DAIKIN hem AIRFEL dağıtım kanalımıza yatırıma devam ediyoruz

Daikin Genel Müdür Yardımcısı Tuncer Gülsaran

“Daikin, dünya iklimlendirme lideri olarak 2018 yılında ekonomide yaşanan inişler çıkışlara rağmen, 950 milyon TL’lik sermaye artırımı ile Türkiye’ye, Türkiye iklimlendirme pazarına, dağıtım kanallarımıza ve şirketimize ne kadar güvendiğini bir kez daha ortaya koydu.”

Isıtma, soğutma ve havalandırma pazarında dünyanın en önemli markalarından biri olan Daikin, uzun yıllara dayanan sektör tecrübesiyle çalışmalarına devam ediyor. Şirketin son dönemdeki gelişimi ve genel çalışmalarından bahseder misiniz?

2011 yılında Daikin, Türkiye iklimlendirme sektörüne Airfel’in %100 hissesini alarak giriş yaptığından beri birçok yeniliğe imza attı. Özellikle Airfel markasının bilinirliliği, bireysel soğutma ve ısıtma ürünlerindeki dağıtım kanalının gücü ve Hendek’teki fabrikanın üretim kapasitesi bu birleşmede çok büyük önem arz etti.

O günden beri özellikle fabrikadaki üretim hatlarının geliştirilmesi Daikin markalı split klima üretimiyle başladı. Hatta Daikin Türkiye, fabrikada ürettiği split klimaların ihracatı ile son 2 yıldır ihracat birinciliği ile ödüllendiriliyor.

Yine devamında Airfel kombi üretiminden kaynaklı know-how, Daikin Ar-Ge’si ve gücü ile birleşince dünyanın en küçük kombisi DAIKIN markası ile üretildi. Bu, Daikin grup şirketleri arasında Türkiye’den dünyaya ihracat anlamında bir dönüm noktası oldu.

Yine Daikin Türkiye, ülkemizde eşi benzeri olmayan deneyim merkezi ile yatırımcılara, projecilere, üniversite öğrencilerine ve bu konuda bilgilenmek isteyen tüm tüketicilere ürün gamında yer alan tüm ürünlerin çalışır halde test edilebileceği, Daikin teknolojisinin farkını deneyimleme imkanı sunuyor.

Türkiye pazarına direk giriş yapmadan önce özellikle soğutma ürün gamında marka olarak bilinirliliği çok yüksek düzeyde olan AIRFEL yatırım yapmaya da devam ediyor. AIRFEL markası, 1999 yılından beri Türkiye pazarında klima, devamında da kombi ve radyatör ürün gamı ile yer almaya başlamıştı. Daikin Türkiye, stratejik planlarında AIRFEL markasını da, diğer ülke pazarlarında uyguladıkları stratejilerden farklı olarak, büyütmeye devam ediyor. Bunun için Türkiye’nin iklimlendirme sektöründeki güçlü partnerleri ile pazarını arttırmak için çalışmayı sürdürüyor. Özellikle AIRFEL markası ile klima pazarında %10’luk bir pazar payına ulaşmış durumda. Amaç hem Daikin ile hem de Airfel ile yatırımlara devam ederek tüketicilere Daikin teknolojisinin segment ürünlerini ulaştırmak ve pazarda daha yüksek bir paya sahip olmak.

Daikin’in Türkiye’deki bir diğer özelliği ise dünya iklimlendirme sektörüne yön veren Japonya üreticiler içinde Türkiye’ye ilk yatırım yapan firma olması. Diğer Japon markaları da Daikin’in bu yatırımını takip ederek Türkiye’ye yatırımları ile gelmeye başladılar. Bugün Daikin, dünya iklimlendirme lideri olarak 2018 yılında ekonomide yaşanan inişler çıkışlara rağmen, 950 milyon TL’lik sermaye artırımı ile Türkiye’ye, Türkiye iklimlendirme pazarına, dağıtım kanallarımıza ve şirketimize ne kadar güvendiğini bir kez daha ortaya koydu.

Geniş bir ürün grubu ile müşterilerinize farklı alanlarda hizmetler sunuyorsunuz. Daikin’in öne çıkan ve rakipleri karşısında fark yaratan ürünleri nelerdir?

Daikin’in dünya iklimlendirme pazarı liderliğinin altında çok önemli bir Ar-Ge altyapısı var. Japonya’da yaklaşık 1.000 kişilik Ar-Ge merkezi ile bu alanda da öncülüğünü sürdüren Daikin, bu pazardaki pek çok yenilik ve patentin de sahibi durumunda. 94 yıllık tarihinde ısı pompalarından VRV sistemlere kadar pek çok icadı bulanan Daikin, yeni ürün geliştirme konusunda olduğu gibi, mevcut cihaz ve sistemlerin günümüz teknolojisine ve ihtiyaçlarına göre geliştirilmesinde de önemli işler yapıyor. Bu amaçla Reform 32 gaz kullanımı konusunda bütün bilgi ve deneyimimizi sektörümüze sunup, sahip olduğumuz 93 patenti ücretsiz olarak sektörün erişimine açtık. Daikin’i rekabetten ayıran en önemli özellik şirketin değerleri içinde yer alan “çevreye duyarlılık” ve “sosyal sorumluluk”ları gereği 93 patentini dünyada kullanıma ücretsiz olarak açması. Sadece Daikin’de bulunan ve öne çıkan bazı özelliklerden bahsetmek gerekirse de bugün her türlü klima çarpmasını engelleyen 3 yönlü akıllı göz teknolojisi, havadaki bakteri ve allerjenleri %99,9 oranında engelleyen ve “sağlıklı doğru havayı” sağlayan flash streamer filtre sistemi, dış ünitesinden aldığı taze havayı filtre edip, allerjen ve bakterilerden arındırıp istenilen oranda nem eklenip ortama verebilen “Ururu Sarara” sadece Daikin’de bulunan özelliklerden.

Yenilikler ve fark yaratan ürünler sadece klimalar ile sınırlı değil. Patentli özel tasarım eşanjörü ile dünyanın en küçük kombisi, yapay zeka teknolojisi ile duruma göre nerede doğalgaz ile nerede elektrik ile çalışması gerektiğine karar veren dünyanın ilk hibrit ısı pompası Altherma yine Daikin’in dünyadaki ilklerinden…

Aslında açıkça şunu söyleyebilirim ki; bazı markaların başarılı kombiler, bazı markaların başarılı klimaları, bazı markaların başarılı ısı pompaları, bazı markaların başarılı VRV merkezi sistem klimaları varken, bu grupların tamamında çok iddialı, kaliteli ve başarılı ürün sunabilen, gerçek “Doğru Hava Uzmanı” olan sadece Daikin var…

Airfel ile yapılan satın alma işleminden sonra sektörünüzde hem ulusal ve uluslararası bir deneyimi müşterilerinize yansıtıyorsunuz. Özellikle dağıtım kanallarınızı düşünürseniz, tüketicilerinize nasıl ulaşıyorsunuz?

Airfel markasının satın alma işleminden sonra, az önce bahsettiğim, dünya çapında benzersiz Daikin özelliklerine Türkiye’ye özel olan dağıtım kanallarımızın gücünü de ekledik.

Çünkü şuna inanıyoruz ki ne kadar teknolojik olarak fark da yaratsanız, yatırımlarınız ile ürünlerinizi ve özelliklerinizi geliştirseniz, doğru bir dağıtım kanalınız ve doğru partnerleriniz yoksa bu farklarımızı tüketicilerimiz ile buluşturamayacağımızı biliyoruz. Dolayısıyla Daikin Türkiye’nin en önem verdiği konu DAIKIN ve AIRFEL markalarını doğru temsil eden, teknolojik özelliklerin tüketicilere faydalarını doğru anlatan ve bulundukları pazarda liderliği amaçlayan dağıtım kanalı ve bayileri.

Daikin bayilerimiz ticari ve konut projeleri yapan firmalara ve en kaliteli ürünleri talep eden tüketicilere hizmet verirken, Airfel ve diğer markalarımız ağırlıklı olarak son kullanıcılara hitap eden; çeyiz, beyaz eşya, ev eşyaları satan mağazalarda yer alıyor. Airfel markamızın bu noktalara ulaşımını sağlamak için Türkiye’nin 4 bölgesinde birer bölgesel distribütör ile en doğru hizmeti vermeye çalışıyoruz. Marmara’da Panalı, Ege’de Burak Özkan Koşar, Akdeniz’de Paktaş ve Çukurova ile Güneydoğu Anadolu bölgelerinde Osmanoğulları firmaları ile Türkiye’nin her köşesine ulaşmaktayız.

Türkiye’de üretim yapılıyor. Buradaki fabrikanızda hangi ürünlerin üretimini yapıyorsunuz?

Hendek’teki fabrikamızda Daikin Markalı Split Klima, Fancoil İç Üniteler, Klima Santrali, Kombi ve Radyatör üretimlerimiz mevcut. Ayrıca AIRFEL markasıyla da Kombi ve Radyatör üretimimiz devam ediyor. Fabrikamızda üretilen Daikin markalı split klimaları aynı zamanda başta Avrupa olmak üzere pek çok ülkeye de ihraç ediyoruz, aynı zamanda 2 yıldır üstüste Türkiye’nin en çok klima ihraç eden şirketiyiz.

Ürünlerinizin Ar-Ge süreci ile ilgili çalışmalarınız nerede ve nasıl yapılıyor? Kaç kişilik bir ekibiniz var?

Daikin, dünyada faaliyette bulunduğu her ülkede ortak değerlerini 4 ana başlıkta topluyor. Çevreye ve doğaya duyarlı, kaliteyi ön planda tutan, inovasyona ve yeniliğe açık, insanı ise bu değerlerin tam ortasına koyan bir yaklaşımla ürünlerinin geliştirilmesine odaklanıyor.

Dünya çağındaki inovasyon merkezlerimizdeki 1.000 mühendis her gün daha verimli cihazların geliştirilmesine katkıda bulunuyorlar. Şu an bireysel ısıtma ürünleri Ar-Ge merkezi Türkiye iken soğutma ürünlerinde ise ana merkez Japonya Osaka’daki Teknoloji ve İnovasyon Merkezi.

ABD’de, Teksas’ta açtığımız yeni teknoloji üssünde ise nesnelerin interneti (IoT-Internet Of Things), yapay zeka (Artificial Intelligence-AI) teknolojileriyle Ar-Ge çalışmalarını sürdürmekte.

Son dönemin gündem maddelerinden biri dijitalleşme ve Endüstri 4.0. Sizin şirket olarak bu alandaki bakış açınız nedir? Üretim, dağıtım, tasarım, satış, pazarlama vb. alanlarda dijitalleşme açısından hangi düzeydesiniz?

Daikin, inovasyon açısından her zaman öncü olmuş, bulunduğu sektörde takip edilen veya Ar-Ge’si sayesinde geliştirdiği teknolojileri rakipleriyle paylaşmış ve bir nevi pazarın dinamiklerini belirleyen firma olmuştur. Dolayısıyla çağımızın gerekliliği olan tüm konu başlıkları aslında uzun yıllar üzerinde çalışılan ve geliştirmelerde temel yaratan unsurlar olmuştur.

Faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde Ar-Ge ve inovasyon konusundaki çalışmalarını hız kesmeden sürdüren Daikin, tüm fabrikalarında dijitalleşmeyi ön plana almışken, ABD’deki yeni yatırımı ile de iklimlendirme sektörüne bu alanda da yön vermeye devam ediyor. Amerika’daki iştiraki olan Goodman Group’un 4 fabrikasını ve lojistik merkezini tek bir merkeze toplayan Daikin, teknolojideki en son yenilikleri üretim altyapısına taşıdı. Teksas’taki bu teknoloji üssünde, yeni bir Ar-Ge ve inovasyon fonksiyonu oluşturan Daikin, DTTP’de nesnelerin interneti (IoT-Internet Of Things) ve yapay zeka (Artificial Intelligence-AI) gibi en yeni teknolojileri kullanıyor. Daikin’in 417 milyon dolar yatırımla faaliyete geçirdiği 4 milyon metrekare merkezde 4.000 kişi çalışıyor. Daikin çalışan sayısını 2018 yılında 5.000 kişiye çıkarmayı hedefliyor.

Dijitalleşmeyi sadece ürünlerimizde değil, bayi ağımız ve çalışanlarımızla olan iletişimimizi artırmak için de kullanıyoruz. Bunun için DAIKIN MOBILE uygulamasını geliştirdik. Artık önemli duyurular, referans paylaşımları, eğitim videoları, analizler bu platformda paylaşılıyor. Her gün yeni gelişmelerin yaşandığı bugünlerde yaptığımız tüm geliştirmelerde temel aynı. Önce amacımızı ortaya koyuyoruz, sonra da bu amaç için hangi tip araçlar gerekiyorsa bunun geliştirilmesine odaklanıyoruz.

Son tüketiciler Türkiye’nin hemen her noktasında ürünlerinize ulaşabiliyor. Müşterilerimize ulaşırken kullandığınız satış ve pazarlama stratejilerinden genel olarak bahseder misiniz?

Az önce de bahsettiğim gibi müşterilerimize ulaşmak için en önemli değerlerimiz dağıtım kanalımız, bayilerimiz ve distribütörlerimiz. Bu işin en önemli noktası eğitim. Çünkü Daikin ve Airfel markalarımızla tüketicilere anlatmak istediğimiz çok detay var. Ama bunun bizim hedeflediğimiz şekilde olabilmesi ancak bayilerimizin ve distribütörlerimizin müşterilere dokunan çalışanlarına vereceğimiz eğitimlerle mümkün olabiliyor. Bu yüzden 7 yıl önce DAIKIN Türkiye Akademi kuruldu. Akademimiz kurulduğu ilk günden bugüne bayilerimize ve bayilerimizin çalışanlarına çeşitli eğitimlerle dokundu ve dokunmaya devam ediyor.

Bir müşterinin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek ürün gamına sahibiz ama ana farkımız, müşterimizin henüz farkında olmadığı ihtiyaçlarını tesbit edişimiz. Daikin’ın neden bu teknolojik geliştirmeleri yaptığını, bu özelliklerin müşterilerimize asıl sağlayacağı faydayı anlatmamız.

Tüm dünyada satışta olduğu kadar satış sonrası hizmet de büyük önem taşıyor. Sizin bu konudaki yapılanmanız nasıldır?

Türkiye genelinde 450 servisimiz ile hizmet veriyoruz. Yılda ortalama 130.000 adet klima montajı gerçekleştiriyoruz. Daha da önemlisi bugün Türkiye’nin sınırlarında karakollar ve baz istasyonları gibi en zor noktalara klima montajlarını sorunsuz yapabilen bir servis ağımız mevcut. Birçok markanın gitmekte bile zorlandığı noktalara hizmet sağlayabiliyoruz. İnovasyonlarımız servis yapılanmamızda da devam etmekte. Şu an aktif olan bir Sakura Kadın Teknisyen projemiz mevcut. Hem iklimlendirme sektörünün en kuvvetli servis ağı, hem de evlere kadın titizliğiyle giren, ürününün onarım ve montajını kadın titizliği ile yapan kadın teknisyenleri de Daikin yetiştirmiş durumda. Artık servis bünyemizde bu işi en az erkekler kadar iyi yapan (-ki bana sorarsanız erkeklerden daha titiz çalışıyorlar) 23 kadın teknisyenimiz var. 450 servisimiz hem Daikin, hem da Airfel markalarımıza hizmet vermekte.

2019 yılı ve ötesi için şirketinizde nasıl bir gelişim öngörüyorsunuz? Yeni ürünleriniz olacak mı? Genel olarak hedeflerinizden bahseder misiniz?

Daikin ve Airfel markaları ile bundan sonraki 3 yıl içerisinde piyasaya süreceğimiz ürünler ve özellikleri çoktan hazır diyebiliriz. Daikin, Airfel ve diğer markalarımızla geçen yıl itibariyle Türkiye pazarında 2. durumdayız. Hedefimiz VRV pazarında olduğu gibi Türkiye split klima pazarında da liderlik. Bunun için hem DAIKIN hem AIRFEL dağıtım kanalımıza yatırıma devam ediyoruz. Bu noktada her iki markamızın da önemi eşdeğer. Özellikle pazarın en önemli kısmını oluşturan orta segmentte AIRFEL markası ile iddialı hedeflerimiz var. Amacımız distribütörlerimiz vasıtasıyla bayilerimizi artırmak ve teknolojimizi daha fazla müşteri ile buluşturmak.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*