LG Electronics Türkiye Beyaz Eşya, TV ve Ses Sistemleri Satış Başkanı Bülent Bülbül: “LG her zaman yatırımcıları için kazanç sağlayıcı fırsatlar yaratmaya devam edecek”

“Öncelikle bizlere iş geliştirme çalışmalarına fırsat veren, yol arkadaşlığı yapan, markaya ve bizlere güvenen iş ortaklarımıza sonsuz teşekkürlerimizi sunmak isterim. Her yıl yeniliklere imza atan, birçok alanda liderlik sağlayan ve sağlıkla büyüyen markamıza da güvenlerini sürdürmelerini isterim. Yolumuz uzun, biz bu yolda asla yalnız yürümeyeceğimizi de biliyoruz. Yazdığımız bu hikayenin paydaşı olmaya devam etmelerini istiyoruz.”

LG olarak yakın zamanda geliştirdiğiniz yeni teknolojiler ve bu teknolojiler ile piyasaya sunduğunuz yeni ürünleriniz nelerdir?

LG Electronics olarak temel amacımız tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun, hayatlarını kolaylaştıracak ve günlük hayatın koşturması ve yükünü bir nebze de olsa hafifleterek kendilerine ayıracakları kıymetli zamanları çoğaltacak ürünler sunmak. Bu doğrultuda, tüketicilerimizden gelen geri bildirimleri özenle değerlendiriyor ve en uygun teknolojileri geliştirmek için çaba sarfediyoruz. Bildiğiniz üzere geçirdiğimiz pandemic döneminde en önemli ihtiyaç öncelikle hijyendi. Tüketicilerimiz hijyeni ön planda tutan ürünlere yöneliyordu. İste tam da bu dönemde buhar teknolojisi ile ekstra hijyen sağlayan çamaşır makinemiz, bulaşık makinemiz ve kurutucularımız, ileri tknolojisi ile yüzde 99.9 oranında sanitizasyon sunan klima ve PuriCare hava temizleyicimiz, yiyecekleri uzun sure bozulmadan muhafaza edebilen Nature Fresh özellikli buzdolaplarımız ön plana çıktı. Ayrıca, iş ve eğitim dahil tüm günlük yaşantının bir dönem eve taşınması yine tüketicileri büyük ekranlı ve çok fonksiyonlu TV’lere yöneltti. Büyük ekranlı TV’lerimiz evlerde okul, toplantılar için ekran, kimi zaman bir spor salonu ya da oyun oynamak için güzel bir araca dönüştü. Daha sonar enerji tasarruflu ürünler hem dünyamızın enerji sıkıntısı yaşadığı hem de enerjinin oldukça pahalandığı dönemde tercih nedeni oldu. Tüm bunların yanı sıra, cihazlarımızın uzaktan kontrolüne imkan tanıyan ThinQ teknolojimiz rahatlık arayan tüketicilerimiz için önemli bir teknoloji halini aldı.

Diğer yandan tüketiciler, evlerine cihaz seçerken dizayn unsurlarına da önem vermeye başladılar. Hem taşınabilmesi hem tasarımı ile öne çıkan StandbyMe televizyonumuz, dünyanın ilk kablosuz OLED TV’si olma özelliği gösteren M3 model TV’lerimiz bu unsurun en güzel örnekleri arasında yer alıyor.

Tabi bir diğer taraftan da, highend ürünlere olan ilgi devam ediyor. SIGNATURE serimizin gördüğü ilgi, her geçen yıl bizleri bu seriye yeni ürünler eklemeye davet ediyor.

Genel olarak yılık ilk 3 çeyreğini değerlendirebilir misiniz? Yılın kalan üç ayında sektörel beklentileriniz nelerdir?

Müşterilerimizin talep ve beklentilerine en iyi şekilde cevap verecek bir mükemmellik anlayışını benimseyerek, fark yaratan, kaliteli ve güvenilir ürün ve hizmetler sunmayı kendimize misyon edindik.

Bu bakış açımız ile 2023 yılında toplamda şu ana kadar 94 mağaza sayısına ulaştık. Şu an açılış süreci devam eden mağazalarımız ile bu yılı 110 mağaza ile tamamlayabileceğimizi öngörüyoruz. Doğru iş ortaklıkları yaratma noktasında çok titiz çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Sadece bayi mağazası açılışı ve sayısına odaklanarak değil, doğru iş ortaklıklarıyla karşılıklı olarak sağlıklı bir şekilde iş hacmimizi büyütmek isteğindeyiz. Ciro bazında bakıldığında ise yaklaşık 3 kat oranda bir büyümemiz mevcut. Son dönemde Türkiye’nin her bölgesinden yoğun yatırım talepleri almaya devam ediyoruz. Her bölgede uzun soluklu iş ortaklıkları inşaa ederek, yatırımcılara da sağlayacağımız destekler ve fırsatlarla birlikte karşılıklı olarak geliştireceğimiz planlamalar ile yatırımcıların da iş hacmini yüksek cirolara çıkartmayı planlıyoruz. Bayilerimizi stok-satış denkleminde sürekli olarak control ediyor ve bayilerimizi atıl stoklarla başetmelerini engelliyoruz. Bayilerimizin stoklarını ödeme vadelerinden önce satışa çevirecek planlamalar ve aktiviteler yapıyoruz. Bu sayede satış perfrmanslarını artırıcı faaliyetler ile vadesinden önce satışlarını gerçekleştirmek öncelikli hedeflerimiz arasında. Bu noktada yatırımcının atıl stok ve finanlsa problemler ile uğraşmadan, potansiyel iş hacmini genişletmeye odaklanmalarını sağlıyoruz. Tüm planlamalarımızı bayilerimizin taleplerine göre ve onların çok hızlı satış yapacağı ürünlere göre yapıyoruz. 2024 yılı planlamalarının yapıldıgı ve sonuçlandığı bügünlerde biz 2023 yılının kalan süresinin satışı anlamında hızlı geçeceğini ve tüm iş ortaklarımızda ciddi büyümeler sağlayarak yılı kapatacağımızı öngörüyoruz. Yılı bayilerimizde minimum stok ve maksimum cirolar ile kapatacak tüm planlamarımızı yaptık. Kalan süre için heyecanlıyız.

Geleneksel kanalın dayanıklı tüketim eşyaları sektöründe önemi nedir?

Geleneksel kanallar, beyaz eşya sektöründe hem mağaza sayısı, hem sağlamış oldukları istihdam ve aynı zamanda son tüketicilere sunmuş oldukları hizmet ve çeşitli ödeme kolaylıklarından dolayı çok önemli bir yer tutmaktadır. Tüketicinin tüm ürünleri doğru ürün karması ve bilgilendirme ile test etmesi, ürünleri deneyimlemesi, satış sonrasında alacağı tüm hizmetler ile uçtan uca müşteri deneyimi sağlanması açısından en önemli noktalar olmaktadırlar. Günümüzde alışveriş tercihleri çeşitlilik göstermesine rağmen en güçlü kanal olarak tüm pazarda liderliğini sürdürmektedir. Bizler kıymetli bayi yatırımcılarımızın öneri ve yönlendirmeleri ile işimizdeki kaliteyi artırmaya çalışıyoruz. Pazarda tecrübeli yapıları ve öngörüleri ile işimizi geliştirmede yüksek seviyede katkıları oluyor.

Yeni açılan LG Brandshop mağaza yatırımcılarına sağladığınız ayrıcalıklar nelerdir?

Biz öncelikle sadece markaya yatırım yapmak değil, yatırımcılara da yatırım yapma slogan ile yola çıktık. Öncelikle LG Brandshop mağazalarına %80’e yakın kiralama desteği sağlıyoruz. Bu bakış açısıyla mağaza içi uygulamalara yönelik tüm stant tasarımları LG Electronics tarafından gerçekleştiriliyor. Yeni açılan mağazalarımızda özellikle iletişimin ve tüketici trafiğinin arttırılması açısından bayilerimiz ile birlikte çok ciddi bir pazarlama aktiviteleri ve promosyon kampanya çalışmaları yürütüyoruz. Sosyal medyada, yazılı basında ve tüm mecralarda tanıtım çalışmalarını yürütüyor ve destekliyoruz.

Bunun yanı sıra açılış döneminde ve takip eden üç ayda bayilerimiz için çok faydalı çalışmalar gerçekleştiriyoruz, bu sayede süreçte yatırım için yapmış oldukları harcamalarını ilk üç ay içerisinde amortise edebiliyorlar.En önemlisi sermaye maliyetini çok iyi biliyoruz. Bu noktadan sonra artık bayilerimize atıl stok göndermiyoruz. Yürüttüğümüz faaliyetlerle, bayilerimizin ciro ve metrekare verimliliğini çok kısa sürede artırarak, bayilerimizin son tüketici nezdinde avantajlı alışveriş noktaları olarak algılanmasını hedefliyoruz. Bayilerimiz bulundukları her yerde bayrağımızı dalgalandırıyorlar. Bu nedenle meselelere iş ortaklığı feslefesi ile bakıyoruz ve sürekli olarak iş geliştirme çalışmalarına devam ediyoruz.

Son olarak, LG Brandshop mağaza sayısını artırmayı planlayan mevcut yatırımcılarınıza ya da yeni mağaza açmak isteyen yatırımcılara ne söylemek istersiniz?

Öncelikle bizlere iş geliştirme çalışmalarına fırsat veren, yol arkadaşlığı yapan, markaya ve bizlere güvenen iş ortaklarımıza sonsuz teşekkürlerimizi sunmak isterim. Her yıl yeniliklere imza atan, birçok alanda liderlik sağlayan ve sağlıkla büyüyen markamıza da güvenlerini sürdürmelerini isterim. Yolumuz uzun, biz bu yolda asla yalnız yürümeyeceğimizi de biliyoruz. Yazdığımız bu hikayenin paydaşı olmaya devam etmelerini istiyoruz. Her zaman yinelediğimiz gibi LG markası her zaman yatırımcıları için kazanç sağlayıcı fırsatlar yaratmaya devam edecektir.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*