Coronavirüs sonrasi hanelerde bulaşık makinesi kullanımı %24 artarken çamaşır makinelerinin düzenli kullanımı devam ediyor

Haier Europe, Coronavirüs tedbirlerinin başlamasından bu yana, 70.000'den fazla Candy ve Hoover markalı beyaz eşya ürününün kullanıcı verilerine dayanarak Avrupa tüketicisinin davranışlarını analiz etti.

Haier Europe’un Coronavirüs tedbirleri ve özellikle sokağa çıkma kısıtlaması sonrası Avrupalı ​​tüketicilerin davranışlarını incelediği bu araştırmada, bazı tüketici alışkanlıklarında önceki döneme kıyasla değişiklikler gözlemlendi. Bulaşık makinelerinin kullanımı %24 artarken, çamaşır makinesi kullanımında %1 oranında düşüş görüldü. Çamaşır makinelerinde buhar programlarının kullanımında %8 artış yaşanırken, günlük çamaşır yıkama özellikle sabah saatlerinde yoğunlaştı.

HAIER EUROPE’UN ARAŞTIRMASI

Araştırma, Candy ve Hoover markalı internet bağlantılı akıllı çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi kullanan 70.000’den fazla Avrupalı tüketicinin sağladığı veri örnekleminden faydalanarak oluşturulmuştur.

Analizin konusu, Covid-19’un yayılması ve sonrasında sokağa çıkma yasağının başlangıcından itibaren (İtalya 9 Mart, Fransa 17 Mart ve İngiltere 24 Mart) tüketici davranışlarını Ocak 2020 kullanım verileriyle kıyaslarak analiz etmektir.

AVRUPA’DAKİ TRENDLER

Coronavirüs kaynaklı sokağa çıkma kısıtlaması sonrası Avrupa’da kaydedilen ana eğilimler, bulaşık makinesinin günlük kullanımında %24 oranında artış ve çamaşır makinesinin günlük kullanımında %1 oranında düşüş şeklindedir. Haftada 8-9 kez çamaşır yıkama sıklığıyla diğer Avrupa ülkelerine kıyasla daha yüksek kullanım oranına sahip İngiltere’de, 24 Mart’tan bu yana  çamaşır makinesi kullanımı %6‘lık düşüş kaydetti.

Kısıtlamalar sonrası bir başka değişiklik, çamaşır yıkamada tercih edilen programlarda oldu. Avrupalı tüketici daha steril kıyafetler elde etmek için buhar seçenekli programları tercih etti ve buhar seçenekli yıkama programları %8 oranında büyürken, bu programın toplam yıkama programlarındaki payı %3’ü aştı.

Araştırmada gözlemlenen diğer bir ana davranış eğilimi, gün içinde çamaşır yıkama zamanlamasındaki değişiklikti. Genellikle tüketiciler çamaşırlarını saat farkı olmaksızın gün içinde eşit dağılımla yıkarken, sokağa çıkma yasağının başlamasından sonra sabah saatleri daha fazla ağırlık kazandı. Kısıtlama öncesi tüketicilerin 34%’ü çamaşır yıkamak için Cumartesi ve Pazar günlerini tercih ediyorken ve bu alışkanlık Pazar günleri en yüksek noktaya ulaşıyorken, sokağa çıkma yasağı sonrası bu durum kayboldu. Bunun yerine tüketiciler, çamaşırlarını haftasonunun yanı sıra Cuma ve Pazartesi günleri de yıkamaya başladı.

Bulaşık makinesi kullanıcıları ise, daha çok öğleden sonra saatlerini tercih etti. Evde daha sık yemek pişirilmesi ve öğle yemeğinin evlerde yenmesi nedeniyle bu dönemde kullanım önemli ölçüde arttı. Öte yandan, haftalık kullanım dağılımında değişiklik olmadı.

Haier Europe IOT Ekosistem Bölümü Başkanı Andrea Contri, “Bu sıradışı pandemi döneminde, hepimiz günlük alışkanlıklarımızda ani değişiklikler yaşıyoruz. Hangi davranışların bu olağandışı döneme özgü olduğunu ve hangilerinin kalıcı olacağını anlamak önemlidir. Akıllı cihazlarımızdan aldığımız toplu veriler sayesinde, değişen tüketici davranışlarını yakından gözlemliyor ve tüketici ihtiyaçlarına cevap veren ürün ve özellikleri tasarlamak için bu verilerden yararlanıyoruz. Bu verileri inceleyerek ve analiz ederek, anlamlı ve faydalı bilgiler elde edebiliyoruz. Örneğin, bu dönemde daha sık kullanılan bulaşık makinelerinde otomatik deterjan siparişi özelliği ve enerji yönetimi optimizasyonuna odaklanılmasının önemini ve gerekliliğini anlayabiliyoruz’’ diyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*