Kahve pazarında “deneyim” daha çok ön plana çıkacak

MediaMarkt Türkiye Satınalmadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Faruk Kocabaş

Kahve makinası sektörü pazarında, 2021 yılına göre, son aylarda yaşanan küçülmenin sizce sebepleri nelerdir?

Sektör küçülmüyor, aksine 2021 yılına göre ciddi bir büyüme gösteriyor. Biz de MediaMarkt olarak 2022 yılında, kahve makineleri grubunda pazarın üzerinde bir büyüme kaydediyoruz. Dahası her geçen gün artan potansiyel, talep ve tüketici ilgisiyle pazar payımızı artırarak kahve makineleri grubunda pazar lideri olma konusundaki hedefimize doğru ciddi adımlar ile ilerlemeyi sürdürüyoruz.

2020 ve 2021 yıllarına dönüp bakarsak; pandeminin etkisi ve tüketicinin evde daha fazla zaman geçirmesiyle elektrikli mutfak aletleri ve kişisel bakım ürünlerine olan talepte çok büyük bir artış yaşandığını görüyoruz. Bu artış, kahve makinelerine olan talepte de yaşandı. Bilhassa kafelerin kapalı olduğu dönemde tüketiciler, normalde dışarıdan aldıkları latte veya espresso gibi kahvelerin lezzetlerini evlerinde de denemek istediler. Hatta kendi evlerinin baristaları olmak istediler. Tüm bunlar kahve makinesi pazarına olağanüstü bir talep ve büyüme getirdi.

Tabii devamında kısıtlamaların azalması ve sosyal yaşamda normale dönüşle 2022 yılında pazarın büyüme hızı, bir önceki yıla oranla daha yavaş seyretmiş olabilir. Ancak belirttiğim gibi MediaMarkt olarak, kahve grubuna yaptığımız yatırımlar ve stratejik iş birliklerimizle pazarda yeniliklere öncülük etmeye ve büyümeye devam edeceğiz.

Genel bir pazar değerlendirmesi yapabilir misiniz?

Ülkemizde sıcak içecek grubunda kahve çeşitlerine ilginin arttığını rahatlıkla gözlemliyoruz. Yıldan yıla yüksek yüzdelerde büyüme gösteren bir pazar söz konusu. Tüketicinin özellikle de tam otomatik espresso makinelerine ve kapsüllü kahve makinelerine olan talebinin ve tüketiminin yoğun olduğunu görüyoruz. Bu grup, aynı zamanda teknoloji olarak inovasyonun en yoğun olduğu ve pazarda en hızlı büyümenin yaşandığı grup. Bu grubun ardındansa filtre kahve makineleri geliyor.

MediaMarkt olarak gerek marka çeşitliliğimiz ve cazip kampanyalarımız gerek en yeni teknolojileri sunduğumuz zengin ürün gamımız ile filtre kahve makinelerinde tüketicilerimiz için adres olmaktan mutluyuz.

Bununla birlikte sektörden bahsederken geleneksel lezzetimiz Türk kahvesini en pratik, leziz ve hızlı şekilde tatmamıza yardımcı olan Türk kahve makinelerini göz ardı edemeyiz. Bu kategorinin de bilhassa son dönemde sütlü kahve ve sıcak çikolata hazırlama gibi yenilikçi teknik özelliklerle büyümesini sürdürdüğünü gözlemliyoruz.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

MediaMarkt Barista konseptimiz ile mağazalarımızda tüketicilerimize espresso makinelerimizde zengin ürün-marka çeşitliliğimizi sergilediğimiz ve en yeni teknolojileri önceliklendirdiğimiz gerçek bir deneyim alanı sunuyoruz. Müşterilerimiz bu alanlardan ücretsiz olarak kahve tadımı yapabiliyor. Şu an 30’un üzerinde mağazamızda sunduğumuz bu konsepti diğer mağazalarımıza da hayata geçirmek için çalışıyoruz.

Bununla birlikte mağazalarımızda tüketicilerimizin kahve cihazından çekirdeğine, moka pottan temizleme tabletine, filtre kağıttan süt köpürtücüsüne kadar en iyi hizmeti, en donanımlı satış danışmanlarından alabilmeleri amacıyla geçen yıl Barista eğitimi projemizi başlattık. 15 mağazamızda personelimize temel ve orta uzmanlık seviyesinde Barista eğitimi verdik. Sene sonuna kadar kalan mağazalarımızdaki personelimizi de bu eğitimlere dahil edeceğiz.

Kahve tutkunlarını bir araya getirdiğimiz Barista workshop etkinliklerimiz ise müşterilerimiz tarafından yoğun ilgi görüyor. Burada müşterilerimiz, uzman Baristalardan kahvenin püf noktalarını öğrenme ve deneyimleme fırsatı buluyor.

Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Kahve makinelerinde nasıl farklılaşıyorsunuz?

Espresso makineleri, kapsüllü kahve makineleri ve filtre kahve makineleri en çok ilgi gören gruplar arasında bulunuyor. Bunun yanı sıra kahve grubundaki uzmanlığımızı sadece cihazlarla sınırlandırmıyoruz. MediaMarkt mağazalarında müşterilerimiz paketli çekirdek kahve, filtre kahve, aromatik kahve şurupları, kahve kapsülü ve zengin çeşitte kahve aksesuarları da bulabiliyor. Bu gruplar da yine en çok ilgi görenler ve tüm bunları bir arada sunabilmek, bizi farklılaştıran özelliklerimiz olarak öne çıkıyor.

Kahve pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?

Tüketicinin alışveriş yaptığı tüm kanallarda deneyime odaklanacağı bir dönemi öngörüyoruz. Ürün bulunurluğu ve markaların cazibesinin yanında “deneyim” daha çok ön plana çıkacak. Kahve grubu bu anlamda tutku, keyif ve deneyimin bütünleştiği en gözde alanlardan biri. Farklı sektörlerden tekstil ve kitabevi gibi perakendecilerin de mağazalarının bir kısmını kafe alanlarına ayırdığını gözlemliyoruz. Ortak tutkusu kahve olan tüketicileri bu anlamda bir araya getirerek, kahveyi keyifli vakit ve sosyalleşmenin bir aracı olarak konumlamaktalar. Bununla birlikte kahveseverlerin bir araya geldiği merkezlerin oluşumu da başlıyor. Hızla büyüyen kapsüllü kahve cihazlarının önümüzdeki dönemde yine yükseliş trendini sürdüreceğini öngörüyoruz. Ayrıca farklı markaların da bu alana gireceğini düşünüyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*