Tüketiciler daha hafif, daha kullanımı kolay, daha sessiz ve hızlıca kullanabileceği süpürgeleri tercih ediyor

Burçak Köker Erdoğan – İstanbul

Süpürge satışlarınız ne durumda? Geçen yıllarla karşılaştırdığınızda nasıl bir değişim söz konusu?

Süpürge ürün gamında artış trendi var, Son 5 yılda özellikle pandemi döneminde başlayan “evde hijyen” farkındalığıyla birlikte süpürge satışları yükselişe geçti. Bu trend, günümüze kadar devam etti. Dikey Süpürge talebi patladı. Geleneksel torbalı süpürgelerden kablosuz, dikey ve akıllı süpürgelere yöneliş çok net. Robot süpürgelerde ise ilk bir iki yıl yoğun talep oldu, ancak son dönemde pazar bence nispeten doygunluğa ulaştı. Ancak yine de orta-üst segmentte hâlâ ilgi görüyor.

Son dönemde süpürgeler özelinde en çok tercih edilen özellikler nelerdir? Tüketiciler daha çok hangi ürünlere yöneliyor, neden?

Tüketiciler daha hafif, daha kullanımı kolay, daha sessiz ve hızlıca kullanabileceği süpürgeleri tercih ediyor. Kablosuz ve Dikey Tasarım yöneliminin daha yüksek olduğunu düşünüyorum. Alerjen ve hassas bünyeler için filtrelere daha çok dikkat edilmeye başlandı. Toz haznesi kolay çıkan, yıkanabilir filtreli modeller tercih ediliyor. Torbasız kullanım hâlâ önde, ürünün hızlı şarj edilebilirliği ve şarjının dayanıklılığı da gözlemlediğim talepler arasında. Tabii bunun yanı sıra tüketiciler güvenilir markalar ve mevcut kampanya ve ekstra hediyeleri de örneğin yedek filtre, ekstra başlık hediyesi vb. göz önünde bulundurarak alım yapıyorlar.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*