Mağazacılar gününüz Kutlu olsun

“Mağazacılık, bir türlübitmesini istemediğiniz binlerce işin toplamıdır. Bu binlerce işin amacı,müşterilerin güzel alışverişler yapması, eski müşterilerin gelmeye devametmesi, yeni müşterilerin sayısının her geçen gün artması, çalışanların çok yorulması, ama hiç sıkılmadan keyifle çalışması, mağazanın, şirketin sürekli gelişmesive büyümesidir”. Bu pratik tanımlamaya ek olarak mağazacılıkla ilgilişunlar söylenebilir: Mağazacılık, pazarlama faaliyetinin en son noktasıdır.Çeşitli aşamalardan geçerek müşterilere sunulmaya hazır hale gelen ürün vehizmetler, mağazalarda son kullanıcı ile buluşurlar. Mağazalar, ürün vehizmetlerin müşterilerle buluştuğu yerler ol maktan çok daha öte bir anlamtaşırlar. Mağazacılık, müşterilere keyifli, eğlenceli, gereksinimlerininkarşılanacağı ve onları tatmin edecek bir ortamın yaratılmasıdır. Bunun için,yaratıcı, dinamik ve çok yönlü bir çalışmayı gerektirir. Mağazacılık bir dünyayaratmaktır. Kalite, hız ve her alanda uygunluk peşinde olan müşterilerietkileyecek, onlara bilgi verecek, ürünü tanımalarını sağlayacak, tedirginetmeyecek, sürprizlerden uzak, güvence veren, rahat vakit geçirmelerinisağlayacak, son yılların gözde olan terimi ile “mutlu” olmalarınısağlayacak, beklentilerinin üzerinde tatmin olmalarını sağlayacak bir dünyayaratmaktır. Bu dünya yaratılırken, müşterinin gerçekten gereksinimi olan ürünve hizmetlerin sağlanması, zengin bir çeşitlilik yaratılması ve kalitegüvencesinin sağlanması ilk adımdır. Bu ürün ve hizmetlerin müşteriyesunulmasında, mağazanın yeri, cephesi, vitrini, malların yerleşimi, içteşhirler, dekorasyon, açılış ve kapanış saatlerinin uygunluğu, ürün vehizmetlerin zamanında hazır bulundurulması, fiyatların uygunluğu, ürünlerhakkında doğru ve eksiksiz bilginin sağlanması, tüm alışveriş boyunca doğruhizmetin sunulması, satış sonrası hizmetlerin eksiksiz uygulanması, hep önemleüzerinde durulması gereken konulardır. Mağazalarda yüz yüze yapılan satışı,diğer satış faaliyetlerinden ayıran ana konular arasında, müşterinin yalnızcamantıklı ve yalnızca gereksinimlerini karşılayıcı bir alışveriş peşindeolmaması; iş hayatındaki diğer alışverişlerin aksine, ileri derecede sübjektifolabilen ve psikolojik faktörlerin ağırlıklı olarak rol oynadığı bir alışverişaktivitesinin söz konusu olması; küçük miktarlarda alışveriş yapılması, anlıkkararlarla yapılan, önceden hiç düşünülmemiş alışverişlerin yaygın olması;mağazanın yerinin ve çeşitli fiziksel özelliklerinin çok önemli olmasısayılabilir. Mağazacılık hiç durmayan bir çalışmadır. Müşteri daha içerigirmeden başlar, içeri giren müşterinin mağazadan ayrılması ile bitmez, satışsonrasında verilecek hizmetlerle devam eder.

Not: Mağazacılığı çok güzel anlatan bu yazıyı internetten almış bulunmaktayız 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*