2019 yılında görsel ve sesli arama teknolojileri hız kazanacak

Singer Türkiye Genel Müdürü Sinem Kınran Parlak

SONY DSC

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2018 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti?

Her yıl olduğu gibi, bu yıl da planladığımız hedeflerimizi tutturuyoruz. Hepimiz için zor bir sene oldu. Bugün dikiş makineleri, hobi amaçlı kullanımın yanında artık bir ihtiyaç olmuş durumda. Ev ekonomisine katkıda bulunmak için ya da evde basit tadilatlarını yapmak için dikiş makinesi satın alan tüketicilerimiz oldukça arttı. Dikiş makinesi, şu anda tıpkı eskisi gibi her evde bulunması gereken bir ihtiyaç… Hem kişilerin kendi modalarını yaratmaları, hobi amaçlı kullanmaları hem de ev ekonomisine katkıda bulunmaları için gerçekten çok kullanışlı ve verimli bir ürün. 2018 yılında da biz bu konuyu gündeme getirip, dikiş makinesi kullanımına uzak olan kişilere, ürünün sağladığı avantajları anlatmaya ve bu ihtiyacı hatırlatmaya çalıştık.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

Eğitim ve servis burada en önemli iki nokta… Hizmetinizi ve desteğinizi aynı kalitede hatta ilave hizmetler ile devam ettirdiğiniz sürece tüketicilerin tercihi de değişmez. Çok başarılı ve geniş bir servis ağımız mevcut. Makineyi satın aldıktan sonra çözülemeyecek sorun yok, tüketicilerimiz servislerimizde tamirat ya da yedek parça konusunda mutlaka destek alabiliyor. Eğitim de en önemli etkenlerden biri. Kullanıcılar, hem servislerimizde ücret karşılığı makinelerinin eğitimlerini alabiliyor hem de satış destek ve eğitim uzmanlarımız ile diledikleri makinenin demosuna ya da workshop etkinliğine katılabiliyor, böylece makineleri de tecrübe edebiliyor. Bunlara ilave olarak, tüketicilere içerik videoları sunduğumuz YouTube kanalımız Singer TV de aktif şekilde devam ediyor. Her pazartesi, makinelerimizle yapabilecekleri farklı çalışmaları YouTube kanalımızda yayınlıyoruz. Bazen eski kıyafetleri değerlendirerek yapabileceğiniz yeni ürünlerin bazen basit tadilatların bazen de yeni bir kıyafet, oyuncak, kırlent gibi ürünlerin dikimini bu kanaldan izleyebiliyorsunuz. Dikiş makinesi olup ne şekilde kullanacağını bilmeyen ya da yeni dikiş makinesi almayı düşünen kişiler, bu videolar ile cesaret toplayıp aslında makine kullanımının zor olmadığını ve hayatı nasıl kolaylaştırdığını izleyebiliyorlar. Bunun gibi, gün geçtikçe ilerleyen teknolojinin ve sosyal medyanın gücünü kullanarak farklı projeler de hayata geçiriyoruz. Yeni dönemde de mevcut çalışmalarımıza ilave farklı çalışmalarımız olacak.

Genel olarak 2019 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?

Birçok kişinin düşündüğünün aksine Türkiye’de dikiş makinesi kullanımı her geçen gün artıyor. Eğitim seviyesi arttıkça kullanım da artmaya başladı. Artık hobi pazarına hitap ediyoruz. Çalışan kadınlar, üniversite öğrencileri ve meslek lisesi öğrencileri Singer’i tercih ediyor. Kendi diktiği giysileri giyen ya da hazır aldığı ürünlere ufak dokunuşlar yaparak kendi modasını yaratan tüketicilerimiz gün geçtikçe artıyor. Kişiye özel kıyafet tasarımları, şu anda trend olmuş durumda. Ayrıca hanımlar, evde pantolon paçası kısaltmak gibi basit tadilatları da kendileri yapmaya başladılar. Bu da dikiş makinelerinin kullanıcı profilinin gençleşmesine ve dolayısıyla hobi pazarının gelişmesine neden oldu diyebiliriz. İhtiyaç pazarı azalmaya başladı. Pazar lideri olduğumuz için şu anda tüm stratejimizi hobi pazarını daha da büyütmek ve geliştirmek üzerine kuruyoruz. Öte yandan yapılan araştırmalara göre dikiş dikmenin psikolojik açıdan da faydaları var. Dikiş dikmek; insanı rahatlatıyor, zihnini boşaltmasına yardımcı oluyor. Bu nedenle, psikologlar da kadınlara dikiş dikmelerini öneriyor.

Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

2019 yılında görsel ve sesli arama teknolojilerinin hız kazanacağını, yapay zeka ve nesnelerin interneti teknolojisinin çok daha geniş bir uygulama alanı bulacağını ve büyük işletmelerin daha fazla chatbot kullanımına gideceğini şimdiden söyleyebiliriz. Teknolojinin ilerlemesi ile dikiş makinelerindeki teknolojiler de oldukça ilerlemiş durumda. Artık yeni modeller ile Wi-Fi bağlantılı, cep telefonu aplikasyonundan nakışınızı yönlendirebileceğiniz ve takip edebileceğiniz dikiş ve nakış makinelerimiz var. Yeni yılda da marka olarak hedef kitlemizle gerek sıcak temasla gerekse de dijital ortamda bir araya gelmek, geniş ürün yelpazemizi onlarla buluşturmak arzusundayız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*