Alınan satış eğitimleriyle satış performansınız ne kadar artabilir?

1991 yılında bugüne verdiğim satış seminerlerinin sayısı iki bini aştı. Bu süre zarfında ve hâlâ her tamamladığım eğitimden sonra kendime aynı soruları sorarım: “Bu ekip aktardıklarımın ne kadarını uygulayabilecek?” “Acaba satışlarını arttırabilecekler mi?”

Seminer süresince tüm eğitmen meslektaşlarım gibi katılımcıların algılama, kavrama ve yorumlama düzeylerini ölçerek ilerlerim. Bazı grupların performansı inanılmaz düzeyde yüksek iken bazıları ortalarda seyreder. Maalesef bazı gruplarda ilerlemekte zorlanırım. Benim de motivasyonumu düşüren bu eğitimlerimde ite kaka gideriz. Sonuç olarak seminerde aktarılanların zihinlere alınmasında bireysel düzeylerin önemli bir rolü olduğu kesin. Lezzetli bir yemek için kaliteli malzemenin kullanılması gerektiği gibi.

Her grubun %20’sinin eğitimden azami şekilde yararlandığından ve aldıklarının büyük bir oranda denemeye istekli olduğu kesin. Eğer şirket satış takımına önem veriyor ve başarıyı iyi bir sistemle ödüllendiriyorsa bu oranın yükseleceği apaçık.

Özgüven motivasyon

Sınıf eğitimleri, eğitmen ne kadar başarısız hatta sıkıcı olsa da eğer ülkenin farklı bölgelerinden birbirini görme fırsatı az olan ekip üyelerini bir araya getiriyorsa, özgüven ve motivasyonu arttıracaktır. Artan motivasyon ve özgüven kesinlikle satış performansına olumlu yansır.

Takım ruhu
Eğitim süresince takım ruhunu güçlendirici hiçbir aktivite olmasa bile katılımcılar “U” masanın çevresinde omuz omuza oturup birbirlerinin gücünü hissederler. Yalnız olmadıklarını fark ederler. Takım ruhunun artışı satış performansını olumlu etkiler.

Şirkete bağlılık
Eğitim organizasyonu şirketin toplantı salonu yerine bu konuda profesyonel donanım ve organizasyona sahip bir yerde yapılıyorsa ekip bireyleri eğitime ve kendilerine verilen değeri hisseder ve şirketlerine bağlılık duyguları artar. Bu duygu müşterileri karşısında verdikleri mücadelede onlara güç verir.

İletişim
İletişim gelişir. Zira iş yoğunluklarından birbiriyle iletişim fırsatı bulamayan takım bireyleri eğitim süresince birlikte çay/kahve/yemek, ortamlarında bu fırsatı yakalarlar.

Bütün bunlardan şu sonuç çıkıyor: Alınan satış eğitimlerinin en kötüsünün bile yapılan para, zaman ve emek yatırımın karşılığında kazandırdıkları var. Eğer eğitmen deneyimli, sunumunda etkin ve içeriği güncel ve pratiğe uygulanabilir yapıdaysa bu oran kesinlikle şirketin genel satış performansına yansıyacaktır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*