütü olmak üzere 6 ana kategoride tüketicilerimizle buluşuyoruz. 2018 yılında, bağımsız bir araştırma firmasının Ocak-Ekim sonuçlarına göre küçük ev aletleri alanında adette birinci marka durumundayız. Cirosal olarak da ilk 5 marka içerisindeyiz.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

Ana yatırım alanımız Ar-Ge ve tasarım diye düşünebilirsiniz. Bu yolda Ar-Ge yatırımlarımıza son sürat devam ediyoruz. 2018 yılında ciromuzun %3’ünü Ar-Ge’ye ayırdık. Tüm kategorilerimizde performansı ve şıklığı ile fark yaratan birçok yeni ürün sunduk. Spor yapanların, sağlıklı yaşama özen gösterenlerin gözdesi olacak Bluetooth teknolojili yeni vücut analiz baskülümüz Arzum Smartfit’i tüketicilerimizle buluşturduk. Yüksek buhar gücüyle farklı, teknolojisi ile akıllı yeni ütümüz Arzum Steamart Lux ile ütü kategorisindeki iddiamızı ortaya koyduk. Patentli 6 bıçağa sahip Technoart el blenderımızla tüketicilerimize mutfakta 2 kat fazla performans sağladık. Teknolojik yeniliklerle donattığımız Arzum OKKA Grandio’muzu ve Türk kahvesi çekirdeği öğütücümüz olan Arzum OKKA Beangourmet’i kahve severlerle buluşturduk. Son olarak, evlerde değişim yaratacağına inandığımız 4A performanslı yeni süpürgemiz Arzum Olimpia Power’ı tüketicilerimizle buluşturduk.

Genel olarak 2019 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?

İçinde bulunduğumuz dönemde 2019 hedeflerini hazırlıyoruz. Bütçelerimizi ve planlarımızı hazırlarken küresel ve bölgesel ekonomideki gelişmeleri, hükümetimizin belirlediği hedefler doğrultusunda makro ekonomik dengeleri de yakından takip ediyoruz. Gıda hazırlama toplamı, blender, mikser, saç kurutma, saç şekillendirme ve tost makineleri kategorilerinde liderliğimizi sürdürüyoruz. 2019’da da bu başarımızı sürdürmeyi hedefliyoruz. Temizlik kategorisine yaptığımız yatırımlarla da pazarda büyümeye devam edeceğiz.

İhracatımızın yarısını sıcak içecek kategorisi ile gerçekleştiriyoruz ve çay, kahve gibi makinaların ihracatı ile yerel kültürümüzün dünyaya taşınmasını sağlamaya çalışıyoruz. Dünyada 35 ülkeye ürünlerimizi ihraç ediyoruz. İhracatımızın % 50’sini Körfez ülkelerine, %35’ini Avrupa’ya ve kalan %15’ini Kuzey Afrika ve ABD’ye gerçekleştirmekteyiz. Önümüzdeki sene ihracat ile ilgili hayallerimiz büyük. 2017 yılının son çeyreğinde Starbucks ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği paralelinde dünyanın önde gelen kahve zinciri Starbucks’ın Türkiye’deki tüm mağazalarında Arzum OKKA Türk kahvesi makinesi kullanılmaya başlandı. 2019’da hedefimiz, yurtdışındaki Caribou ve Starbucks’larda yer almak. Şimdiden bu konuda yol almaya başladık.

Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

2019 hareketli bir yıl olacak. Seçim ekonomisi dinamizm getirecek. İşletme sermayesinin verimli kullanımı, odaklanacağımız konu başlıkları arasında yer alıyor. Eder-fiyat dengesindeki ürünlerimize ilginin artacağını düşünüyoruz.

Arzum CEO’su Mete Zadil

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*